صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۳۳
  • چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 12 October 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 04
کد خبر: ۲۹۸۵۲

زمان و نحوه ثبت نام مسکن فرهنگیان

زمان و نحوه ثبت نام مسکن فرهنگیان از سوی مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش اعلام شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ زمان و نحوه ثبت نام مسکن فرهنگیان فاقد مسکن اعلام شد و سامانه maskan.medu.ir از فردا آغاز به کار می کند.

 

فرهنگیان فاقد مسکن می توانند از این طرح استفاده کنند و 170 هزار واحد مسکونی در شهرها و مناطق روستایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

 

 

گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز به‌کار سامانه ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن، اظهار کرد: سامانه maskan.medu.ir از ساعت ٨ صبح روز پنجشنبه، چهاردهم آذرماه برای ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن آغاز به کار خواهد کرد.

 

وی افزود: این سامانه برای فرهنگیان فاقد مسکن اعم از افرادی که نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند و افراد جامانده‌ای که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، فعال و در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: فرهنگیان در اسرع وقت با ورود به سامانه مذکور به تکمیل اطلاعات موردنیاز اقدام کنند.

 

 در تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت آموزش‌ و پرورش منعقد شد، تأمین 170 هزار واحد مسکونی در شهرها و مناطق روستایی برای فرهنگیان فاقد مسکن بر اساس اعلام نیاز آموزش‌ و پرورش و با استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و منابع مالی و امکانات موجود وزارتخانه‌های آموزش‌ و پرورش و راه و شهرسازی در 32 استان کشور، هدف‌گذاری شده است.

 

این تفاهم‌نامه در 7 ماده تهیه، تدوین و تنظیم شد و به امضای دو وزیر رسیده است و مدت اجرای این تفاهم‌نامه 3 سال یعنی تا آبان 1401 است.

 

مسکن فرهنگیان به کدام معلمان تعلق می‌گیرد؟

محسن حاجی میرزایی گفت: همسان‌سازی دریافتی معلمان با حقوق سایر کارکنان دولت را در دستور داریم که متناسب با بودجه و با حرکت‌های تدریجی به سمت بهبود کیفیت کار معلمان باشیم ولی تدوین قانون خاص می‌تواند بهترین کمک را بکند. انتظار داریم معلمان نیز برای کیفیت کارشان تلاش کنند.

 

به گفته وی معلمانی که در بافت‌های فرسوده ساکن‌اند و نیازمند بهسازی منازل خود هستند می‌توانند از امتیازات مندرج در توافقنامه بهره‌مند شوند.

 

وی درباره هزینه واحدهای مسکونی فرهنگیان گفت: این مسئله به موقعیت جغرافیایی بستگی دارد. وظیفه‌ای که به عهده وزارت راه و شهرسازی قرار دارد این است که در این زمینه تسریع و تسهیل کنند و افراد واجد شرایط را بررسی کنند. اولویت فرهنگیان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است. آن دسته از فرهنگیان که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند و نیاز دارند منزلشان را بازسازی کند می‌توانند از خدمات راه و شهر‌سازی برای بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: