صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 27
کد خبر: ۳۴۵۸۵

آخرین وضعیت سلامتی استاد شجریان + عکس

استاد شجریان اولین بار در سال ۱۳۸۶ و به خاطر عمل جراحی ریه، بیماری سرطان ریه‌اش مطرح شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ استاد شجریان در حال حاضر هم در بستر بیماری است و گاهی عکسی از حال این روزهایش منتشر می‌شود. ۱۶ سال است که شجریان به این بیماری مبتلاست، ولی همچنان با تمام توان با این بیماری می‌جنگد.

 

 

بیوگرافی استاد شجریان

محمدرضا شجریان متولد ۱ مهر ۱۳۱۹ در مشهد موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران و نامزد ۲ جایزه گرمی است.


سایت انجمن آسیا وی را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان[۷] و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ وی را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌است.شجریان در ایران ملقب به خسرو آواز ایران می‌باشد.


محمدرضا شجریان، رئیس کنونی شورای عالی خانه موسیقی ایران، بنیان‌گذار گروه شهناز و مبدع چند ساز موسیقی می‌باشد. همچنین از فرزندان محمدرضا شجریان، همایون و مژگان در زمینهٔ موسیقی فعالیت دارند. شجریان در قرائت قرآن نیز فعالیت داشته و دعای ربنا معروف‌ترین تلاوت قرآنیِ اوست؛ این اثر توسط سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به عنوان اثر ملی ثبت شده‌است. خوانندگان سرشناسی چون ایرج بسطامی، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار و پسرش همایون از شاگردان شجریان هستند.

 

محمدرضا شجریان پس از طلاق از فرخنده گل‌افشان، در حدود ۵۳ سالگی و در سال ۱۳۷۱ با کتایون خوانساری ۲۶ ساله ازدواج کرد. حاصل ازدواج دوم او پسری به‌نام رایان است که در سال ۱۳۷۶ در کانادا متولد شده‌است.

 

محمدرضا شجریان در پیام ویدئویی برای تبریک نوروز ۱۳۹۵ با چهره‌ای دگرگونه و موهای بسیار کوتاه حاضر شد. برخی سایت‌ها از ابتلای او به سرطان کلیه خبر دادند.

زمان شروع بیماری استاد شجریان

 

 استاد شجریان اواخر ۷۹(۱۵ سال قبل) شروع شد و  بیماریشان در بهار سال ۸۰ (۱۵ سال قبل) که سفری به آمریکا داشتند تشخیص داده شد.

 

استاد شجریان، استاد آواز ایران، در پیام نوروزی اش در سال 1395 اعلام کرد که حدود 15 سالی می شود که با مهمانی در وجودش خو گرفته است؛ مهمانی که بعدها از سوی نزدیکان استاد و برخی از خبرگزاری ها اعلام شد که «سرطان کلیه» بوده و دوستی دیرینه استاد با این بیماری، باعث شده است که او موهای سرش را برای ادامه مسیر درمان هایش بتراشد.

 

آخرین خبر‌ها از وضعیت پزشکی محمدرضا شجریان


محمدرضا شجریان در حالی در بیمارستان بستری شده است که برخی مرتبطان، همانند شاهرخ تویسرکانی ـ. نویسنده و روزنامه‌نگار ـ. در گفتگو با ما، وضعیت وی را در فرآیند پزشکی گذشته توصیف کرده و یادآوری کرده‌اند که وی هر چند وقت، دست‌کم برای چک‌آپ‌های تجویز شده، به بیمارستان مراجعه داشته است.

 

از طرفی سایت خانه موسیقی دقیقه‌هایی قبل با انتشار مطلبی کوتاه درباره وضعیت سلامت محمدرضا شجریان، از بستری شدنش در یکی از بیمارستان‌های تهران خبر داده است.

 

در خبر یادشده این‌گونه اعلام شده است که «محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران، از شب گذشته در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و تحت نظارت تیم پزشکی قرار دارد.»

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، حاکی از آن است که محمدرضا شجریان هم‌اینک در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است، اما خانواده او به ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه تمایلی ندارند و خواهان رعایت و احترام به حریم خصوصی خانواده خود هستند.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: