صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۵۵
  • دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 12 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 10
کد خبر: ۳۰۳۶۲

سفارت آمریکا در بغداد از شهروندان این کشور خواست به عراق نیایند

در پی بالا گرفتن درگیری ها در عراق، سفارت آمریکا در بغداد از آمریکایی ها خواست تا از سفر به عراق امتناع ورزند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بحران در عراق در حالی سومین ماه خود را به پایان می برد که با وجود کناره گیری عادل عبدالمهدی از قدرت و خواست مرجعیت بر پایان اعتراضات، همچنان جمعی از معترضین در میدان ها و خیابان های اصلی عراق حضور داشته و بر تداوم اعتراض ها پای می فشارند.

 

اعتراضات عراق در خلال هفته های اخیر با خشونت های شدیدی همراه بوده است. مرگ قریب به سی تن در روز جمعه گذشته و حملات پی در پی به مقر دیپلماتیک ایران در نجف و کربلا و حمله راکتی به سفارت و مقرهای نظامی آمریکا تنها بخشی کوچکی از بحران عراق در هفته های اخیر بوده است.

 

سفارت آمریکا در عراق امروز با صدور بیانیه ای به اتباع خود در بغداد و دیگر استان های عراق با توجه به گسترش تظاهرات هشدار داد.

 

در این بیانیه به اتباع آمریکایی درباره گسترش تظاهرات هشدار داده شده است.

 

در این بیانیه آمده است: بر اساس گزارش ها احتمال می رود که دامنه تظاهرات از روز سه شنبه دهم دسامبر ۲۰۱۹ گسترش در بغداد و دیگر شهرهای اصلی عراق به غیر از اقلیم کردستان عراق ،افزایش یابد و تدابیر امنیتی شدیدی برقرار شود. کما اینکه نخست وزیر عراق روز سه شنبه دهم دسامبر در سالروز شکست داعش تعطیل رسمی اعلام کرده است.

 

سفارت آمریکا در عراق بیان کرد: اتباع آمریکایی از مناطقی که تظاهرات در آن جریان دارد، پرهیز کنند و به دستورات توجه کنند و اخبار رسانه های عراقی را دنبال کنند تا در جریان آخرین اخبار قرار بگیرند.

 

سفارت آمریکا در عراق اعلام کرد: بر اساس هشدارهایی که در ماه مه ۲۰۱۹ نسبت به سفر به عراق داده شده بود، اکنون نیز خواسته می‌شود تا از سفر به عراق اجتناب شود و شهروندان آمریکایی از مناطق برپایی تظاهرات‌ها دور باشند و به دستورات مسئولان این کشور عمل کنند و رسانه‌های عراقی را برای کسب اطلاع از آخرین اخبار دنبال کنند.

 

Attachments area

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: