صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۱۱
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 21
کد خبر: ۳۱۴۴۱

تغییر ساعت طرح ترافیک تهران

تغییر ساعت طرح ترافیک تهران از ابتدای آذر و با هدف تخلیه سریعتر ترافیک شبانگاهی اتوبان های حوالی محدوده طرح ترافیک انجام شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، با توجه به فرارسید نیمه دوم سال و کوتاه شدن روزها، تغییر ساعت طرح ترافیک تهران در دستور کار شهرداری قرار گرفت و از ابتدای آذر ماه ساعت طرح ترافیک در کل محدوده طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا از ساعت 19 به 18 یعنی 6 غروب کاهش یافت.

 

دلیل این تصمیم شهرداری که با هماهنگی پلیس اتفاق افتاده است تسریع در تخلیه حجم ترافیک اتوباه ها و بزرگراه های در حوالی نقشه طرح ترافیک بوده است.

 

هر سال با فرا رسیدن ایام زمستان و کوتاه شدن روز ترافیک بعد از ظهر در ساعاتی خاص متمرکز می شود و منجر به حجم سنگین ترافیک در محدوده ساعت 18 می شود که دلیل آن حرکت زودتر مردم به سمت خانه هایشان است.

 


با تغییر ساعت طرح ترافیک تهران پراکندگی ترافیک کمی بیشتر می شود و همه بار روی ساعت 19 قرار نمی گیرد که به تخلیه ترافیک بزرگراه ها کمک شایانی می کند.


ساعت طرح ترافیک پس از بلند تر شدن روزها با تصمیم شهرداری به حالت قبل یعنی ساعت 19 بازخواهد گشت و شنیده ها حاکی از آن است بازگشت به حالت قبل از ابتدای اردیبهشت کلید بخورد.

نظر شما