صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۵۰
  • پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 04 August 2022
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 20
کد خبر: ۲۹۸۱

یک میلیارد دلار بودجه برای تقویت مرزهای آمریکا

دموکرات ها در مجلس سنای آمریکا دنبال اخذ بودجه یک میلیارد دلاری برای تقویت مرزهای آمریکا به غیر از ساخت دیوار مکزیک هستند.

به گزارش راهبرد معاصر ؛  به نقل از سی ان ان، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال قانونی هستند که امنیت مرزها را بدون در نظر گرفتن بودجه‌ای برای دیوار جنجالی مورد تقاضای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، تقویت کند.

این طرح در حالی مطرح شده است که تعطیلی دولت فدرال آمریکا وارد هفته پنجم شده و هیچ چشم اندازی برای حل اختلاف میان ترامپ و دموکرات‌ها برای تامین بودجه مورد تاکید ترامپ برای کشیدن دیوار مکزیک، وجود ندارد.

بر اساس اعلام یک منبع دموکرات‌، دموکرات‌های مجلس نمایندگان بسته‌ای یک میلیارد دلاری که شامل شش طرح بودجه‌ای است را در چند روز آینده برای تقویت امنیت مرزها به رای خواهند گذاشت.

طرح دموکرات‌ها برای تقویت مرزها در حالی مطرح شده که ترامپ قصد دارد یک پیشنهاد دیگر را برای پایان تعطیلی دولت در طی سخنرانی شنبه عصر خود در کاخ سفید ارائه کند.

نکته مهم طرح دموکرات‌ها این است که بودجه یک میلیارد دلاری مذکور شامل دیوار مکزیک نخواهد شد و به زعم دموکرات‌ها به دیگر اقداماتی اختصاص می‌یابد که در حوزه تقویت مرزها موثرتر هستند.

منبع دموکرات به سی ان ان گفته است هزینه فوق شامل اقدامات امنیتی بنادر و قضات مهاجرتی خواهد شد که می‌توانند به پرونده‌های پناهجویانی که از مرز مکزیک عبور می‌کنند، کمک کند.

به نوشته بلومبرگ ترامپ در سخنرانی امروز شنبه خود که ساعت 4 عصر به وقت واشنگتن برگزار خواهد شد به دموکراتها توافقی را پیشنهاد می‌دهد که به مهاجران جوان غیرقانونی سه سال مهلت می‌دهد و در عوض خواستار بودجه 5.7 میلیارد دلاری برای دیوار مرزی خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: