صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۴:۲۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 25
کد خبر: ۳۶۸۲۱
تعداد نظرات: ۱۷۱ نظر
تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین

تصویب تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا عید نوروز ۱۵ فروردین/ تعطیلی مدارس تهران

تعطیلی مدارس و دانشگاهها تهران و سایر استان ها تا پایان تعطیلات عید نوروز یعنی ۱۵ فروردین در کمیسیون بهداشت مجلس تصویب شد.

به گزارش راهبرد معاصر، درپی ورود ویروس کرونا به کشور و به منظور پیشگیری از این ویروس مدارس و مراکز آموزشی طی دو هفته اخیر تعطیل شده بود که در ادامه آخرین وضعیت تعطیلی دانشگاه ها تا عید نوروز و  تعطیلی مدارس تا عید نوروز در تهرا و سایر استان ها را می خوانید.

 

مدارس و دانشگاه‌های کشور تا پایان سال تعطیل شد

سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط زنده با شبکه خبر از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های کشور تا پایان سال خبر داد.

 

وزیر بهداشت ضمن اعلام این مطلب که مدارس و دانشگاه‌های کشور تا پایان سال تعطیل شد گفت: از مردم استدعا دارم از این تعطیلی برای مسافرت استفاده نکنند و اگر مردم توجه نکنند ممکن است برای مدت طولانی درگیر این بیماری باشیم.

 

 

 

وی در توضیحات از ششمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا گفت: زمان کنکور ارشد و دکتری به تعویق افتاد.

 

 

وزیر بهداشت ادامه داد: در ورودی و خروجی شهرها به موارد مشکوک پی ببریم آن‌ها را ۱۴ روز در قرنطینه نگه می‌داریم.همچنین افراد مبتلایی که بیماری خود را کتمان می‌کنند با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

 

مدارس و دانشگاه های خوزستان در هفته آینده هم تعطیل هستند

غلامرضا شریعتی ظهر امروز چهارشنبه ۱۴ اسفند ماه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اعلام کرد: با توجه به اینکه تمهیدات صورت گرفته در هفته جاری برای کنترل این بیماری مؤثر بوده است، مدارس و دانشگاه‌های استان در هفته آینده نیز تعطیل خواهد بود.

 

 مدارس خوزستان از ابتدای اسفندماه تاکنون بازگشایی نشده‌اند و به نظر می‌رسد به دلیل شیوع ویروس کرونا تا پایان سال نیز تعطیل باشند.

 

استان قم شنبه تعطیل است

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: روز شنبه ۱۷ اسفندماه همه ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و بانک‌های قم تعطیل است.

 

در این اطلاعیه آمده است: روزهای شنبه و یکشنبه همه معابر شهر ضدعفونی می‌شوند و مردم در این روزها از منازل خارج نشوند.

 

مراکز آموزشی و ادارات خراسان جنوبی ۱۷ اسفندماه تعطیل شد

ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی را در روز شنبه ۱۷ اسفند ماه تعطیل کرد.

 

این اقدام ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای حفظ سلامت شهروندان و کاهش ترددهای درون شهری، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته است.

 

این تصمیم بنا به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و با تأیید استاندار خراسان جنوبی اتخاذ شده است.

 

ستاد بعد از اعلام این تصمیم به هم‌استانی‌های گرانقدر توصیه اکید دارد از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر و همچنین مسافرت، جدا خودداری نموده برای حفظ سلامتی خود در منزل بمانند تا ضمن تضمین سلامتی خود، خطرات شیوع و تکثیر را کاهش دهند.

 

شایان ذکر است: این تعطیلی شامل کارکنان مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی، بهداشتی و امدادی نمی‌شود.

 

تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی خراسان‌ رضوی در۱۵ و ۱۷ اسفندماه

بر اساس مصوبه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی به استثناء مراکز ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی، ۱۵ و ۱۷ اسفندماه تعطیل شد.

 

ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، در راستای اقدامات پیشگیرانه به منظور حفظ سلامت کارمندان و کاهش ترددهای درون شهری، ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی به استثنای مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی، بهداشتی و امدادی را در روزهای پنجشنبه ۱۵ و شنبه ۱۷ اسفندماه تعطیل کرد.

 

این تصمیم بنا به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان متولی حوزه بهداشت و سلامت استان و با تأیید استاندار خراسان رضوی اتخاذ شده است.

 

به هم‌استانی‌های گرانقدر توصیه اکید می‌شود، از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر و مسافرت، جدا خودداری و برای حفظ سلامتی خود در منزل استراحت کنند.

 

تعطیلی مدارس تا پایان تعطیلات عید نوروز

طی روزهای اخیر با تصویب تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا ۱۵ فروردین (پایان تعطیلات عید نوروز) در کمیسیون بهداشت مجلس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، این مصوبه قرار بود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شود که با ورود ستاد مقابله با کرونا کل مدارس و دانشگاه های تهران و کشور تا پایان تعظیلات عید نوروز تعطیل شدند.

 


پیش از این تعطیلی مدارس و دانشگاهها و سایر اماکن عمومی در دستور کار دولت قرار گرفته بود و مدارس اکثر شهرهای کشور از جمله مدارس تهران تا آخر هفته تعطیل اعلام شد.


با این وجود پیش بینی ها حاکی از آن است که تا پایان هفته موج شیوع بیماری کرونا کنترل نخواهد شد و احتمالا زمان بیشتری می برد و باید برای پیشگیری از انتقال آن مجلس و دولت چاره اندیشی کنند. لذا در جلسه فوق العاده کمیسیون بهداشت علاوه بر انتخاب ۵ عضو این کمیسیون برای عضویت در قرارگاه کرونا، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا عید نیز به تصویب رسید.

 

 

زمان کلاسهای جبرانی به خاطر تعطیلی مدارس و دانشگاهها

تعدد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها طی این مدت و ماههای گذشته بر اثر آلودگی هوا نگرانی هایی را درباره آسیب دیدن نظام آموزشی ایجاد کرده و گمانه زنی ها حاکی از آن است که در صورت تصویب تعطیلی مدارس و دانشگاه تا پایان نوروز، جابجایی زمان آموزش و ادامه کلاس ها احتمالا تا تیر ماه مد نظر قرار خواهد گرفت تا ساعات آموزشی از دست رفته جبران شود.

 

تعطیلی هماهنگ نشده کلاس های درس


گزارش ها حاکی از آن است در مناطقی که کلاس های درس دانش آموزان و دانشجوها تعطیل نشده به دلیل نگرانی مردم از ویروس کرونا و عدم حضور در مدارس و دانشگاه ها عملا کلاس ها بدون تصویب قبلی عمدتا برگزار نشده و والدین نگران اجازه مدرسه رفتن به فرزندانشان را ندادند و احتمال ادامه این روند و لطمه خوردن دانش آموزان وجود دارد.

 

تصمیم دولت درباره تعطیلی مدارس برای کنترل ویروس کرونا


قبل از این دولت با تعطیلی یک هفته ای مدارس در صدد بررسی شرایط برای تصمیمات بعدی بود اما سخنی از تعطیلی بلند مدت مدارس و دانشگاهها نکرده بود.

 

 

تعطیلی ادارات دولتی تا پایان نوروز؟

 

همزمان با تصویب تعطیلی مدارس و دانشگاهها برخی از احتمال تعطیلی ادارات دولتی برای مدت یک هفته و برخی نیز تا پایان نوروز یعنی ۱۵ فروردین ۹۹ در فضای مجازی خبر داده بودند که طبق پیگیری های ما این خبر صحت ندارد و بسیار بعید است که ادارات دولتی برای مدت طولانی تعطیل شوند چون امکان آن وجود ندارد.

 

مخالفان تعطیلی مدارس و ادارات و دانشگاه چه می گویند؟

 

علی رغم تاکید برخی کارشناسان مبنی بر تعطیل شدن همه نهادهای عمومی شامل مدارس و دانشگاهها اما این نظر مخالفانی نیز دارد که معتقدند این تعطیلی ها نه تنها به کاهش و کنترل ویروس کرونا منجر نمی شود بلکه نتیجه عکس دارد و عامل شیوع بیشتر بیماری کرونا خواهد بود.

 

این دسته به تاثیر تعطیلی مدارس در هفته جاری بر رشد سفرهای جاده ای استناد می کنند و معتقدند افزایش تعطیلات باعث انتشار سریعتر کرونا ویروس در کشور خواهد بود.

 

معاون وزیر بهداشت نیز امروز در اظهار نظری در نشست مطبوعاتی به همراه سخنگوی دولت اظهارات مشابهی داشت و از رشد ۲۰ درصدی سفرها به شمال کشور در هفته حاری خبر داد و علت شیوع بیشتر بیماری کرونا در گیلان را همین موضوع دانست.

 

 

 


اخبار تکمیلی در این خصوص را از راهبرد معاصر دنبال کنید.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
احمد محسنس
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
سلام وتشکر برای همه زحماتتان
هرگونه تصمیمی که اتخاز شود قابل احترام است اما جان فرزندان مملکت ارزشش بیشتر از آموختن درس است چون بعدها هم میتواند بیاموزد ولی جان یک انسان تکرار شدنی نیست
خداوند به شما وخانواده محترمتان سلامتی و تندرستی عطا فرماید ان شاالله
رکسانا
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
لطفا تا وقتی که این بیماری وجود دارد مدارس و تمام مکان های عمومی را تعطیل کنید تازه برای درسامونم نگران نباشید چون در برنامه ایتا درسا رو خیلی خوب تدریس میکنن و ما هم عقب نمیمونیم

باتشکر
نادر عیوضی
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
با سلام لطفا اداره کل آموزش و پرورش ارومیه رو تعطیل کنید چون خود اونجا کروتایی زیاده باعث سرایت بقیه میشه خوهشا
محمدرضا
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
کرونا جهیزیه دخترم داغون کرده اخه این درسته.. اخبار 20/30
علیرضا
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
با این وضع تدریس دانش اموزان نمیتونن درس بخونن
علیرضا
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
با این وضع تدریس دانش اموزان نمیتونن درس بخونن
پاسخ ها
یک معلم
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
تعطیل کنین. به جای تعطیلات یک ماه هم اضافه درس می گوییم
ناشناس
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اگر قرار باشه کسی برای ما آینده بسازه همین بچه هاست حالا اگر خدا نکرده یکیشون توی مدرسه بگیره همه میگیرن
Siavash
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اقای وزرات بهداشت و خیلیا دیگه که دلتون واسه مردم کشورتون میسوزه اگه به فکر مردم هستید و ادعاتون میشه مسلمونید و میدونید ویروس کرونا خطرناکه همه رو از بین میبره مدارس و دانشگاه رو تا اخر سال تعطیل کن هفتگی به تعطیلی دانشگاه و مدارس اضافه نکنید سال ۹۸ به حد اضافی خراب کردین واسه مردم حداقل سال ۹۹ بزارید مردم راحت زندگی کنن تو این مملکت شب تا صبح میخوابیم بیدار میشم این همه مردم رو اذیت میکنید خسته نمیشید پیش خدا چجوری میخواین جواب بدین بخاطر کارای زشتتون شرمسار نیستید یا اگه میخوای هفتگی اضافه کنید به تعطیلی دانشگاه لااقل از یک هفته قبل اعلام کنید انقدر مردم رو اذیت نکنید رو اعصاب و روان یک کشور قدم نزنید تو رو به اون ارواح خاک مردهاتون به فکر مردم باشید لطفا کارمند های بانک رو هم تعطیل کنید اگه دینداریتون اینه میخوام این دینداری نباشه که مردم با همین دین اسلام سرشون کلاه رفت که هنوز از لحاظ رشد و پیشرفت عقبیم اگه مردمتون از بین میرن حداقل به جنازه مرده مردمتون رحم کنید نفرستید نا کجا اباد هر جنازه ای که میفرستید نا کجا اباد کلی خانواده رو عزادار نکنید انسانیتون رو نسبت به منافع شخصی ترجیح ندین خجالت بکشید
حسینعلی منتظری
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
سلام
بهتر است که تعطیل کنید ولی چون مردم درک نمیکنن کرونا خطر داره و آن را جدی نمی‌گیرند و به سفر می‌روند بهتر هست قرنطینه کنید ممنون میشم

با تشکر فراوان از وزارت آموزش و پژوهش، وزارت بهداشت کشور، رئيس جمهور و رهبر عزیزمان
فاطمه
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
توروخدامدارس روتعطیل نکنید دیگه خسته شدیم ازاین تعطیلی
فاطمه
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
توروخدامدارس روتعطیل نکنید دیگه خسته شدیم ازاین تعطیلی
میلاد
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
لطفا تعطیل کنید چون کورونا خطر ناک است
تاعید لطفا تعطیل کنید
کنال
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
خیلی ساده ای اقای ناشناس که با دروغ های صدا سیما تصمیم میگیری.اقای عزیز بیش از ۱۵۰۰ نفر کشته داریم از کرونا
رویا
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
ببین آقای وزیر چه شما تعطیل کنی چه نکنی ماا مدرسهههههه نمییییییریییییم تمام
رویا
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
لطفا مدارس رو تا موقعی که این ویروس از بین برود تعطیل کنید
متین
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
از نظر من شما خیلی بیجا کردی اینترنت نوشتی⁦
ناشناس
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
سلام خسته نباشید لطف کنین مدارس روتا عید تعطیل کنین تا این ویروس منحوس کمتر بشه یا کامل ریشه کن بشه بعد کارخونه هوایی که سه شیفت دارن کار میکنن برا تولید مایک و دیگر اقلام پزشکی پس چرا هنوز در داروخانه ها و مراکز بهداشتی ماسک وجود ندارد پس تا کی باید صبر کنیم دیگه تا اون موقع دور از جون مردیم مدارس هم تعطیل کنین بخصوص ابتدایی ها اگر آدم درس خون باشه تو خونه هم مبخونه
Amir
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
آقا لطفا تعطیل نکنید من پایه دوازدهم هستم هنوز نصف کتابامون مونده ما امسال هم باید امتحان نهایی بدیم وهم کنکور اگه تعطیل کنید به سر ما میدونید چه بلایی میاد همه زحمتامون به هدر میره.
مائده
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
خواهشششا تعطیل کنید مدارسرو ماک درخانه داریم درس میخونیم معلمام از این فرصتشون فقط برای امتحان گرفتن دارن استفاده میکنن .
بخاطر کرونا مدارس اگه بازم باشه مادرامون نمیزارن بریم پس تعطیل کنید ک حداقل غیبت نداشته باشیم و عقب نیوفتیم
فقط تعطیلات درس اعلام کنید
St
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
ما که نفهمدیم چیشد
محمود
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
باسلام البته حفظ جان بچه هابرهرچیزی اولویت داره من خودم یه فرهنگی بازنشسته ام ومدرسه ای هم دارم ولی توخونه کمکش میکنیم که عقب نمونه ولی متاسفانه بعضی این تهدید واین تعطیلی را تبدیل به فرصت کردن که برن بسافرت که این خیلی بده.
ناشناس
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
دارید خودتون رو خراب می کنید
پروانه
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
همه ما میدونیم دولت امکان رسیدگی به همه رونداره وتوان کنترل وپیشگری هم نداره حتی توان مدیریت و جلوگیری از دزدی واحتکار لوازم بهداشتی روهم نداره یا نمیخواد پس خودمون به فکر بچه هامون باشیم به این نظام امیدی نیست
رضا
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
اقاین داداشن این مدرسه واس ماس یعنی ملکش واس ماس ما نمزاریم کسی بره مدرسه که مریض شن پیگیری کنید
مریم
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
با سلام . شما چه تعطیل کنید چه نکنید ما دانش آموزان اجازه نداریم بریم مدرسه والدینمون اجازه نمیدهند. اگرهم تعطیل نکنید فقط چهار پنج تا دانش آموز تو هر کلاس خواهیم داشت و معلما اینطوری نمیتونند درس بدهند که. پس اگر تعطیل کنید بهتره .
ناشناس
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
بله حدیثه خانوم تا بعد عیدر مدرسه ها تعطیل است
ناشناس
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
لطفا مدارس و دانشگاه رو تا عید تعطیل کنید و تکلیف ما رو روشن کنید هی دوروز دوروز به خدا کلافه شدیم حاضریم یه ماه دیرتر از ا‌ونور تعطیل شیم لطفا البته اگه سلامتیمون براتون مهمه
محمد مهدی
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
لطفا تعطیل کنید چون حفظ سلامتی مهم تر از درسمان است ووالدینمان نمی گذارد
ناشناس
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
با عرض سلام لطفا مدرسه هارا تعطیل کنید بچه هایمان اگر بروند مدرسه و مریض میشونداگر تعطیل نکنیدما بچه هایمان را به مدرسه نمی فرستیم
زهرا
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
سلام والا اگر میخواین تعطیل کنید الکی تعطیل نکنید تعطیل هم میکنید ایست بازرسی نزار کسی از شهرش خارج بشه
ناشناس
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
دلیل این همه تردید چیه
ناشناس
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
مدارس همه شهر ها باید تعطیل شه و مردمی ک شمال میرن رو باید جلوشونو گرفت هیچ جا نتونن برن
ناشناس
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
بابا مدرسه راتعطیل کنین
ناشناس
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
بابا مدرسه راتعطیل کنین
Zahra
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
من میگم بریم خونه بمونیم چیکار کنیم؟؟
عع
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
ایا یزد تعطیل
عزیز
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
بهتره کارشناسان واساتیددانشگاههاومدارس درموردتعطیلی مراکزآموزشی تصمیم بگیرند نه نماینده مجلس
ناشناس
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
تعطیل نکنید ما از درس عقب میمونیم رشته ادبیات خیلی بحثش مهمه
ناشناس
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
تعطیلی مدارس متوسطه
مشهد
ناشناس
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
تو رو خدااااااا تعطیل نکنید از درس ها عقب می افتیم . تیر ماه مگه میشه رفت مدرسه
ناشناس
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
سلام اگه مدرسه ها تعطیل بشد بعدکورونا تمام نشد چی تیرماه برن مدرسه که هوا گرم دانش آموز چی می فهمد تو هوا گرم باید فکر عقلانی کرد اینجور که نمی شد
ناشناس
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
نمی دونم چی بگم چرا مدارس شهریار را تعطیل نمی کنید بچه ها دارن مریض می شن اگر به جان ما اهمیت می دهی این کار را بکن
عسل
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
لطفا تتطیل کنید خیلی خطرناکه
واقعا بده
یه کوچولو به فکر بچه ها باشید
سمیه
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
تورو خدا تعطیل کنید بچه هایم الرژی دارن پسرم به خاطره آلرژی ده روز تب کرده بود دخترم چشماش حساسیت داره هر ماه می برم چشم پزشکی قرمز میشه ورم می کنه من نمی زارم بچه‌ها برن مدرسه درس مهم یا سلامتی حالا یک سال عقب بیفتن
درسا
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
به نظر من تمام مدارس کشور تاپایان فروردین ماه باید تعطیل شود از جانمان که واجب تر نیست
امیر
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
واقعا خدایی تعطیل نکنن هم یه مردم باید بمیرن و همه چیز هم به گردن رهبر پس تعطیل کنید
ناشناس
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
اخرش نجف آباد و آزادگان تعطیله
حنانه
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
سلام چ تعطیل بشه چ نشه من مامان بابام نمیزارن برم مدرسه گرچه من مخالف نظرشونم چون من امسال ی ازمون خیلی مهم دارم و هیچ جا غیر مدرسه نمیتونم درس بخونم خواهش میکنم یا تعطیل کنید یا ی کاری کنید همه بیان مدرسه
از لرستان
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
مااگر مدرسه باز شود بچه هایمان را نمی فرستیم آخه بچه ابتدایی نمی تواند بهداشت به درستی رعایت کند
ناشناس
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
اگر به جان ما اهمیت می دی مدارس شهریار را تعطیل کنید
ظاهر
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
تورو خدا مدارس رو تعطیل کنین ما سه تا پسر دارم هر سه تا درس میخونند و به خاطر ویروس کرونا اگه مدارس هم دایر باشند خوابگاه هارو تعطیل کنین من که فرزندان خود را به مدرسه نمی فرستم
فراست و فیاضی
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
لطفا تعطیلی مدارس را تصویب کنید
مگر نمیدانید 245 مبطلا به این ویروس شدند
واز245نفر 25 نفر فوت شدند
حسین
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
مدرسه ها تعطیل شده... اگه نشده خواهشن تعطیل کنید بحث مرگ است خبر تعطیل شده یا نشده را زود بدهید =پیچم اینستا margsiah_bs
ایدی تلگرام ESHGH15
ناشناس
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
باسلام مدارس را تعطیل کنید
من12سال دارم ونگران سلامتی خود وتمام دانش اموزان
هستم
خدا کنه تعطیل کنید
ناشناس
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
اینا اگه تعطیل نکنن هیچکس نمیره مدرسه و باید تعطیل کنن... ولی اینا تعطیل میکنن و مردم میرن شمال چرا اینجوریه آخه؟
پاسخ ها
ناشناس
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
سلام کسانی که میگن اگه مدرسه تعطیل بشه همه میرن مسافرت و کرونا بیشتر شیوع پیدا می‌کنه مجلس به جای لغو تعطیلی مدارس کل مسافرت های هوایی و زمینی رو لغو کنه جون بچه هامون از درسشون مهمتر لطفاً قوه درکتونوببرین بالا
زهرا
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
لطفا تعطیل کنید خواهشا سلامتی همیشه واجب تره
ناشناس
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
مثلاً قراره تواین دو سه هفته چی یاد بگیرن تو مدرسه چرا این قدر براتون سخته تصمیم بگیرید که مدارس تعطیل بشه واقعا چرا جون یکی دوتا نیست که اینقدر راحت از کنارش رد میشیم اینگار اتفاقی نیفتاده
شایان
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
تو رو خدا تعطیل نکنید از درس عقب می مانیم تو رو خدا
پاسخ ها
ناشناس
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
طورو خدا مدارس بروجرد را تعطیل کنید این چه بعد بختی است چون ما بچه هامونو نمیفرستیم
ناشناس
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
عزیزم انگار تو خیلی آی کیویی ها عزیزم ویروس کرونا اومده هیچ درمانی هم نداره بگیری مردی میفهمی اینو. جونمون در خطره .
Rashed
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
آقا من یک سوال داشتم . خب ندارس که تا عید تعطیل شد . یعنی ماالان قضیه تعطیلی تابستون چی میشه ؟ یعنی باید مدارس تا تیر ماه برند ؟
الهه
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
چه شما تعطیل کنید چه نکنید من خانواده ام اجازه نمیده برم مدرسه پس تعطیل کنید دیگه وصلام نامه تمام
ناشناس
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
توروخدا مدارسرو تعطیل کنید اگه باز باشه من شخصا مدرسع نمیرم خواهش میکنم تعطیل کنید
ناشناس
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
سلام ‌ بعضی بچه های شهریار مریض شدن لطفا تعطیل کنید واگرنه ویروس کرونا در شهر بیشتر می شود
Nnnn
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
چرت و پرت نگو بابا
ناشناس
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
تعطیل کنید ما بچه هامون سر راه گیر نیاوردیم
ناشناس
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
سلام من یه بچه دارم که 14 سالشه هنوز بچه است لطفا مدارس رو تعطیل کنید
نااااشنااااس
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
توروخدا تعطیل کنید ماهم گناه داریم اگه دلتون واسه ما دانش آموزها میسوزد تعطیل کنید والدین من اجازه نمیدهند بریم مدرسه ودانشگاه
معلم
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
این شایعه نیز بگذرد
آتیه
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
مدرسع روتعطیل کنیددیگع یه بارمیگیدبازع یه بارم میگید مدرسه ها تعطیله مارومسخره خودتون کردین
آتیه
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
مدرسع روتعطیل کنیددیگع یه بارمیگیدبازع یه بارم میگید مدرسه ها تعطیله مارومسخره خودتون کردین
علیرضا
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
سلام.
باید مدارس تعطیل بشه.عیب نداره از اونور تیر ماه رو میایم تا جبران بشه.
اگه شما تعطیل نکنید پدر مادر ها نمیذارن بچه ها برن مدرسه.والسلام
ناشناس
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
خواهش میکنم اجازه خروج افرادی که در استان های آلوده هستند رو به استان هایی که آلوده نشده اند ندهید از تون تقاضا دارم نگذارید بیشتر ازاین بیماری بین مردم شیوع پیدا کنه چون مسله کشور فقط این بیماری نیست سیل و زلزله هم یه طرف دردسر ساز شده اگر این افراد آلوده خدایی نکرده به این مناطق که به خاطر بلاهای طبیعی مجبور به اسکان مردم در یک مکان هستند بروند باعث افزایش تعداد مبتلایان خواهد شد به خدا من خودم کرجی هستم داخل خونه ام موندم و اصلا دوست ندارم با سفر گردنم به استان های دیگه جان هموطنانم رو در استان های دیگر به خطر بندازم پس ازهمه هم داستانی هام و کسانی که تهران و استان هایی که آلوده شده اند تقاضا ی عاجزانه دارم که از شهر تون خارج نشید نگذارید که بیماری بیشتر ازاین گسترش پیدا کنه
چام چام
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
جان آدم ارزسس از دانایی بالاتر است
ناشناس
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
شمایی که میگین سلامتی مرم مهمه چرا تعطیل نمیکنین هر دفعه توی فضای مجازی که تو کانال خود صدا سیما حالا هر کوفتی هست عضویم مینویسه روی کودکان و نوجوانان تاثیر خفیف داره خوب شما نمیگین اگه گرفتیم میمیریم حتما باید یکی از بچه ها بمیره تا شما تعطیل کنین اقای روحانی میگه از شنبه همچی رو رواله انگار ویروس همین یه هفته ای اومد رفت تعطیل کنین تا اخر عید بزارید ویروس ریشه کن بشه
سعیده
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
سلام لطفا اصلا تعطیل نکنین چون مردم جنبه ندارن همه میرن مسافرت
ناشناس
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
شما رو امامزاده کامبیز تعطیل کنین شما رو به پیر مزار دره ی شیخان تعطیل کنین اینا جون ما به اپاندیسشون هم نیس:/
St
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
آخر نفهمیدیم چیشد
ناشناس
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
تعطیل کنین،کسی که واقعا میخواد درس بخونه خونه بشینه بخونه دیگه واقعا درک نمیکنم
ناشناس
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
آقا ما بچه هامون رو که از سر راه نیاوردیم که به این راحتی توی خطر بگذایمشون لطفا تعطیل کنید
ناشناس
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
اگر مدارس تا پایان عید تعطیل بشه تا حد زیادی جلوی بیماری گرفته میشه ما نسل جوان و آینده ساز کشورمون هستیم اما مطمئنا با رفتن به مدارس در این وضعیت سالم موندن این نسل به خطر می افته حتی اگر مدارس تا پایان خرداد و اوایل تیر ماه هم باشه باز خوبه اما واقعا ختی اگر تعطیل نباشه چندتا پدر و مادر جون بچه هاشون رو به خطر می اندازن چند نفر حاضرن این خطر رو بکنن که یه بچه رو با وجود این بیماری به مدارس بفرستن اگر تعطیل بشه تمامی دانش اموزان می تونن عقب موندگی درسی خودشون رو توی تیرماه جبران کنن اما اگر دیگه خدایی نکرده دانش اموزی نباشه کدوم عقب افتادگی درسی می خواد جبران بشه ؟؟
ناشناس
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
اگر مدارس تا پایان عید تعطیل بشه تا حد زیادی جلوی بیماری گرفته میشه ما نسل جوان و آینده ساز کشورمون هستیم اما مطمئنا با رفتن به مدارس در این وضعیت سالم موندن این نسل به خطر می افته حتی اگر مدارس تا پایان خرداد و اوایل تیر ماه هم باشه باز خوبه اما واقعا ختی اگر تعطیل نباشه چندتا پدر و مادر جون بچه هاشون رو به خطر می اندازن چند نفر حاضرن این خطر رو بکنن که یه بچه رو با وجود این بیماری به مدارس بفرستن اگر تعطیل بشه تمامی دانش اموزان می تونن عقب موندگی درسی خودشون رو توی تیرماه جبران کنن اما اگر دیگه خدایی نکرده دانش اموزی نباشه کدوم عقب افتادگی درسی می خواد جبران بشه ؟؟
لیلی
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
باید تعطیل کنید.
اگه کمی دانش داشتید مدارس و دانشگاه ها را تعطیل میکردید تا ۱۵ فروردین من به هیچ وجه اجازه نمی دهم که فرزندم به مدرسه برود .
وقتی بحث جون انسان در میانه مدرسه دیگه چه کارست
رضا
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
ازمون های پیشرفت تحصیلی چه میشود در۱۴ اسفند
علی
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
لطفا تعطیل کنید چون والدین اجازه نمیدن بچه هاشونم بیان مدرسه واقعا شوخی نیست ما واسه بچه هامون زحمت کشیدیم
دبیر
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
تعطیل کنید بحث مرگ و زندگی هس
خواهش میکنیم
ناشناس
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
خواهش میکنم تعطیل کنید
محمد امین
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
باید تعطیل بشه چون ممکن است یک نفر ویروس کرونا داشته باشد ومن خودم یک دانش آموز هستم دوست ندارم ویروس کرونا بگیرم هرکی آرزو برای آینده ی خودش دارد
ناشناس
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
من به عنوان یک شهروند چه مجلس یا آموزش و پرورش موافق تعطیلی مدارس باشند یا نه فرزندم تا 16 فروردین به مدرسه نمی فرستم هیچ چیزی واجبتر از سلامتی فرزندم نیست و به شما مسولین هم هیچ اعتمادی ندارم دروغگویی جز شرایط واجب و لازم بقا مسولین در ایران است
پاسخ ها
ناشناس
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
حتی اگر بعد عید کرونا ازبین نرفت من بچمو شده باشه یکسال عقب بمونه .سال بعد میفرستمش
ناشناس
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
چرا اینقد خواهش میکنید براتعطیلی مگه اینا براشون جون ما اهمیت داره اگه داشت جلوی این فاجعه رومیگرفتن که ازچین وارد کشورنشه نه این که خودشون دانشجو وارد کن
پاسخ ها
ناشناس
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
اینم حرف حساب دمتم گرم
ناشناس
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
تر خدا تعطیل کنین تا بعد تعطیلات نوروز من ی بچه ی دبستانی بیشتر ندارم معدلشم عالیه ولی نمیتونم بفرستم مدرسه تر خدا تعطیل کنین آخه مگه بچه هامون و از سر راه آوردیم تر خدا تجدید نظر کنین بعد از عید بیشتر بیان
ناشناس
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
باید تعطیل بشه
ناشناس
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
چرا نظر من رو نمیزارین؟؟؟؟؟؟
اکرم
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
سلام از اون موقع تعطیل کردین بچم تو خونست تک بچه است اگر بره مدرسه اتفاقی بیوفته چه جوابی میدی ها بچه که کلی زحمت بکشی بزرگ کنی به خاطر تصمیم نادرست تو بالایی سرش بیاد نفرستم از درس عقب میمونه بفرستم چیزیش میشه ما موندیدم از دست شما
ناشناس
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
اگر مدرسه رو باز هم کنید من باز هم بچم رو مدرسه نمیفرستم بچم را از سر راه نیاوردم
ناشناس
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
اگر مدرسه رو باز هم کنید من باز هم بچم رو مدرسه نمیفرستم بچم را از سر راه نیاوردم
Mmm
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
مدرسه هامون که امکانات کافی ندارن،بریم مدرسه که چی،بمیریم،هرروزبه تعداد مبتلا شدگان افزوده میشه،مدرسه هم که عامل اصلی پخش ویروسه،چون بیشترین محل تجمعه..خلاصه تعطیلم نکنن ما نمیتونم بریم..
پاسخ ها
ناشناس
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
تنبل هامیگن همه چیزامکاناتش کم است باید تعطیل باشد تنبل
س
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
سلام
دانشگاه هارو حتما تعطیل کنید ما باید با مترو و بی آر تی بریم دانشگاه و تا عید به جای آموزش حضوری آموزش مجازی بگذارید یا اینکه ما حاضریم بعد عید یک ماه بیشتر دانشگاه بریم ولی الآن شرایط خوبی برای تحصیل نیست واقعا
خواهشا تجدید نظر کنید
سپاس
علی اکبر
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
Eeeee!!!
بابا مگه روحانی نگفت تعطیلی ها دسیسه دشمنانه؟!!! چرا میزارید دشمن مملکت مارو تعطیل کنه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
روحانی خودش بزرگترین دشمنه
ناشناس
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
نخیر روحانی بهترازرئیس جمهور اون یکی ازکشورهاست
ناشناس
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
ما که دیگه دیوانه شدیم دیگه فکرمون کار نمیکنه ولی به خاطر بچه هامون بهتره تا ۱۵ عید تعطیل باشه فقط به خاطر جیگر گوشه هامون
ناشناس
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
تعطیل لطفا
علي
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
خود دولت كه مقصره مردمم حق الناس گردن اونايي كه فكر كردن تعطيلشون كردن برن در ددور
جاهاي ديگرم الوده ميكنين واقعا ادم چي بگه
فاطمه
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
با عرض سلام وخسته نباشید به همه پزشکان ومسعولان من مادری هستم که سه فرزند دارم بچه هایی که با یک سرما خوردگی ساده همیشه نیاز به ماندن در خانه ورسیدگی دکتر دارن وبسیار ضعیف هستند خواهش مکنم به خاطر عده‌ای که تعطیلی بیماری رو با مسافرت اشتباه گرفتن ما رو مجازات نکنید و مدرسه های ابتدایی رو که بچه ها درک کمی از بهداشت ومراقبت بهداشت فردی دارن تعطیل کنید خواهش میکنم
احسان
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
من شب ها با ترس میخوابم از ترس کرونا لطفا تعطیل کنین تا ما از خودمان مراقبت کنیم