صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 24
کد خبر: ۳۶۸۰۱

ماجرای مجادله امیرآبادی نماینده مجلس قم و معاون وزیر بهداشت

امروز امیرآبادی در مجلس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در قم را حدود 50 نفر اعلام کرد و این موضوع موجب مجادله امیرآبادی نماینده مجلس قم و معاون وزیر بهداشت شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مجادله امیرآبادی نماینده مجلس قم و معاون وزیر بهداشت از اعلام آمار مبتلایان به ویروس کرونا در قم توسط این نماینده مجلس شروع شد.

 

 

پیش از ظهر امروز و در میانه درگیری ذهنی افکارعمومی با موضوع شیوع ویروس کرونا، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس با بیان مطالبی تعجب‌آور موجب شکل‌گیری شوک جدیدی در افکار عمومی شد.

 

امیرآبادی وزارت بهداشت را متهم به دروغگویی و انتشار آمار غیرواقعی در مورد میزان مبتلایان و فوت‌شدگان ویروس کرونا کرد.

 

امیرآبادی: فوت ۵۰ نفر براثر کرونا در قم

امیرآبادی در حاشیه جلسه مجلس گفت: روزانه ۱۰ نفر در قم از بین می‌روند. تا دیشب حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.

 

وی افزود: اکنون بیش از ۲۵۰ نفر در قرنطینه هستند. در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند.

 

 

نماینده مردم قم در مجلس ادعا کردک متاسفانه جواب آزمایش دو تن از کودکان نیز مثبت اعلام شده است. هیچ یک از مراجع عظام تقلید مخالفتی با تعطیلی حرم نداشتند، زیرا موضوع جان مردم است.

 

وی ادامه داد: طی ۴۸ ساعت گذشته ۴ متخصص ریه به بیمارستان‌های قم اعزام شدند، اما آنها شبانه قم را ترک کردند.

 

ایرج حریرچی ادعای نماینده مردم قم را تکذیب کرد

ایرج حریرچی، معاون وزیربهداشت، ادعای امیرآبادی، نماینده قم، درباره کشته‌شدن ۵۰نفر بر اثر ابتلا به کرونا را تکذیب کرد.

 

 

ایرج حریرچی  امروز در واکنش به آمار امیرآبادی فراهانی مقابل دوربین زنده شبکه خبر گفت: اگر تعداد کشته شدگان قم، نصف یا یک چهارم عدد اعلام شده نماینده قم باشد، من استعفا میدهم.


واکنش احمد امیرآبادی فراهانی به شایعه ابتلایش به کرونا

پس از آنکه احمد امیرآبادی فراهانی در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره بیماری کرونا صحبت کرد مجلس را به دلیل نامساعد بودن حالش ترک کرد و  پس از خروج نماینده قم از صحن محل استقرار وی توسط نیروهای مجلس ضدعفونی شد.

 

نماینده قم در واکنش به شایعه ابتلایش به کرونا واکنش تندی نشان داد و گفت: من کرونا ندارم؛ غلط کردند که صندلیم را ضدعفونی کردند! من کرونا ندارم، سُر و مُر و گنده هستم


نه تست دادم و نه تستم مثبت بوده، نه چیزی گفته‌اند نه قرنطینه شدم بلکه در پاویون مجلس و جلوی در خانه ملت هستم و حتی جلسه هیات رئیسه مجلس را هم شرکت کردم.

 

نماینده قم: اسامی ۴۰ نفر از فوت شدگان را به معاون وزیر بهداشت دادم

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس به خبرگزاری ایلنا، "اسامی ۴۰ نفر از فوت‌شدگان ویروس کرونا را به معاون وزیر بهداشت داده‌ام و حالا باید منتظر استعفاء وی باشیم". پیش ازا ین ایرج حریرچی گفته بود درصورتی که آمار فوتی ها نصف تعدادی باشد که نماینده قم می گوید از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

 

پاسخ معاون وزارت بهداشت به ادعای نماینده قم در مورد جان باختگان بر اثر ویروس کرونا

افرادی که فوت آنها از سوی وزارت بهداشت و درمان به دلیل ابتلا به کرونا اعلام شده است، همگی داری پرونده پزشکی مشخص هستند و همگی آنها تست مثبت کرونا داشته اند.

 

 

اقای امیرآبادی باید ثابت کنند که افراد معرفی شده دارای این ویژگی ها هستند. اگر این گونه بود من با صداقت کامل از سمت خود استعفا می دهم ولی اگر اینگونه نبود ایشان هم همینقدر صداقت داشته باشند و با اعتراف به اشتباه خود از نمایدگی مردم شریف قم استعفا دهند.

 

 واکنش استاندار قم به سخنان امیرآبادی درخصوص آمار کرونا: تایید نمی کنم

استاندار قم در واکنش به سخنان احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص آمار فوت شدگان کرونا در قم، گفت: این آمار را تایید نمی کند و آمار دقیق باید از دستگاه متخصص و متولی که دانشگاه علوم پزشکی است، دریافت شود.


وجود اعتماد متقابل میان مردم و حاکمیت برای عبور از شرایط موجود، اصلی اساسی و غیرقابل اجتناب بوده و در صورت عدم تحقق آن نمی‌توان به گذر کم ضرر از این عرصه امیدوار بود.


اظهارات امروز نماینده مردم قم در مجلس به طور قطع بر تغییر وضع روبه‌بهبود موجود اثرگذار بوده است.


به طور قطع موضوعی با این درجه از اهمیت و حساسیت، مصداق قطعی منافع و امنیت ملی است و هریک از طرفین، یعنی نماینده قم یا وزارت بهداشت که اطلاعات خلاف واقع ارائه کرده باشند باید به اتهام بیان «دروغ ملی» و اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه صالحه پاسخگو باشند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: