صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۰۷
  • چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 12 October 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 17
کد خبر: ۳۱۰۶۴

در دیدار عبدالملک الحوثی با نماینده سازمان ملل چه گذشت؟

عبدالملک الحوثی در اقدامی کم سابقه با مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن دیدار کرده و به رایزنی پیرامون گفتگوهای معطوف به صلح میان طرف های یمنی مبادرت ورزیده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان و با افزایش احتمال مذاکره میان سعودی و انصارالله جهت اتمام جنگ خونین چهارساله و برقراری آتش بس میان طرفین؛ گفتگوهای یمنی ها در سوئد در خلال ماه های اخیر کم و بیش تداوم یافته است. در جدیدترین رخداد در این زمینه، عبدالملک الحوثی در اقدامی کم سابقه با مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن دیدار کرده و به رایزنی پیرامون گفتگوهای معطوف به صلح میان طرف های یمنی مبادرت ورزیده است.

 

به گفته ی سخنگوی انصارالله؛ الحوثی در این دیدار به جوانب مهمی از توافق سوئد اشاره کرد و گفت که سازمان ملل باید به این توافق توجه بیشتری نشان دهد.

 

سخنگوی انصارالله گفت که دو طرف در این دیدار اوضاع دشوار انسانی در صنعاء و الدریهمی بر اثر ادامه تجاوز و محاصره را مورد بحث قرار دادند.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی "المسیره" یمن، "عبدالملک بدرالدین الحوثی" در دیدار با "مارتین گریفیث" بر اهمیت بهبود اقدامات بشردوستانه در خصوص اسیران و بازداشت‌شدگان یمنی بویژه رفتار غیر انسانی با آنها در زندان‌های کشورهای ائتلاف متجاوز عربی و مزدوران آنها می‌شود، تأکید کرد.

 

الحوثی بار دیگر ضمن اشاره به وخیم شدن اوضاع انسانی در یمن، این شرایط را نتیجه افزایش حملات متجاوزان، تنگ‌تر شدن دامنه محاصره یمن، ادامه بسته بودن فرودگاه صنعا و محاصره شهر الدریهمی در استان الحدیده در غرب یمن دانست.

 

سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن وابسته به "انصارالله یکم آذرماه سال جاری، از جان باختن ۴۳ هزار یمنی در نتیجه بسته شدن فرودگاه صنعا توسط ائتلاف سعودی خبر داد.

 

رهبر جنبش انصارالله یمن همچنین بار دیگر بر موضع ثابت و تمایل همیشگی انصارالله برای اجرای صلح و تعامل جدی و مسؤولانه با تمامی تلاش‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد، تاکید کرد.

 

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳ دسامبر سال گذشته (۲۲ آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی درباره استان‌های ساحلی الحدیده و تعز دست یافتند اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

 

محاصره و تداوم درگیری، باعث شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند.

 

میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران انسانی در جهان را تجربه می‌کند.

 

با وجود تلاش‌های انصار الله یمن برای برقراری صلح در یمن، اما ائتلاف سعودی همچنان اصرار دارد به حملات خود و نیز محاصره این کشور ادامه دهد.

 

یمن از اوایل سال ۹۴، هدف حمله عربستان و کشورهای عضو ائتلاف عربی قرار دارد و در این مدت هزاران یمنی کشته و صدها هزار تن دیگر زخمی شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: