صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۵۲
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 22
کد خبر: ۳۶۶۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

جزئیات اتفاق اسفبار اتاق پزشک خانم در بیمارستان شفت گیلان

نابسامانی های موجود در شبکه بهداشت و درمان شفت و به تبع آن در بیمارستان امام رضا مسایل و مشکلاتی را بوجود آورده که نیازمند توجه و تامل بیش از پیش مدیران ارشد شهرستانی و استان است

به گزارش راهبرد معاصر؛ بیمارستان تازه تاسیس شفت با آنکه کادری مجرب و متخصص در استان و سطح شهرستان موجود است هنوز با مشکلاتی از قبیل کمبود متخصص، پرستار و تجهیزات بیمارستانی دست و پنجه نرم می کند.

 

جدای از این دست موارد مسائل حاشیه ای تحمیل شده بر این شهرستان و انتصاب دکتر برزیگر پسر رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان این بیمارستان هنوز استقلال مدیریتی خود را بدست نیاورده و روز به روز به مشکلات شبکه بهداشتی و درمانی و خلاصه آن بیمارستان امام رضا(ع) شفت افزوده می شود.

 

بعد از پشت پا زدن دکتر برزیگر از سمت بیمارستان که گویا واجب شده بود وی دستور پدر را اطاعت کند و رئیس بیمارستان امام رضا شود اما با رها کردن بیمارستان و حضور در کشور امریکا برای ادامه تحصیل، دکتر حیدر محمودی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت با حفظ سمت، سرپرست بیمارستان هم شد.

 

با این توصیف گویا دانشگاه علوم پزشکی گیلان حتی نیم نگاهی هم به وضعیت شهرستان ندارد و شبکه و بیمارستان را به حال خود رها کرده است.

 

داستان قحط الرجالی در شفت از یک سو و مسائلی که روز به روز در بیمارستان رقم می خورد خبر از ناخوش بودن احوال این روزهای شهرستان می دهد و گویا شفت منتظر چهره جدیدی برای تصدی در امور بهداشتی و درمانی و حوزه بیمارستان است.

 

در همین احوالات ناخوش خبرهای تاسف انگیز دیگری هم از بیمارستان امام رضا علیه السلام شفت شنیده می شود که لازم است ضمن اطلاع رسانی آسیب شناسی و تعیین و تکلیفی از سوی متولیان شهرستان و استان در این راستا گرفته شود.

 

همانطور که مستحضرید مدیر شبکه ی بهداشت و درمان شفت همزمان سرپرست بیمارستان نیز می باشد، بنا بر دلایلی که صبح شفت از آن بی خبر است، با گذشت یکسال از تصدی مطالبات پزشکان و پرستاران و در واقع دستمزد نبض بیمارستان پرداخت نشده است و کارکنان علی الحساب برای مردم شفت خدمات ارائه می کنند.

 

در همین راستا خبرهایی شنیده می شود که تعدادی از پزشکان به نشانه ی اعتراض بیمارستان شفت را ترک نمودند و تنها این بیمارستان با 4 پزشک که دو نفر از آنها تازه وارد و کم تجربه هستند و طرح خود را در شفت می گذرانند اداره می شود.

اسفبار تر از همه اتفاق شب گذشته در بیمارستان است که حال بیمارستان را خراب کرده و آن هم وجود موش در اتاق استراحت پزشک است.

 

دختر پزشک جوان دیشب تا صبح نخوابیده و امروز هم شنیده می شود نامه ای نوشته و خواسته تا تکلیف مشخص نشود در محل کار حاضر نشود.

 

بیمارستانی که خود حال بیماران را خوب می کند، اکنون هوش از پزشکان خود می برد و به جای کاهیدن درد از بیماران، خنجر بر پیکر خود می زند.

 

علی ای الحال وجود افراد توانمند و بومی در شهرستان که با تجربه هستند، ساماندهی و پیگیری مطالبات شهرستان با جمعیت قریب بر 60 هزار نفر کار دشواری نیست و ضروریست که مدیران اجرایی شهرستان بجای سیاسی کاری تدابیری بیاندیشند تا شفت از فقر پزشکی و درمانی خارج شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بنده خدا
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
اگرشفتتی‌باغیرت وباانصافه هستی‌‌ببین‌اصناف شفت‌ چقدر تجاو ‌ز به حریم پیادروکرده اند