صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۲ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 23
کد خبر: ۳۱۶۲۰

تعطیلی مدارس قم فردا آلودگی دوشنبه

آلودگی هوا در تمام کشور به ویژه شهر قم شرایطی را به وجود آورده است که تا پیش از این به ندرت اتفاق افتاده بود این آلودگی هوا و تعطیلی پی در پی مدارس به معضلی برای اولیا و دانش آموزان تبدیل شده است. از طرفی به دلیل شدت آلودگی هوا و عدم تعطیلی مدارس در روز دو شنبه 2 دی ماه 98 در شهر قم شهروندان قمی خواستار تجدید نظر در این مسئله شدند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ این روز‌ها به دلیل آلودگی هوا و برودت هوا و بارندگی شدید شاهد تعطیلی پی در پی مدارس کشور بوده ایم. شهروندان قمی در پیام‌های متعددی ضمن گلایه از عدم تعطیلی مدارس در روز دوشنبه با توجه به تشدید آلودگی هوا، خواستار تجدید نظر در این مسئله شد.

 

شروع این هفته نیز با آلودگی هوا و تعطیلی مدارس در روز یکشنبه مقارن شد. روز گذشته به پیشنهاد کمیته اضطرار آلودگی هوا و موافقت استاندار قم تمام مدارس پیش دبستانی، مهد کودک‌ها و مقاطع تحصیلی استان تعطیل شد.

 

آلودگی هوا در قم به حدی است که امروز سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در گفت‌وگویی با اشاره به افزایش میزان آلایندگی هوا در استان قم بر عدم خروج افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی یا ریوی، خانم‌های باردار، کودکان و سالمندان از منازل در حد مقدور تاکید کرد.

 

وی از شهروندان خواست تا با مشاهده علائمی همچون سرفه مکرر، سردرد، سرگیجه، درد قفسه سینه و تپش قلب حتما خود را به مراکز درمانی رسانده و معاینه شوند.

 

اداره کل مدیریت بحران استان قم نیز اعلام کرده با توجه به اینکه بر اساس اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم ساعت ۱۹ روز ۳۰ آذرماه شاخص کیفیت هوا در شهر قم به علت آلاینده ذرات معلق (pm۲.۵ با غلظت ۵۷ میکروگرم بر مترمکعب) با مقدار ۱۵۲ در وضعیت ناسالم قرار دارد و این رو روز یکشنبه تعطیلی مدارس قم اعلام شد.

 

اما ظهر امروز مدیر کل مدیریت بحران استانداری قم با اعلام اینکه امروز میزان آلاینده‌های هوای قم کاهش داشته، از باز بودن مدارس استان در روز دوشنبه خبر داد.

 

در روز های قبل نیز به دلیل آلودگی هوا رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مدارس استان قم را  تعطیل اعلام کرده بود.

 

به دلیل آلودگی هوا روز یکشنبه یکم دی‌ماه، تمام پیش‌دبستانی‌ها، مهد کودک‌ها و مدارس شهر قم و بخش‌های تابعه استان در همه مقاطع تحصیلی و در هر دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل بود.

 

گفتنی است که روزهای 20 و 21 آذرماه و همچنین روزهای 24 و 25 آذرماه نیز به دلیل آلودگی هوا مدارس قم تعطیل شده بود.

نظر شما