صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 03
کد خبر: ۲۹۷۰۴

ترامپ: هزاران نفر در ایران صرفا به خاطر اعتراض کشته شدند!

رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین اظهار نظر مداخله آمیزش در امور ایران مدعی شد که هزاران نفر در ایران، صرفا به خاطر بیان اعتراضشان کشته شدند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ اززمان وقوع اعتشاشات در کشور به بهانه افزایش قیمت بنزین، مقامات کاخ سفید مکررا به بهانه حمایت از معترضین وارد گود شده و با اظهارنظرهای پی در پی خود را حامی اغتشاشات نشان داده و انتقادات تند و تیزی را علیه حکومت سر داده اند.

 

در همین باره مایک پمپئو صراحتا از اغتشاشگران خواست تا فیلم ها و عکس های خود را به آدرس داده شده ارسال نموده و دست آمریکا را جهت اِعمال باصطلاح فشارهای حقوق بشری بر علیه تهران باز گذارند.

 

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در حمایت از آشوبها در حاشیه اعتراضات در ایران، بیانیه‌ای مداخله‌جویانه صادر کرده و در توئیتر نوشت: «ایالات متحده در کنار مردم ایران که مدت‌هاست در حال زجر کشیدن هستند، قرار دارد؛ مردمی که به تازه‌ترین بی‌عدالتی رژیم فاسد در قدرت اعتراض می‌کنند. ما تلاش (دولت ایران) برای قطعی اینترنت را محکوم می‌کنیم». 

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز امروز و به مانند هفته گذشته به اغتشاشات اخیر ایران مجددا واکنش نشان داد.

 

وی از رسانه های گروهی خواست که نسبت به آنچه که در ایران می گذرد اطلاع کسب کنند.

 

ترامپ با اشاره به ناآرامی‌های اخیر ایران مدعی شد: هزاران نفر در حال حاضر فقط به خاطر این حقیقت که اعتراض می‌کنند، در ایران کشته می‌شوند.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا آمریکا قرار است در این خصوص اقدامی انجام دهد، گفت: ترجیح می‌دهم در حال حاضر چیزی نگویم.

 

ترامپ در حالی به ایران اتهام کشتار هزاران نفر را می‌زند که هیچ آمار رسمی از تلفات آشوب‌های اخیر تاکنون اعلام نشده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: