صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 03
کد خبر: ۲۹۶۶۵

کدخدایی: نظر شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدها و صحت انتخابات بسیار مهم است

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت که این شورا به حکم اصل ۹۹ قانون اساسی، تنها ناظر بر انتخابات است، از همین رو نظرات اعضای هیئت‌های مرکزی نظارت، هم در بررسی صلاحیت‌ها و هم در صحت یا عدم صحت انتخابات مجلس یازدهم که در دوم اسفند برگزار می‌شود، بسیار مهم است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ با آغاز ثبت نام از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دهم آذرماه، رسما پروژه انتخابات کلید خورد. امروز نیز ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در محل شورای نگهبان با حضور عباسعلی کدخدایی قائم‌مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان و محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات و جمعی از حقوقدانان شورای نگهبان آغاز به کار کرد.

 

عباسعلی کدخدایی طی سخنانی در افتتاحیه ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان که صبح امروز سه‌شنبه ۱۲ آذر برگزار شد، گفت: شورای نگهبان به حکم اصل ۹۹ قانون اساسی، تنها ناظر بر انتخابات است.

 

وی با بیان اینکه «قوه قضاییه» وظیفه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و «هیئت اجرایی و وزارت کشور» وظیفه اجرای انتخابات را بر عهده دارند، عنوان کرد: تفکیک نظارت و اجرای انتخابات، مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود.

 

سخنگوی شورای نگهبان افزود: اعضای هیئت‌های مرکزی نظارت بر انتخابات وظیفه سنگینی را بر عهده دارند و نظرات آن‌ها هم در بررسی صلاحیت‌ها و هم در صحت یا عدم صحت انتخابات مجلس یازدهم که در دوم اسفند برگزار می‌شود، بسیار مهم است.

 

کدخدایی ادامه داد: کلیه فعالیت‎‌های انتخاباتی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد و گزارش‌هایی که از نهاد‌های ذی‌ربط به دست شورای نگهبان می‌رسند باید به دقت بررسی شوند.

 

گفتنی است انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه دوم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد که طبق قانون وظیفه نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: