صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 18
کد خبر: ۳۳۷۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

دستگیری مفتی فربه داعش + عکس

نیروهای امنیتی عراق مفتی فربه داعش را در منطقه «حی المنصور» شهر موصل بازداشت کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ دستگاه امنیتی عراق دستگیری مفتی فربه داعش را که ملقب به «ابوعبدالباری» است در دو روز گذشته در حوالی موصل اعلام کردند. تصاویر منتشر شده از زمان دستگیری عبدالباری نشان می‌دهد که این مفتی چاق داعش به علت چاقی مفرط به حرکت نبوده و  پس از دستگیری در موصل با یک دستگاه وانت به بازداشتگاه منتقل شد.

 

در بیانیه دستگاه امنیتی عراق آمده است: تیم ضربت وابسته به فرماندهی پلیس نینوا طبق اطلاعات بدست آمده و پس از بررسی، جستجو و پیگیری‌های مداوم توانست مسئول امور شرعی و مفتی داعش معروف به «شفاء النعمه» و ملقب به «ابو عبدالباری» را بازداشت کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این شخص به عنوان خطیب در شماری از مساجد شهر (موصل) فعالیت می‌کرد و به خطبه‌های تحریک آمیزش علیه نیرو‌های امنیتی معروف بود. او افراد را به پیوستن به داعش و بیعت با آن تشویق می‌کرد و تفکرات افراطی را در زمانی که داعش بر موصل مسلط بود، رواج می‌داد.

دستکاه امنیتی عراق اعلام کرد این مفتی داعش در منطقه «حی المنصور» شهر موصل بازداشت شد.

 

گفتنی است مرقد تاریخی یونس پیامبر (ع) از جایگاهی ویژه در میان مردم موصل برخوردار است. در سال ۲۰۱۴ گروه تروریستی داعش در ادامه تخریب تمامی مساجد دارای ضریح و مرقد، اقدام به منفجر کردن این بنای تاریخی کرد.

 

گروه تروریستی داعش از ژوئن سال ۲۰۱۴ تا زمان آزادسازی موصل بوسیله نیرو‌های عراقی در ژوئیه ۲۰۱۷ کنترل این شهر را در دست داشت.

 

طبق بیانیه گروه اطلاع‌رسانی عراق، دو فرزند بشر النعمه یکی مسؤول گردان تک‌تیراندازان خارجی و دیگری به عنوان نیروی امنیتی در جریان تسلط داعش بر موصل فعالیت می‌کردند.

 

در این بیانیه آمده است: برادر مفتی داعش در حالی که مخفیانه به منزلی که به منزل مفتی داعش در منطقه (محله المنصور) معروف بوده،‌ رفته بود که بازداشت شد.

 

همچنین وب سایت خبری المسله عراق نیز در اینباره گزارش داد: «ابو عبدالباری» مفتی سنگین وزن و بسیار چاق داعش پس از دستگیری در موصل با یک دستگاه وانت به بازداشتگاه منتقل شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خدا لعنتش کنه بشکه نجاست
sadat
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ان شاالله خدا نابودش کنه و از گناهش نگذره . ان شاالله ریشه داعش خشک بشه .