صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۴۷
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 07
کد خبر: ۳۵۴۴۹

هشدار بارش برف بی سابقه در رشت و مازندران/ برف دومتری در راه است؟

بر اساس پیش بینی ۱۲۰ ساعت آینده GFS بارش برف دومتری را در شرق گیلان و غرب مازندران خواهیم داشت. درادامه جزئیات بارش برف بی سابقه در رشت و مازندران را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس پیش بینی‌های انجام شده بارش برف بی سابقه در رشت و مازندران خواهیم داشت.   اگر پیش‌بینی درست باشد بارش برف بی سابقه‌ای را در رشت و مازندران خواهیم داشت؛ و بارش برف را تا ۱۷۰ سانتی متر خواهیم داشت.

 

این میزان بارش برای دوشنبه و سه‌شنبه‌ی آینده پیش‌بینی شده است البته این میزان بارش برف پیش بینی است و ممکن است تغییر کند.

 

تصویر زیر مربوط به اخطاریه سازمان هواشناسی درباره همه استان‌های تحت تاثیر ورود سامانه بارشی جدید است.


پیام دریافتی: نقشه‌ای که گذاشته شده است مربوط به gfs امریکا می‌باشد که با توجه به موقعیت ماهواره‌ها فقط مدل‌های بلندمدت آن قابل اعتماد می‌باشد و در بازه زمانی ۱۰ روز کمتر، هواشناسان به مدل‌های پیش‌بینی ecm که مربوط به اروپا است بسنده می کنند.

 

با توجه به تصویر تنها شهری که با پیش بینی برف حدود یک متری نیاز به هشدار دارد رشت می‌باشد و برای سایر شهر‌های شمالی بارش برف بین ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.


سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر امروز، از آغاز بارش برف و تشدید آن تا ارتفاع یک متر و ۳۰ سانتی‌متر خبر داد.

 

 سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز، فردا و روز یکشنبه در اکثر استان‌های کشور خبر داد.

 

در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است؛ بنا بر تشدید فعالیت سامانه بارشی، احتمال بارش برف، مه آلودگی، وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش محسوس دما و یخبندان وجود دارد که مناطق مختلفی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

 

منطقه جنوب آذربایجان غربی روز جمعه تحت تأثیر این سامانه قرار خواهد گرفت که حداکثر ارتفاع بارش برف در آن ۴۰ سانتیمتر خواهد بود؛ روز شنبه منطقه جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال غربی کرمانشاه، غرب و چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات خوزستان، ارتفاعات جنوب شرق لرستان، اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، تهران و قزوین تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

 

در روز یکشنبه مناطق گیلان نیمه غربی مازندران، ارتفاعات شرقی مازندران، ارتفاعات گلستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شمال اردبیل، غرب کردستان، شمال غربی کرمانشاه، بخش‌هایی از لرستان، شمال خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های البرز سمنان قزوین و تهران تحت تأثیر این سامانه خواهند بود.

 

در روز دوشنبه گیلان و مازندران به ویژه در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود که ارتفاع این بارش‌ها ممکن است بین یک متر تا یک متر و ۳۰ سانتیمتر ارتفاع داشته باشد همچنین استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

نظر شما