صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 23
کد خبر: ۳۲۹۳
با حضور معاون برون مرزی رسانه؛

نشست خبری مرضیه هاشمی آغاز شد

نشست خبری با موضوع آخرین وضعیت مرضیه هاشمی خبرنگار بازداشت شده در آمریکا در حال برگزاری است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با برگزاری دومین جلسه دادگاه مرضیه هاشمی، خبرنگار بازداشت شده ایرانی‌-آمریکایی در آمریکا، نشست خبری با حضور خانواده مرضیه هاشمی و دکتر پیمان جبلی، معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با هدف بررسی آخرین وضعیت وی و بازخوانی کارنامه حقوق بشری آمریکا در محل باشگاه خبرنگاران جوان در حال برگزاری است.

آغاز نشست خبری با حضور خانواده مرضیه هاشمی و معاون برون مرزی رسانه ملی

پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ابتدای مراسم ضمن قدردانی از برگزاری این نشست و خیر مقدم به اصحاب رسانه گفت: دل تمام ما همکاران رسانه ای برای آزادی انسان های مظلوم می تپد و امیدواریم این اقدامات باعث آزادی خبرنگار ما از اسارت شود.

وی درباره آخرین وضعیت مرضیه هاشمی افزود: فعلا ۱۱ روز است که بدون تفهیم اتهام در بازداشت به سر می برند و تا آنجایی که ما از زبان خودشان شنیده ایم در چندروز اول بازداشت، شرایط سختی را سپری کرده اند.به نظرم این شیوه تعمدی است که پلیس آمریکا از آن استفاده می کند و سعی بر فشار روانی بر ایشان دارند.

جبلی با بیان اینکه شرایط غیر طبیعی که پلیس آمریکا برای او به وجود آورده باعث نگرانی فعالان رسانه ای در ایران و خارج از ایران شده است، گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، ایشان در جلسه امروز برای سومین بار مقابل هیئت بازجویی قرار می گیرد و یقین داریم هیچ اتهامی مورد توجه خانم هاشمی نیست جز اعتقادات و باورهای ایشان که برخواسته از آزادی و عدالت خواهی است.

وی ادامه داد:خانم هاشمی در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) به اسارت درآمدند و مانند حضرت زینب(س) بهای آزادگی و آزادی را می پردازند.

معصومه سادات دستوراتی همسر برادر خانم هاشمی گفت:قریب به ۱۱ روز است که مرضیه هاشمی در زندان به سر می برد و طبق گفته رضا فرزند مرضیه هاشمی هربار که به آمریکا می رویم سوالات متعدد در فرودگاه از ما می پرسند و برایم خیلی عجیب بود که جلوی چشم من مادر من را دستگیر کردند.

دستوراتی ادامه داد: جای تاسف دارد که کشوری که دم از حقوق بشر می زند خانمی ۵۱ ساله را به این شکل دستگیر می کند و با غل و زنجیر به زندان می برند.

وی با تاکید بر اینکه من برای چنین کشوری که دم از آزادی می زند، متاسف هستم، گفت: از آقای جبلی برای زحماتشان تشکر می کنیم ولی ما به عنوان خانواده خانم هاشمی از سازمان ملل و جمهوری اسلامی ایران می خواهیم که پیگیر آزادی ایشان باشند‌.

گفتنی است بیش از یک هفته از بازداشت توهین‌آمیز و غیرقانونی مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی می‌گذرد. با این حال تلاش‌های مردمی در سراسر جهان برای آزادی این بانوی مسلمان ایرانی-آمریکایی همچنان ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: