صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۳۸
  • پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
  • Thursday 15 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 11
کد خبر: ۳۰۵۱۹

۸۵ درصد شبکه ملی اطلاعات تکمیل شده است

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به این مسئله که ایجاد شبکه ملی اطلاعات بر اساس سند تبیین شبکه ملی اطلاعات مصوبه شورای عالی فضای مجازی است، اظهار داشت: بر اساس برآوردها بیش از ۸۵ درصد شبکه تکمیل شده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ قطع مقطعی اینترنت بین الملل و اتکا به اینترنت ملی در بحبوحه بحران ناشی از افزایش قیمت بنزین به میزان توجه ها در راستای ایجاد شبکه ملی اطلاعات به میزان چشمگیری افزود.

 

رییس جمهوری در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به این مسئله اظهار داشت: تقویت شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت خارجی نیست، گفت: می‌خواهیم مردم در کنار اینترنت خارجی از اینترنت داخلی قوی و توانمند نیز برخوردار باشند.

 

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور روز چهارشنبه در حاشیه سفر به استان سمنان در گفت و گویی در این باره ابراز داشت: ایجاد شبکه ملی اطلاعات بر اساس سند تبیین شبکه ملی اطلاعات مصوبه شورای عالی فضای مجازی است و بر اساس برآوردها بیش از ۸۵ درصد شبکه تکمیل شده است.

 

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور بیان کرد: هیچ کلمه‌ای به نام اینترنت ملی نداریم و عبارت درست «شبکه ملی اطلاعات» است.

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: شبکه اینترنت به معنی اتصال شبکه ها به یکدیگر است و ارتباط کشور با دنیا باید از طریق شبکه ملی اطلاعات برقرار شود.

 

وی با بیان اینکه در کشور شبکه ملی اطلاعات داریم که یکی از سرویس‌ها اینترنت است، یادآور شد: شبکه ملی اطلاعات در واقع از طریق سرویس‌های داخلی تقویت می‌شود تا اگر از سمت خارج اینترنت قطع شد در ارائه خدمات خلل ایجاد نشود.

 

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین رویکرد سرویس‌های شبکه ملی اطلاعات دسترسی به شبکه جهانی و بازارهای بین المللی است.

 

فلاح جوشقانی تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات فرصتی برای ورود بسیاری از اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌ها به بازار همسایه و بازار بین المللی است.

 

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به همراه مدیران عامل اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل به منظور شرکت در نشست بررسی وضعیت ارتباطی استان سمنان به این استان سفر کردند.

 

وی بابیان اینکه دیگر اولویت وزارت ارتباطات ارتقای پوشش جاده‌های کشور تا پایان دولت دوازدهم است، ابراز کرد: تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۸ درصد راه‌های کشور تحت پوشش اینترنت خواهند بود.

 

پوشش ۱۸هزار کیلومتر از جاده‌های کشور

 

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ادامه داد: برای ارتقای خدمات در حوزه ارتباطات هم‌اکنون پوشش مخابراتی ۱۸هزار کیلومتر از جاده‌های کشور از طریق رومینگ تأمین‌شده و تنها پنج الی شش هزار کیلومتر دیگر باقی مانده است.

 

فلاح بابیان اینکه عمده مشکلات در پوشش اینترنت در بخش روستایی است و در بخش شهری و جاده‌ای کمتر مشکل‌داریم، تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده رفع مشکلات و تقویت پوشش مخابرات و ارتباطات مناطق روستایی در دستور کار قرار دارد.

 

وی بابیان اینکه اپراتورها آمادگی رفع نقص و پوشش در شهرهای بزرگ دچار نقطه کور در پوشش مخابراتی را دارند، تأکید کرد: برخی مقاومت‌ها از سوی مردم دراین‌باره وجود دارد.

 

دکل‌های مخابرات برای مردم ضرر ندارد

 

معاون وزیر ارتباطات گفت: برخی مردم معتقد هستند که این دکل‌ها برایشان ضرر دارد که این البته فرهنگی اشتباه است که در بین مردم نهادینه‌شده و نمی‌گذارد که بعضاً اپراتورها در نقاط کور شهری دکل قرار دهند.

 

فلاح بابیان اینکه نصب دکل‌ها می‌تواند نقاط کور شهری را برطرف کند، تأکید کرد: نصب دکل‌های مخابراتی و امواج آن بر اساس استاندارد و مطالعات علمی اجرا می‌شود و هیچ مدرک مستند اثبات شده مبنی بر ضرر وجود ندارد و باید فرهنگ اشتباه اصلاح شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: