صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 17
کد خبر: ۳۶۲۰۲

هواشناسی بارش برف و باران در تهران و کشور

سازمان هواشناسی درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران در تهران و کشور هشدار داد.

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس اطلاعیه و گزارش های سازمان هواشناسی سامانه بارشی در تهران و کشور تا پایان هفته فعال می باشد لذا از هموطنان خواسته است که با احتیاط در تردد جاده ای؛ اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، رعایت نکات ایمنی و تجهیز خودرو‌ها به تجهیزات زمستانی جوانب همکاری را به عمل آورند.  در ادامه متن اخطاریه سازمان هواشناسی درباره بارش برف و باران در تهران و سایر شهرهای کشور تا پایان هفته را خواهیم داشت.

گزارش و اخطاریه هواشناسی تا پایان هفته

متن این اخطاریه به شرح ذیل است:

توصیف: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه ۹۸/۱۱/۳۰

نوع مخاطره (پیش بینی وضععیت آب و هوا): بارش شدید برف و باران

منطقه اثر:

چهارشنبه ۹۸/۱۱/۳۰:

بارش برف در آذربایجان غربی (حداکثر ۱۵ تا ۳۵ سانتی متر)، شمال غرب کردستان، جنوب آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری (حداکثر ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر)

 

پنج شنبه ۹۸/۱۲/۰۱:

بارش باران و در مناطق سردسیر برف: ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، نیمه شمالی خوزستان، نوار غربی اصفهان، نیمه شمالی فارس، ایلام، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد (حداکثر ۶۰ تا ۴۵ میلی‌متر)، کردستان، همدان، مرکزی، ارتفاعات در استان‌های البرز، تهران، سمنان، گیلان و مازندران (حداکثر ۴۵ تا ۲۵ میلی‌متر)

 

جمعه ۹۸/۱۲/۰۲:
بارش برف در خراسان شمالی (حداکثر ۳۰ تا ۲۰ سانتی‌متر)، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در خراسان رضوی، گلستان، شمال سمنان (حداکثر ۳۰ تا ۲۰ میلی‌متر)

 

زمان پایان: اواخر وقت جمعه ۹۸/۱۲/۰۲

اثر مخاطره: لغزندگی جاده ها، کولاک برف، کاهش دید و اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی (مخصوصا گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی)، آبگرفتگی معابر، ذوب شدن برف و بالا آمدن آب رودخانه‌ها.

۲ روز برف و بارانی در تهران و اکثر مناطق کشور

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در اکثر مناطق کشور برف و باران می‌بارد. همچنین امروز و فردا برای تهران بارش برف و باران پیش بینی شده است.بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از آن است که امروز آسمان تهران ابری با احتمال ۶۰ درصدی بارش برف و باران پیش بینی شده است.

 

فردا یکشنبه آسمان تهران ابری با وزش باد موقتی جنوب شرقی ۷ تا ۱۱ کیلومتری و بارش برف، روز دوشنبه آفتابی تا قسمتی ابری با احتمال بارش ۲۵ درصدی برف در مناطق شمالی و باران در مناطق جنوبی و روز سه شنبه آفتابی تا قسمتی ابری و احتمال ۱۰ درصدی بارش پیش بینی شده است.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در نوار غربی، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور ادامه خواهد داشت که شدت آن در غرب و جنوب غرب خواهد بود. بارش در مناطق جنوبی گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید همراه است.

 

فردا به‌جز استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در اکثر مناطق کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی‌شده که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف و در مناطق جنوبی گاهی با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

 

روز دوشنبه برای نوار شمالی کشور، بخش‌هایی از غرب و جنوب شرق بارش باران و برف و برای مناطقی از مرکز کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. سامانه بارشی روز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر، غرب، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و شمال شرق فعالیت خواهد داشت.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا تا اواخر هفته آینده بانفوذ هوای سرد به نیمه شمالی کشور و ماندگاری آن شاهد کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود.

 

سازمان هواشناسی همچنین در اخطاریه‌ای از بارش باران و برف در شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و نیمه جنوبی ایلام (حداکثر ۷۵-۳۵ میلی‌متر) و بارش برف کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال کرمانشاه و ارتفاعات زنجان (حداکثر ۵۰-۳۵ سانتی‌متر)؛ بارش برف و باران: کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام، مرکزی (حداکثر ۲۵ میلی‌متر) خبر داده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: