صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 10
کد خبر: ۳۰۳۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

خط قرمز مالی عدم دریافت طرح معیشتی چقدر است؟‎

سخنگوی طرح کمک هزینه معیشتی وزارت کار با اعلام زمان فردا به عنوان آخرین مهلت درخواست دریافت طرح معیشتی اظهار داشت: خانواده هایی که مجموع درآمد و هزینه‌ها برای یک خانوار یک نفره 4 میلیون تومان، دو نفره 5 ، سه نفره 6، چهار نفره 7 و 5 نفره به بالاتر 8 میلیون تومان درآمد در ماه داشته باشند مشمول دریافت طرح معیشتی نمی شوند.‎

به گزارش راهبرد معاصر؛ دولت، همزمان با اعلام غافلگیرکننده سهمیه بندی بنزین، اجرای طرح حمایت معیشتی خود را نیز اعلام کرد.این حمایت همان طرحی است که روحانی چند روز پیش از آن خبر داد. در زیر به چند سوال درباره این طرح پاسخ داده شده.

 

چرا حمایت معیشتی پرداخت می‌شود؟

رییس جمهور علت آن را حمایت از اقشار مردم به خاطر فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها عنوان کرده و نوبخت علت این پرداخت را بازگرداندن عواید سهمیه بندی بنزین به مردم.

 

چه کسانی این کمک را می‌گیرند؟

از ۲۵ میلیون خانوار کشور، ۱۸ میلیون خانوار این کمک را می‌گیرند و ۷ میلیون خانوار هم از نظر اقتصادی توانمندترند، نمی‌گیرند. جمع افرادی که این کمک را می‌گیرند ۶۰ میلیون نفرند.

 

حسین میرزایی سخنگوی طرح کمک هزینه معیشتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: فردا چهارشنبه 20 آذر 98 آخرین مهلت برای ثبت نام برای تقاضای دریافت کمک هزینه معیشتی است.

 

وی گفت: طرح شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی دارای ساز و کار مشخص و معینی است و مبنای عدم مشمولیت، قشر یا اقشار خاصی از جامعه نبوده است.

 

میرزایی در مورد تعداد ثبت نام شدگان برای طرح کمک معیشتی از ذکر تعداد افراد خود داری کرد.

 

وی همچنین از معیارهای دیگر برای آزمون وسع مالی این گونه اعلام کرد که مجموع درآمد و هزینه‌ها برای یک خانوار یک نفره 4 میلیون تومان، دو نفره 5 ، سه نفره 6، چهار نفره 7 و 5 نفره به بالاتر 8 میلیون تومان درآمد در ماه در نظر گرفته؛ ارزش خودرو سواری بیش از 300 میلیون تومان و خودروی عمومی بیش از 400 میلیون تومان، ارزش خانه در تهران بیش از 1.2میلیارد تومان و در شهرستان‌ها بیش از 900 میلیون تومان در نظر گرفته شده؛ همچنین کسانی که از سال 94 به بعد سه سفر خارجی غیرزیارتی داشته باشند و یا کارفرمایانی که بیش از 3 کارگر بیمه شده داشته باشند، مشمول حمایت معیشتی نمی‌شوند.

 

تمامی سرپرست خانوارهایی که مشمول سبد حمایتی نشده‌اند اما خود را واجد شرایط می‌دانند، می‌توانند شماره ملی سرپرست خانوار را به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کنند و طی ۲۴ ساعت برای آن‌ها کد رهگیری ارسال می‌شود.

 

وی افزود: درخواست به صورت سیستمی بررسی و طی حداکثر ۲۴ ساعت کد رهگیری از طریق پیامک با سرشماره HEMAYAT برای متقاضیان ارسال می‌شود و متقاضیان پس از گذشت ۴۸ ساعت از دریافت آن باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هوشنگ موحدی
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
اینجانب از بازنشستگان و مستاجر و خانواده پنج نفری هستیم ویارانه معیشتی را دریافت نکرده ام لطفا اقذام شود ممنون