صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 21
کد خبر: ۳۶۵۵۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

مقایسه عصر جدید احسان علیخانی و پرشین گات تلنت

آغاز عصر جدید فصل دو و پرشین گات تلنت به طور همزمان باعث شده برخی این دو برنامه تلویزیونی استعدادیابی را با هم مقایسه کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، فصل دوم عصر جدید 2 احسان علیخانی در راه است و پرشین گان تلنت نیز اخیرا در خارج از ایران در سوئد آغاز شده و هر دو برنامه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته اما تفاوت هایی در سطح داوران و شرکت کنندگان و کیفیت تولید برنامه وجود دارد.

 

عصر جدید فصل اول خود را با استقبال بی نظیر تماشاگران ایران آغاز کرد و توانست پربیننده ترین برنامه تاریخ صدا و سیمای ایران شود و از این نظر دارای رکورد است. این اقبال از یک طرف به خاطر مجری و داوران محبوب برنامه بود و از طرفی به دلیل نو بودن این ایده برای ایرانیان و تا قبل از آن ما هیچ برنامه استعدادیابی ایرانی نداشتیم.


پرشین گات تلنت نیز از یک طرف داوران مشهور و محبوبی را با خود همراه کرده و از طرفی به دلیل زیرمجموعه بودن در برنامه گات تبنت جهانی مورد توجه مضاعف قرار گرفته است. البته نباید حضور ابی و خروج جنجالی مهناز افشار و حواشی اخیرش را در جلب توجهات به این برنامه نادیده گرفت.


اما میان دو برنامه عصر جدید و پرشین گات تلنت کدام دیدنی تر است؟ در ادامه از برخی نظرات این دو را مقایسه خواهیم کرد.

 

 

مقایسه داوران عصر جدید و پرشین گات تلنت

فصل اول و دوم عصر جدید با 4 داور شامل امین حیایی، سید بشیر حسینی، آریا عظیمی نژاد و رویا نونهالی به روی آنتن شبکه سه رفت. ترکیبی از یک بازیگر، یک بازیگر ورزشکار، یک موسیقی دان و یک پژوهشگر حوزه استعدادیابی که به دلیل تخصص و خلقیات جذاب آنها مورد توجه مردم قرار گرفت.


در مقابل پرشین گات تلنت با ترکیب داوران ابی، مهناز افشار، آرش، نازنین نور به صحنه آمد که افرادی شناخته شده هستند؛ دو نفر خواننده، یک بازیگر و یک کمدین.


بنظر می رسد در حوزه هنری و موسیقی هر دو برنامه داوران قوی با خود همراه دارند. در بخش پژوهش اجتماعی و روانشناسی و تا حدی حوزه ورزشی عصر جدید توانسته با همراه داشتن سید بشیر حسینی و امین حیایی پوشش داشته باشد اما پرشین گات تلنت در این بخش پیش بینی نکرده است.


البته از نظر شهرت داوران پرشین گات تلنت شناخته شده تر هستند.

 

 

مقایسه شرکت کنندگان عصر جدید و پرشین گات تلنت

یک تفاوت جدی عصر جدید و پرشین گات تلنت اجرای در ایران و خارج از ایران است. عصر جدید در ایران تولید شده و 80 میلیون ایرانی امکان حضور در آن را داشتند و طبیعی است از این میان چندین استعداد خارج العاده پیدا شود همان طور که در برنامه های مختلف عصر جدید خصوصا از مرحله دوم شاهد بودیم اجراهایی بسیار چشمگیر و فوق العاده توست دختران و پسران به نمایش گذاشته شد و بسیاری از آنها بلافاصله پس از برنامه مورد حمایت قرار گرفتند و در بخش های مربوطه مشغول به فعالیت شدند.


در مقابل پرشین گات تلنت در کشور سوئد اجرا شده و احتمالا افراد معدودی برای آن داوطلب شده اند و سازندگان برنامه مجبور شدند از میان همان ها تعدادی را انتخاب کنند که برخی بسیار ضعیف بودند و حضورشان در چنین برنامه ای عجیب بود.


همین موضوع باعث شده بود آنها مجبور باشند به سراغ دورگه هایی بروند که حتی فارسی حرف زدن بلد نبودند و انگلیسی صحبت می کنند. صرفا برای پر کردن تایم برنامه! شاید بتوان گفت پرسین گات تلنت به نوعی پرشین نیست.


تفاوت سطح اجراها نیز بسیار مشخص است چه در حوزه موسیقی، آمادگی جسمانی، شعبده و تردستی، هنر و نمایش و ... اجراهای عصر جدید غیرقابل مقایسه با اجراهای پرشین گات تلنت است. مبالغه نیست اگر بگوییم اجراهای گات تلنت در حد اجرای مقدماتی عصر جدید بود.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تینا
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
عصر جدید ایران و داوران و مجریش عالی بیایم مقایسه کنیم با عصر جدید آمریکا به نظر من عصر جدید ایران این نظر منه ها بهتون بر نخوره شاید بعضی ها عصر جدید آمریکا رو دوست داشته باشن هیچ اشکالی نداره نظر خودشونه
...
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
قابل مقایسه نیستند
به گرد پای عصر جدید احسان علیخانی و عواملش هم نمیرسن
یعنی دم احسان علیخانی گرم
با اینکه از نظر اونا با رقص و خواننده زن و به حراج گذاشتن زن برنامه جالب تر میشه مال ما بدون اینا کلی سر تر از اوناست
ناشناس
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
همه ی برنامه ی استعداد یابی ها خوبن و هم داوراشون این درست نیست توهین کنیم به بقیه ی برنامه های استعداد یابی
همشون خوبن و باحال و هیجان انگیز
ناشناس
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
عصر جدید بومیت ایرانی دلره ولی پرشین گات تلنت مثل برنامه ها ی خارجی هست واز استعداد های بومی ایران استفاده نمی کند و انا اجرا ها و داوران عصر جدید خیلی خیلی قوی هستند و پرشین گات تلنت واقعأ یک کپی از عصر جدید است بلاخره محدودیت هایی وجود دارد اما به مرور زمان همچنین برنامه هایی محدودیت هارا از بین میبرند دم احسان علیخانی و داوران گرم
ناشناس
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
به نظرم اصلا قابل مقایسه با هم نیستن واقعا دم احسان علیخانی و عوامل عصر جدید گرم...
AlirezaNA
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
آخه اون کسایی که تو گات تلنت میان بیشترشون خودشون رو ایرانی نمی‌دونند حالا چه برسه فارسی بلدند با نه! اونور همه سلبریتی هستند ولی دلیل بر استعداد یابی خوبشون نمی‌شه باید یه کسی مانند دکتر سید بشیر باشه که حداقل چندتا کتاب در این حوزه خونده باشه چه برسه به داورای گات تلنت که فکر نکنم به اندازه انگشتان دست کتاب خونده باشن!!!
S
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
عصر جدید اینجا و برای مردم کشور ماست همراه با فرهنگ و هنر و استعداد فرزندان ما
اما برنامه پرشین اصلا برای ما یک برنامه رسمی نیس چون به اسم کشور ما داره توی کشور دیگه برنامه رو اجرا میکنه
مرتضی
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
من قسمتی از پرشین گات تلنت را دیدم. بنظرم داورها فقط تعریف الکی میکنند. درحالیکه اگر همون اجراها اینجا انجام میشد حتی چراغ قرمز هم میدادن. در کل وقار و متانت علیخانی و داوران ما کجا و رفتارهای عجیب و غریب و هیجانات کاذب اونها کجا. من که نتونستم ارتباط برقرار کنم و فکر میکنم عصر جدید از کیفیت بالاتری برخورداره.
کاوه
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
آخه عصر جدید به این زیبایی و همراه با فرهنگ اصیل ایرانی
رو با اون برنامه شبه کاباره ای مقایسه می کنی....
امین
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
برنامه پرشین گات تلنت تازه پنج قسمت از آن گذشته اما عصر جدید دو فصله که ازش گذشته ضمنا عصر جدید یک برنامه‌ی یک بعدی بدون رقص خواندن زنان و.... ولی پرشین گات تلنت تمام موارد رو داره ثالثا عصر جدید از تمام داوران فقط امین حیایی محبوب بقیه تو آفسایدن .... در آیند معلوم میشه
پاسخ ها
AlirezaNA
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
آخه سلبریتی بودن دلیل بر داور استعداد یابی بودن می‌شه! معلومه چون استعدادی برای یافتنش نداشتند سلبریتی آوردند...