صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 29
کد خبر: ۳۷۱۵۵

زمان واریز بسته حمایتی کارگران تامین اجتماعی

زمان واریز بسته حمایتی کارگران تامین اجتماعی اعلام شد و معاون وزیر کار از نهایی شدن سبد هزینه معیشت کارگران در هفته سوم اسفند 98 خبر داد .

به گزارش راهبرد معاصر؛ معاون وزیر کار زمان واریز بسته حمایتی کارگران تامین اجتماعی را اعلام کرد و گفت: اگر چه امسال سال سختی برای تعیین حداقل دستمزد کارگران داریم ولی تلاش می‌کنیم با در نظر گرفتن شرایط بنگاه‌های اقتصادی و هزینه‌های زندگی کارگران، دستمزدی شایسته و مناسب تعیین کنیم.

 

معاون وزیر کار از واریز بسته حمایتی کارگران تامین اجتماعی در هفته سوم اسفند 98 نیز خبر داد .

 

شاکرمی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع روابط کار، نظارت بر اجرای صحیح کار را از رویکردهای این سامانه ذکر کرد و گفت: انتظار ما این است که خدماتی که از طریق سامانه جامع روابط کار ارائه می شود با کمترین اتلاف وقت و به دور از اعمال سلایق مختلف همراه باشد.

 

به گفته وی با پیگیری‌های صورت گرفته کمیته‌ای به منظور بررسی و پیگیری اجرای این طرح تشکیل شده و ادارات کل کار آمادگی یافته‌اند که ۲۲ خدمت از خدمات خود را به کارگران و کارفرمایان به صورت غیر حضوری ارائه کنند.

 

مراجعه کارفرمایان به پیشخوان دولت برای احراز هویت 

معاون روابط کار وزیر کار از کارگران و کارفرمایان خواست تا برای احراز هویت و بهره‌مندی از مزایای سامانه جامع روابط کار به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و درباره مزایای سامانه گفت:اولین مزیت این سامانه، دسترسی آسان و سریع جامعه هدف ما به خدماتی است که ارائه می‌دهیم. خدمات ما در حوزه‌های مختلف اعم از روابط کار، بازرسی کار، بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و طبقه‌بندی مشاغل به آسانی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

 

آنطور که شاکرمی گفته با راه‌اندازی این سامانه کارگران و کارفرمایان برای ارائه دادخواست خود نیازمند مراجعه حضوری نیستند و می‌توانند با رایانه شخصی، تلفن همراه و مراجعه به کافی نت یا هرجای دیگری که امکان دسترسی به اینترنت باشد، دادخواست خود را به ثبت برسانند.

 

به گزارش اقتصادآنلاین، وی همچنین با اشاره به تصویب آیین‌نامه اجرایی تعیین حداکثر مدت موقت در کارهای با ماهیت غیر مستمر، گفت: متاسفانه به دلایل متعددی در طول ۲۸ سال اخیر این آیین نامه به تصویب نرسیده بود تا اینکه با شروع کار آقای شریعتمداری وزیر کار موضوع در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته آیین نامه به کمیسیون امور اجتماعی دولت رفت و در نهایت پس از شش جلسه به تصویب رسید. با تصویب این آیین نامه در صورتی که فعالیت کارگاه یا پروژه بیش از ۴ سال به طول انجامید از سال چهارم به بعد همه نیروهای به کار گرفته اعم از قدیم یا جدید تا پایان پروژه نیروی کار دائمی تلقی می‌شوند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: