صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۱۸
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 24
کد خبر: ۳۳۳۹
رئیس کارگروه زنان و خانواده ستاد مرکزی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی:

افزایش حمایت قانون از زنان پس از انقلاب

دبیر کارگروه زنان و خانواده ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: ۱۶۱ قانون به نفع زنان بعد از انقلاب تصویب شده است.

به گزارش راهبرد معاصر ؛  نشست خبری اعلام برنامه‌های کارگروه زنان و خانواده ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد.زهرا آیت‌اللهی رئیس کارگروه زنان و خانواده ستاد مرکزی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی صبح امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های کارگروه زنان و خانواده ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: بیش از ۴۲ دستگاه دولتی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند و بیش از ۱۸ دستگاه کارگروه زنان و خانواده نداشتند، اما با این‌حال به ما کمک کردند.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های مهم ماجمع‌آوری دیدگاه رهبران انقلاب در مورد زنان و مسائل مختلف در مورد زنان بود که رهنمود‌های رهبری را برای سیاست‌های کلان کشور مد نظر قرار دادیم.

آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: در این راستا کتابی تحت عنوان «جایگاه حقوق و مسئولیت‌های زنان در دیدگاه رهبران جمهوری اسلامی ایران (امام خمینی و مقام معظم رهبری)» تهیه شد. این کتاب مطمئنا در تدوین اسناد بالادستی نظام در حوزه زنان و خانواده می‌تواند محل رجوع قرار گیرد و در آن ۱۰ موضوع مختلف در مورد زنان را مشخص کردیم.

آیت‌اللهی ادامه داد: اقدامات در حوزه‌های مختلف زنان و خانواده را در ۱۰ عنوان حقوقی قضایی، آموزش و پژوهش، سلامت، فرهنگ و هنر، مشارکت‌های اقتصادی، حمایت‌های اجتماعی، دفاعی و امنیتی، بین‌الملل، معنویت و دینداری و حضور زنان در مشارکت‌های اجتماعی و مردمی مورد بررسی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما ارائه دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه زنان در چهل سال گذشته است، گفت: ما مروری بر عملکرد نظام در این ۴۰ سال در حوزه زنان داشتیم و برای این امر دستگاه‌های مختلف را برای برگزاری همایش‌های زنان و فعالیت‌هایی در حوزه زنان فعال کردیم.

آیت‌اللهی تاکید کرد: حوزه حمایت‌های اجتماعی زنان به طور ویژه در حوزه مشاغل خانگی و خانوادگی در این ۴۰ سال توسعه پیدا کرده‌است.

وی افزود: در حوزه زنان و خانواده اقدامات چشمگیری آن هم با وجود تحریم‌ها و تبلیغات منفی صورت گرفته است، زنان جامعه ما در مقایسه با اوضاع کنونی کشور‌های دیگر بسیار عفیف هستند. نقش زن در رسانه یک زن عفیف است نه زنی که تنها بر جنبه جنسی او تکیه می‌شود.

دبیر کارگروه زنان و خانواده ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: ۱۶۱ قانون به نفع زنان بعد از انقلاب تصویب شده است؛ همچنین مرکز حمایت از حقوق زنان و نیز بنیاد صیانت از حقوق خانواده در قوه قضائیه تشکیل شده است. تعداد 2 هزار قاضی زن در دادسرا‌ها مشغول هستند و همچنین ۴۲۲ دادیار زن داریم.

نظر شما