صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۵۳
  • سه‌شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 30 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 18
کد خبر: ۳۱۲۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

ایجاد ظرفیت جدید مسکن ملی در اصفهان، خراسان جنوبی، هرمزگان و زنجان

دفتر اقتصاد مسکن از ایجاد ظرفیت جدید مسکن ملی برای ساکنین چهار استان اصفهان، خراسان جنوبی، هرمزگان و زنجان خبر داده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است که ثبت‌نام از متقاضیان در استان های مختلف در هفته های جاری آغاز شد.

 

شرایط این طرح نشان می‌دهد برای اقشار متوسط رو به بالای جامعه است، چراکه متقاضیان باید بیش از ۵۰ میلیون تومان آورده نقدی داشته باشند و بتوانند ماهانه اقساط یک تا دو میلیون تومان وام این مسکن را پرداخت کنند. این در حالی است که در مسکن مهر، مردم با آورده‌های ده‌میلیون تومانی و اقساط ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی خانه‌دار شدند.

 

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی هرچند با تأخیر شش‌ساله شروع‌شده، اما می‌تواند آرامش و ثبات را به بازار آشفته مسکن برگرداند، در ماه‌های اخیر نیز شاهد درستی این مدعا بودیم، چنان‌که پس از اعلام رسمی آغاز این طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی و در ادامه آغاز رسمی عملیات اجرایی این طرح شاهد ثبات نسبی و در برخی موارد کاهش قیمت مسکن در کشور بودیم.

 

دفتر اقتصاد مسکن در اطلاعیه‌ای از ایجاد ظرفیت جدید ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن در چهار استان کشور خبر داد.

 

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به ایجاد ظرفیت جدید برای ثبت‌نام در برخی از شهرهای استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی، هرمزگان و زنجان، سامانه ثبت‌نام در این شهرها در روز شنبه مورخ ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸ مجددا باز خواهد شد. لذا متقاضیان ثبت‌نام در طرح اقدام ملی در این شهرها می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه با مراجعه به سامانه ثبت‌نام به آدرس www.tem.mrud.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

گفتنی است، ظرفیت جدید برای ثبت‌نام، در شهرهای کاشان، قیصر، جوشقان‌قالی، نائین و انارک در استان اصفهان، بیرجند، طبس و نهبندان در استان خراسان جنوبی، زنجان و آب‌بر در استان زنجان و جاسک در استان هرمزگان ایجاد شده است.

 

به دلیل محدودیت زمین دولتی در این شهرها، ظرفیت ایجاد شده برای ثبت‌نام نیز محدود است و از این رو پس از تکمیل ظرفیت در هر کدام از شهرها، سامانه ثبت‌نام برای آن شهر بسته می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسنعلی قصابی
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
منطقه تهران