صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۰ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 10
کد خبر: ۳۳۱۸۷

آخرین خبرها از بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کارشناسان کمیسیون سوانح اوکراین تایید می‌کنند اف. دی. آر هواپیما صدمه دیده اما حافظه اطلاعات جعبه سیاه و مکالمات خلبان احتمالا سالم است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسن رضایی‌فر مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه جلسه ویژه بررسی علت سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی که از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز با حضور کارشناسان اوکراینی آغاز شد با اشاره به جلسه امنیتی و تخصصی درباره نحوه دانلود اطلاعات جعبه سیاه صبح امروز با کارشناسان اوکراینی گفت: در جلسه دوم قرار شد از متخصصین داخلی که توانایی بازخوانی جعبه سیاه و تحلیل داده های آنرا دارند استفاده شود.

 

حسن رضایی‌فر افزود: شرکت‌های هوایی قشم‌ایر، آسمان و ماهان نرم‌افزارهای بروز دنیا و متخصصین آموزش دیده برای بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیماها را دارند و با کمک این شرکت‌ها و دفتر بررسی سوانح هوایی کشوری قادر به دریافت این اطلاعات خواهیم بود.

 

او افزود: کارشناسان کمیسیون سوانح اوکراین هم تایید می کنند اف. دی. آر هواپیما صدمه دیده اما حافظه اطلاعات جعبه سیاه و مکالمات خلبان احتمالا سالم است.

 

رضایی فر گفت: عصر امروز جلسه ارزیابی اطلاعات جعبه سیاه هواپیما با حضور مقامات قضایی و متخصصان در لابراتوار مهرآباد انجام می شود.

 

او با بیان اینکه ایران با کشورهای روسیه و فرانسه توافقنامه بررسی سوانح هوایی دارد، گفت: در وهله اول تلاش ما بر اینست که اطلاعات جعبه سیاه را در کشور و با استفاده از متخصصان و امکانات داخل استخراج کنیم اما در صورتیکه موفق نشدیم از یکی از کشورهای روسیه، فرانس، کانادا و اوکراین کمک خواهیم گرفت.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: