صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 04
کد خبر: ۳۵۱۶۹

آزادی امیر تتلو صحت دارد؟

پس از تقریبا یک هفته از بازداشت امیر تتلو امروز ۱۵ بهمن ۹۸ تتلو با انتشار پستی در اینستاگرامش خبر آزاد شدنش از زندان ترکیه را منتشر کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، امیر تتلو که در تاریخ 8 بهمن 98 در حالیی که قصد خروج از کشور ترکیه را داشت توسط نیروهای ترکیه بارداشت شد و پس از چند روز امیر تتلو با انتشار ویدیویی در اینستاگرام خبر آزاد شدنش از زندان ترکیه را منتشر کرد.

 

آزادی امیر تتلو

گفتنی است؛ پلیس ترکیه چند روز قبل تتلو را در حالی که قصد خروج از این کشور را داشت، بازداشت کرده بود و علت بازداشت او را نقض مقررات ویزا اعلام کرده بود.

عصر دیروز دوشنبه، 14 بهمن ، ابتدا کمپانی موسیقی آونگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر آزادی امیر تتلو را منتشر کرد. ساعتی بعد هم حساب کاربری امیر تتلو که بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دنبال‌کننده دارد با انتشار عکسی از او که در میان جمعی از دوستانش بود تلویحا این خبر را تایید کرد و نوشت: "بابت اینا ننه بابامو‌ دادم !! راضیم... امتحان تموم شد!"

 

دستگیری امیر تتلو

حدودا یک هفته قبل 8 بهمن 98 سردار احمد نوریان سخنگوی نیروی انتظامی از بازداشت امیرحسین مقصودلو ( امیر تتلو)  در ترکیه خبر داد.

وی گفت: به علت پرونده‌های قضایی که برای «تتلو» در ایران تشکیل شده بود، اعلان قرمز اینترپل برای این فرد اعلام و وی در ترکیه بازداشت شد. 

 

 

امیر تتلو پس از دستگیری در ترکیه تمام صفحات مجازی خود را به روز کرده و در اینستاگرام از لحظه به لحظه ای که در بازداشتگاه است استوری گذاشته و هواداران خود را از وضعیتش مطلع می کرد.


بیوگرافی امیر تتلو

امیرحسین مقصودلو متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۲، تهران با نام هنری امیر تتلو، از خوانندگان ایرانی است که در سبک ریتم اند بلوز (R&B) فعالیت می‌کند.

 

امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو در سال ۱۳۸۲ آغاز به کار کرد و با وبلاگی که امین دانکر، دوست نزدیک او ایجاد کرده بود به انتشار اثرهایش پرداخت.

 

در سال ۲۰۱۲، تتلو نخستین آلبومش را منتشر کرد.

 

تتلو در ۱۲ آذر ۱۳۹۲ به دلیل انتشار مطالبی در صفحه اینستاگرامی خود توسط پلیس امنیت اخلاقی ایران بازداشت و پس از مدتی در ۱۴ آذر ۱۳۹۲ آزاد شد.

 

او پس از آزادی با انتشار نامه‌ای از طرفدارانش عذرخواهی کرد. امیر تتلو پس از دستگیری و آزادشدن در صفحهٔ رسمی فیس‌بوک خود این اخبار را منتشر کرد. چند بار نسبت به اشتباهاتش اقرار کرد و در یک فایل صوتی خبر از پشیمان شدنش داد.

 

چندی بعد، اخبار مبنی بر انتشار ندامت‌نامه‌ای از او و تلاشش برای کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: