صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 20
کد خبر: ۳۶۴۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
حسین کمالی در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد؛

اصولگرایان فکر می‌کنند به قدرت نزدیک شده‌اند و خود را برنده انتخابات می‌دانند

اصولگرایان احساس می کنند به قدرت نزدیک شده اند و با توجه به قلع و قمی که در ردصلاحیت ها در مورد اصلاح طلبان صورت گرفت احتمال برد آنها زیاد است و همه گروههای اصولگرا خود را برنده می دانند و برای قرار گرفتن در موقعیت نمایندگی مجلس با هم رقابت دارند و چانه می زنند

 

حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار در گفت و گو با راهبرد معاصر، با اشاره به وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم گفت: «اصلاح طلبان در مجموع اعلام کرده اند که اگر کاندیدا داشته باشند لیست ارائه می دهند ولی اگر کاندیدایی نداشته باشند لیست ارائه نمی کنند. بنابراین احزابی که تمام کاندیدهای آنها در تهران تایید نشده و یا رد صلاحیت شده اند عدم ارائه لیست را از قبل اعلام کرده بودند. همین مجموعه هم زمان تصمیم گرفتند، اگر احزاب اصلاح طلبی باشند که کاندیدای تایید شده ای دارند بتوانند لیست بدهند مشکلی نیست که شاهد بودیم ده حزب هم زمان با هم لیست ارائه می کنند».

 

وی با اشاره به لیست کارگزاران گفت: «حزب کارگزاران در مورد چند کاندیدا اختلاف نظر داشت و به همین دلیل با اصلاح طلبان لیست کاملی منتشر نکرد ولی لیست ها تقریبا مشابه هم هستند و اختلافات جزئی و اندک در آن است. ولی در بین اصلاح طلبان اختلافی وجود ندارد که بگوییم آنها به جمع بندی نرسیده اند. اتفاقا همدلی خوبی بین آنها برقرار شده است».

 

دبیر کل حزب اسلامی در پاسخ به این سوال؛ وضعیت اصولگرایان به چه صورت می بینید؟ افزود: «اصولگرایان احساس می کنند به قدرت نزدیک شده اند. و با توجه به قلع و قمی که در ردصلاحیت ها در مورد اصلاح طلبان صورت گرفت احتمال برد آنها زیاد است و همه گروههای اصولگرا خود را برنده می دانند و برای قرار گرفتن در موقعیت نمایندگی مجلس با هم رقابت دارند و چانه می زنند».

 

کمالی افزود: نوضعیت انتخابات در تهران گنگ و نامعلوم است. اصلاح طلبان با امکاناتی مثل رسانه ملی که در اختیار طرف مقابل است روبرو هستند. بخش عمده ای از اصلاح طلبان شرکت نکرده اند و در 158 حوزه انتخابی هیچ کاندیدای اصلاح طلبی وجود ندارد. بنابراین نیمی از مجلس در ابتدا برای طرف مقابل مشخص شده است. در چنین حالتی وقتی احساس می کنند پیروز میدان هستند با هم به رقابت می پردازند و به اختلاف می رسند. حتی این اختلافات می تواند در مجلس جدی تر شود. این اختلاف نظر بین آنها ناشی از برداشتی است که نسبت به پیروزی احتمالی خود دارند و می خواهند ظرفیت بیشتری در مجلس داشته باشند».

 

وی در پاسخ به این سوال که سرنوشت مجلس یازدهم به چه سمتی می ورد تصریح کرد: «اصلاح طلبان نیز به صورت اقلیتی در مجلس خواهند بود البته در همین دوره نیز اقلیت بودند. همین هم خوب است و بهتر از یک صدایی مجلس است که مردم از همه چیز بی خبر باشند.این نکته را نیز اضافه کنم که وقتی اصلاح طلبان در 158 حوزه حضور ندارند یعنی چه؟!»

 

کمالی درباره ریاست مجلس یازدهم تصریح کرد: «فعلا زود است بخواهیم درباره ریاست مجلس یازدهم صحبت کرد ولی در مجموع ساز و کار به گونه ای است که در اکثر استانهای کشور نماینده اصلاح طلب وجود ندارد. شورای نگهبان وضعیتی بوجود آورد که بیشتر اصلاح طلبان رد صلاحیت شوند».

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شاهین
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
حرف هایی برای خوراک دشمنو میزنی چون نفوذی هستی