صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۱۰
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 26
کد خبر: ۳۴۰۸
پس از 35 روز؛

موافقت کنگره آمریکا با بازگشایی دولت ترامپ

مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا بودجه‌ای را برای بازگشایی موقت نهاد‌های فدرال تصویب و آن را برای امضا و تبدیل شدن به قانون برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور ارسال کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا بودجه‌ای را برای بازگشایی نهاد‌های فدرال تصویب و آن را برای امضا و تبدیل شدن به قانون برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور ارسال کرد.

ساعاتی پیش از این، سنای آمریکا نیز بدون هرگونه تخصیص بودجه به طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور برای احداث دیوار مرزی، به اتفاق آرا لایحه پایان دادن به تعطیلی دولت آمریکا را تصویب کرد.

پیش از این نیز رهبران کنگره اعلام کرده بودند با دونالد ترامپ به توافقی موقت برای پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال دست یافته اند.

بر این اساس، رهبران کنگره و ترامپ توافق کردند دولت را برای سه هفته بازگشایی کنند و درخواست ترامپ برای بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی مکزیک را به گفتگو‌های آتی موکول کنند.

ترامپ نیز در این رابطه گفت با رهبران کنگره بر سر توافقی مشروط با هم کنار آمده ایم که به موجب آن دولت بالاخره از تعطیلی بیرون خواهد آمد.

وی تاکید کرد در صورتی که کنگره تا سه هفته دیگر با بودجه ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک موافقت نکند تعطیلی دولت فدرال از سر گرفته خواهد شد.

بر اساس توافق جدید دولت آمریکا تا ۱۵ فوریه فعالیت خواهد کرد و در خلال این مدت جمهوریخواهان و دموکرات‌ها برای رسیدن به راهکاری دائمی به منظور پایان بخشیدن به تعطیلی دولت فدرال رایزنی خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: