صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 07
کد خبر: ۳۰۰۶۸

کلید خوردن نون. خ، پایتخت و بچه مهندس به عنوان تازه ترین های دنباله دار تلویزیون

در ادامه آغاز بکار فیلمبرداری پایتخت ۶، فصل دوم از سریال نون. خ به کارگردانی سعید آقاخانی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سابقه دنباله سازی در تلویزیون ما طولانی است؛ به دهه شصت و روزگار «آینه» و «آینه عبرت» بازمی گردد. با این حال ساخت فصل های بعدی یک سریال الزاما مترادف با موفقیت آنها نیست. چه بسا اگر پرونده برخی سریال ها در همان فصل نخست بسته می شد، خاطره خوش تری از آنها در ذهن می ماند.


با این حال سریال های پربیننده ای در طول تاریخ تلویزیون وجود داشته اند که به دلیل استقبال مردم به فصل های بعدی نیز رسیده اند. موفق یا ناموفق بودن سریال های دنباله دار به عوامل زیادی بستگی دارد که محتوا و داستان مهم ترین آن است.

سریال های دنباله دار زیادی در تلویزیون وجود داشته اند که از میان آنها به چند سریال دنباله دار جدید که در طول چند سال گذشته از تلویزیون پخش شده و در آستانه کلید خوردن فصل جدید قراردارند اشاره می کنیم.

 


فصل دوم سریال تلویزیونی نون.خ که برای پخش در ماه رمضان سال ۹۹ آماده می‌شود به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی کلید خورد.


فصل اول این سریال نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما پخش شد و حالا عوامل، تصویربرداری فصل دوم این سریال را آغاز کرده‌اند.سریال نون.خ توسط امیر وفایی و محمد تنابنده به نگارش درآمده و بخشی از بازیگران فصل قبلی در این فصل نیز حضور دارند.


بازیگرانی از جمله سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، هومن حاجی عبداللهی، نعیمه نظام دوست، سیروس میمنت، شیدا یوسفی، صبا ایزدپناه و هدیه بازوند در فصل اول این سریال در نوروز ۹۸ به ایفای نقش پرداختند.


ن.خ مخفف نقش سعید آقاخانی در این سریال (نورالدین خانزاده) است. این سریال با زبان فارسی و لهجه کردی کرمانشاهی و در استان کرمانشاه ساخته شده‌ است.

 

این سریال، داستانی اجتماعی و آمیخته با طنز دارد. نورالدین خانزاده (سعید آقاخانی) صاحب یک کارگاه فرآوری تخمهٔ آفتاب‌گردان است. کشاورزان هم‌محلی نورالدین، محصول تخمهٔ آفتاب‌گردان خود را به نورالدین فروخته‌اند. نورالدین این محصول را به شخصی ساکن تهران به نام میرزایی فروخته‌است تا او این محصولات را در کشور ترکیه به فروش برساند. در همین حین، خبر می‌رسد که میرزایی از دنیا رفته‌است و کشاورزان که از این خبر مطلع می‌شوند هر یک به نحوی سعی می‌کنند تا پول محصولاتی را که به نورالدین خانزاده فروخته‌اند، از او بگیرند. نورالدین هم طی گفتگوهای متفاوت با اطرافیان میرزایی متوجه می‌شود که او در اواخر زندگی‌اش آه در بساط نداشته‌است.

 

نون.خ دوم ۲۵ قسمتی است، حدوداً نیمی از دوران فیلمبرداری‌ در مناطق کرمانشاه و کردستان، روستایی به نام کندوله و اورامان می‌گذرد؛ شمال کشور و تهران دیگر مناطق تصویربرداری این سریال خواهند بود.

 

بچه مهندس ۳ در شادآباد

تصویربرداری سریال بچه مهندس ۳ به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی سعید سعدی روزهای پایانی خود را در کارخانه‌ای حوالی شادآباد سپری می‌کند و تا به حال ۷۵ درصد از تصویربرداری آن انجام شده است.


دو فصل قبل این سریال در سال گذشته از شبکه دو سیما پخش شد. فصل اول در رمضان ۹۷ و فصل دو نیز در دی ماه ۹۷ بروی آنتن رفت.

 

پرویز پورحسینی، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، بهناز جعفری، افشین نخعی، سلمان فرخنده، سیاوش چراغی پور، فرزین محدث، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی فر، حمید شریف زاده از بازیگرانی هستند که هم در فصل یک و هم در فصل دو حضور داشتند که در کنار آنها بازیگران دیگری هم به این کار پیوستند.

 

پیش از این سیما تیرانداز، علی اوسیوند، نسرین نکیسا، مهران نائل، صحرا اسداللهی، فرج الله گل‌سفیدی و سیامک اشعریون هم به این سریال اضافه شده بودند و مانی رحمانی نقش نوجوانی جواد و یوا تدین نقش کودکی جواد را بازی می‌کردند. همچنین فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، کامران تفتی و اتابک نادری، روزبه حضاری از بازیگران جدید این فصل هستند.

 

داستان این مجموعه در تاریخ معاصر و در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی پسری به اسم جواد جوادی مطرح می‌شود و زندگی پسری را تصویر می‌کند که در کودکی رها شده و در پرورشگاه بزرگ می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: