صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 03
کد خبر: ۲۹۶۴۹

اختصاص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی

هیات دولت در جلسه شب گذشته خود اختصاص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی را تصویب کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ از زمان پرش وسیع قیمت ارز در ابتدای سال 1397، دست اندرکاران اقتصادی دولت تلاش نمودند تا با اختصاص ارز 4200 تومانی جهت تامین مایحتاج کلیدی مردم، مانع از افزایش شدید فشارها بر توده مردم گردند. با این حال طرح یاد شده با کاستی های متعددی از قبیل رانت های ایجاد شده برای شماری از افراد ویژه همراه بود.

 

هیات دولت در سومین روز از جلسات فوق العاده خود، شب گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی تصویب کرد.

 

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، در این جلسه که در دو نوبت صبح و عصر تشکیل شد، هیات وزیران همچنین تعدادی دیگر از مواد و تبصره های لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را مورد بررسی و تصویب قرار داد.

 

پیشتر محمدباقر نوبخت درباره قیمت دلار در لایحه بودجه ۹۹، گفته بود: قیمت دلار برای کالاهای اساسی در لایحه بودجه ۹۹ همچنان چهار هزار و ۲۰۰ تومان پیش بینی شده است.

 

وی، تصمیم دولت را برای استفاده از ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی قطعی عنوان کرد و درباره دلایل استفاده از ارز ارزان قیمت برای کالاهای اساسی توضیح داد: دولت به دنبال مهار تورم است و اگر به جای دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، از ارز نیمایی استفاده شود، یعنی پذیرفته‌ایم از ابتدای فرودین ماه ۹۹، مرغ و شکر با دلار حدود ۱۱ هزار تومانی تامین شود که در این شرایط همه چیز گران خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: