صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 03
کد خبر: ۳۲۴۶۶

شاکری: در یک هلدینگ بزرگ شبه‌دولتی فقط «گاو» پول درمی‌آورد! + فیلم

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت قدر شرکت‌ها و دارایی‌ها را نمی‌داند و بجای مدیریت آن‌ها به فکر فروش و واگذاری‌های غلط است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مجید شاکری کارشناس مسائل اقتصادی در نشست تخصصی بررسی لایحه ی بودجه ی سال 99 که با عنوان " قفل بودجه" در دانشگاه تهران برگزار شد با انتقاد ازسیاست های دولت در بخش درآمدی بودجه گفت: 40 هزارمیلیارد تومانی که دولت از آن به عنوان مولد سازی یاد کرده اصلا مولد سازی نیست و این نشان می دهد دولت قدر دارایی ها را نمی داند و بجای مدیریت آن‌ها به فکر فروش و واگذاری‌های غلط آن هم از طریق ترک تشریفات مزایده است.



شاکری اضافه می کند: این روش واگذاری و فروش اموال روش غلطی است که ناتوانی دولت از مدیریت دارایی ها را نشان می دهد.



این کارشناس اقتصادی ادامه می دهد: در سال 95 گزارشی از شرکت های تامین اجتماعی تهیه شد که نشان می داد از دارایی های با ارزش 400 هزار میلیارد تومان در تامین اجتماعی تنها 2 هزار میلیارد تومان سود خالص بدست آمده بود!



وی اضافه کرد: مانی در میان بسیاری از شرکت های دولتی و نیمه دولتی که زیان ده بودند یک هلدینگ شبه دولتی وجود داشت که سود ده بود و البته 8 شرکت داشت که 6 تا از آن ها زیان ده بودند و فقط دو شرکت سود میداد و آن دو شرکت گاوداری بود که ما به مزاح می گفتیم بین این همه فقط گاوها پول در میاورند!

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: