صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۱۱
  • سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
  • Tuesday 06 June 2023
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 31
کد خبر: ۳۴۸۷۲
تعداد نظرات: ۲۰ نظر

انتخاب جنجالی سارا متقی در جشنواره فجر + عکس

جایزه بخش ویژه جشنواره شعر فجر در حالی به یکی از شاعران شهرستانی داده می‌شود که او صراحتاً می‌گوید از جمهوری اسلامی متنفر است! دبیر اجرایی جشنواره می‌گوید که به زودی درباره این انتخاب تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ برگزیدگان بخش ویژه چهاردهمین جشنواره شعر فجر، صبح امروز با داوری غلامرضا طریقی (دبیر بخش ویژه)، سعید بیابانکی (دبیر این دوره از جشنواره شعر فجر)، آرش شفاعی، مرتضی کاردر و صابر ساده معرفی شدند که نام سارا متقی از رشت در میان پنج برگزیده این بخش دیده می‌شود.

 

سارا متقی در کنار شاعرانی از افغانستان، فسا، کرمانشاه، تهران و فرخ‌شهر به عنوان برگزیده بخش ویژه معرفی شده که او به عنوان شاعر فعال در فضای مجازی، نظرات ساختارشکنانه‌ای در خصوص جمهوری اسلامی، حضرت زهرا سلام‌الله علیها و سردار سلیمانی دارد.

 

سارا متقی را نمیشناختیم

مهدی قزلی دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر که قرار است مراسم پایانی آن فردا در زاهدان، مرکز سیستان و بلوچستان برگزار شود گفت: ما در بخش ویژه جشنواره، کارهای ارسالی را کدگذاری کرده بودیم و شناختی نسبت به شاعران این بخش نداشتیم. حتی بعد از این‌که معلوم شد دو تن از شاعران برگزیده اهل افغانستان هستند و امکان عزیمت به ایران را ندارند، نام آن‌ها را از فهرست خارج نکردیم.

 

وی گفت: درباره شاعری به نام سارا متقی هم شناختی نداشتیم و از صبح امروز که نتایج اعلام شده، رسانه‌ها نسبت به انتخاب او حساسیت نشان داده‌اند.

 

قزلی در پایان گفت: صبور باشید و اجازه بدهید که تا یک ساعت دیگر به جمع‌بندی برسیم.

 

کمیسیون فرهنگی مجلس اهدای جایزه به شاعر هتاک در جشنواره فجر را بررسی می کند

حجت الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص برنده شدن این شاعر هتاک از چهاردهمین جشنواره شعر فجر گفت: ما شاهد بودیم چندی قبل که حدود 14 نفر از کسانی که در سینما فیلم و در تلویزیون سریال بازی می کنند، خانم و آقا به قول معروف سلبریتی ها یک مرتبه در شرایطی که تشییع پیکر سردار بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد، در این ایام و بعد از افتادن هواپیمای اوکراینی به میدان آمدند و تلویزیون و جشنواره فجر را تحریم کردند، به تعبیری از این دو عرصه فرهنگی خروج کردند.

 

وی افزود: این حرکت بسیار نامیمون بود و البته خیلی هم به این ها حمله شد و صحبت های زیادی هم با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت شد.

 

سالک در مجلس اظهار داشت: داستان این شاعر هتاک جای تعجب دارد، باید از مدیریت جشنواره شعر فجر سوال کرد که در این شرایط چنین کسی را به روی صحنه آوردن و به او جایزه دادن با این نوع تفکری که دارد را چگونه می شود تحمل کرد؟

 

وی در ادامه افزود: این موضوعی است که احتمالا در کمیسیون فرهنگی هم مطرح می شود و از وزیر سوال می شود که داستان این مسئله چیست و چرا این گونه تقدیری از چنین افرادی که چنین اندیشه های منحرفی دارند به عمل می آید، این چیزی است که بعد از تشکیل کمیسیون فرهنگی در مجلس مطرح می شود.

 

حجت الاسلام احمد سالک در پایان گفت: ما سال گذشته هم در جشنواره های فجر شاهد برخی حرکات نامیمون بودیم و امسال هم شاهد هستیم، این در حالی است که این مدیران قبل از برگزاری جشنواره ها به کمیسیون فرهنگی مجلس می آیند و قول می دهند که همه چیز را کامل کنترل می کنند، در نهایت باید عرض کنم که چنین اتفاقاتی از نظر ما محکوم است.

 

جشنواره شعر فجر از مجموعه جشنواره‌های فرهنگی ـ هنری جمهوری اسلامی است که همه ساله به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کشور برگزار می‌شود.

 

انتظار می‌رود دست‌اندرکاران جشنواره شعر فجر درباره معرفی شاعری که آشکارا از نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام برائت می‌کند و قوانین کشور را در موضوعاتی مانند حجاب به سخره می‌گیرد، تصمیم مقتضی بگیرند و این انتخاب را که منافی ذات جشنواره شعر فجر است، باطل اعلام کنند.

 

منبع: فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجوی انقلابی
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
خاک بر سر دبیر جشنواره ای که یه ملحدِ معاند رو در جشنواره ای به نام انقلاب "اسلامی" انتخاب میکنه!!
فرشته
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
دبیر جشنواره ای که این انتخاب رو داره خون همه شهدای قبل و بعد از انقلاب را نادیده گرفته و همه ارزشهای اسلامی را هم فراموش کرده فقط یک لحظه فکر کند ما قبل از انقلاب چه جوان های رشید و عزیزی را از دست دادیم تا الان به یاد اونها جشنواره می گذاریم به همین راحتی یک نفر هتک حرمت کند و جایزه بگیرد از ما شرم نمی کنید از خانواده شهدا فرزندانشون شرم کنید.
ناشناس
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
واقعا متاسفم به دست اندرکاران چنین جشنواره ای
ناشناس
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
هرکس به شما مفت خورها و قاتل ها اعتراض کنه بده؟
نامیمون نیست اتفقا اصل میمون هست و دمشگ م.....
حسین
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
باید دو رو و ریاکار می بود .درود بر این خانم شاعر شجاع
ناشناس
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
این زنیکه اشغال سارا متقی منافق فتنه گر ننکت باد هرچه زود تر برو گمشو
ناشناس
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
درود به رهبر خوب ومهربان کشورمان ایت ا خامنه ای جانم فدای رهبر
سیده
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
انگار مد شده که یا نشناسن، یا خبر نداشته باشن،یا دیر بفهمن، با این مدل ترفندها هر کاری که دلشون میخواد انجام میدن، انشاءالله خدا روسیاهشون کنه
مریم
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
سخنی که از دل برنیاید لاجرم بردل نخواهد نشست
من نمیدونم کی این خانومو مجبور کرده درمورد انقلاب شعر بگه و باز شگفتم که دبیر جشنواره بدون شناخت ایشونو انتخاب کرده
عزیزم شما برو در وصف علیرضا پهلوی شعر بگو که هم از دل شما برآید هم بردل ایشان نشیند
جواد
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
خاک بر سر دبیر جشنواره که افراد را نشناخته انتخاب میکند
از انتخابش معلومه که هیچ سوادی در شعر و ادب هم ندارد
حاک برستان گردانندگان شعر فجر که جشنواره را به فسق و فجور کشیدید .
پاسخ ها
ناشناس
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
توام حقوق بگیر دولتی که داری خودتو جر میدی؟
مرد نیستین و نخواهید شد
ناشناس
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
لطفا اول شناخت پیدا کنید بعد انتخاب کتید و گرنه خود ما مردم میشناسیمشون به همه خانم سارا متقی ضد ایران رو.
ناشناس
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
خدایا نیرنگ این انتخابو به خودشون برگردون
پاسخ ها
ناشناس
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
برمیاد انجام میدیم تافیها خالدونتون بسوزه.هیچ غلطی هم نمیتونین بکنین.دور دور ماست.هرزه ها
ناشناس
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
یعنی به خاطر عقایدش حقش رو لگدمال کنید،،، بر میاد ازتون ،
پاسخ ها
محمد جواد
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
ببند اون دهنتو خواهشا این عوضی نجس به حضرت فاطمه (س) توهین کرد میفهمی بر قبر پدر هر کسی که به معصومین توهین کنه لعنت هر کی میخواد باشه
لیلی
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
بله خب نمیشناختن...وقتی به یه مگس بالهای پروانه رو بدین نتیجه ش این میشه...
علیرضا
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
این زن نجس و خبیثه
محمد
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
خاک برسر دبیر جشنواره ای ک مدعی شده نمی دونسته برگزیده شون چنین مواضعی داشته لعنت بر دروغگو....جالبتر از این آقایون اون خانومه است ک میگه قبولتون ندارم ولی میاد تو جشنواره ای که به نام فجر انقلاب جایزه میگیره
ماد
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
ولله بلله ما هم نمیشناختیم اصلا هم برام مهم نبوده و نیست و نخواهد بود خواهشا اسمش رو تو دهن ها نیندازید.حالا جایزه هم بدید بهش .