صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 03
کد خبر: ۳۷۳۷۶
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

سررسید وام ها عقب افتاد/ نگران پرداخت وام نباشید

بنا به اظهارات سخنگوی دولت مردم نگران پرداخت وام نباشید چرا که سررسید وام ها غقب افتاد. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و مشکلات مالی و کاهش فعالیت های اقتصادی اقشار مختلف جامعه و از طرفی داشتن قسط های بانکی بنا به توصیه های انجام شده برای رعایت حال مردم و مشتریان که نگران پرداخت وام نباشند سررسید وام ها عقب افتاد. برا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عقب افتادن سررسید وام ها با ما همراه باشید.

 

 

عبدالناصر همتی با توجه به شرایط موجود در جامعه از مدیران بانک ها خواست که در خصوص پرداخت اقساط تسهیلات بانکی، مراعات مشتریان را بکنند.

 

بعد از آن رسماً بانک مرکزی از دستور ویژه جلسه فردای شورای پول و اعتبار خبر داد و اعلام کرد بناست این شورا درباره نحوه مساعدت بانک ها به صاحبان کسب‌وکارهایی که به‌خاطر شیوع کرونا دچار کاهش درآمد و مشکلات مالی شده‌اند، تصمیم گیری کند.

 


تصمیم مهم دولت درخصوص عقب افتادن سررسید وام ها

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه دولت ستادی را در این باره تشکیل داده تا موضوع را بررسی و راهکارهایی را ارائه دهند، اظهار داشت: برای کاهش فشار بر مردم مقرر شد سررسید وام‌های مرتبط با کسب و کارها و برخی دیگر از وام‌ها، دو ماه به عقب بیفتد.

 

 

تصمیم در خصوص عقب افتادن سررسید وام ها/ شورای پول و اعتبار تصمیم نهایی را می گیرد

ربیعی گفت:  عقب افتادن سررسید اقساط بانکی به مدت ۲ ماه  امروز در شورای عالی پول و اعتبار مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود و عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی اطلاع‌رسانی‌های لازم را می‌کند.

 

سخنگوی دولت افزود: مقرر شد درباره استمهال بدهی‌های مالیاتی تسهیلاتی ارائه شود و اگر لازم بود در جلسه سران قوا مطرح شود. هرچند فکر می‌کنیم اختیارات لازم در دست دولت است و تا آخر هفته در این باره تصمیم‌گیری می‌شود.

 

 پیش از این پیشنهاداتی با هدف کاهش فشار به فعالان اقتصادی که از شیوع کرونا آسیب دیده اند مطرح شد که استمهال تسهیلات بانکی از آن جمله است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی ق
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
سلام.بخاطر10میلیون وام تعمیرات بانک مسکن کسرحقوق زده از3میلون دریافتی حقوق بازنشستگیم با 4عایله که دارم1600پنج ماه دارند کسر میکنندبنظرتون ایا این کار درسته.
ناشناس
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
سلام من هم رفتم بانک ایران زمین بابت عقب انداختن قسط گفتن شامل بانک ایران زمین نمیشود پس به غیراز بانک ملی مسکن ایران زمین رسالت ۰۰۰ شامل کی میشه مردم مسخره کردید یا خودتون
ناشناس
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
همش چرت و پرته... فقط حرف‌ میزنن.. شما فکر کن یک درصد این دولت به فکر مردم‌ باشه
ناشناس
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
تورو خدا وام مسکن عقب بیندازید بیکار شدیم تورو ۱۲۴ هزار پیغمبر چرا به فکر قشر بدبخت نیستید فقط شعار میدید
پاسخ ها
ناشناس
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
لامصب قشر بدبختی رفتی خونه خریدی با وام مسسکن؟پولدار بودی میخاستی چکار کنی؟؟یارو پول رهن خونه نداره تو نگران وام مسکنتی؟کوفتت بشه
مجید
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
منم رفتم بانک ملی میگن هنوز بخش نامه نیومده و اگر هم بیاد واسه کارخانجات و شرکتها هست نه در مورد مردم عادی پس مردم عادی چیکار باید بکنن به خدا فشار روی ما بیشتر هست تا کارخانه دار ها و صاحبان شرکتها ماهم گناه داریم
ناشناس
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
سلام رفتم بانک مسکن پرسیدم برا وام مسکن خندید گفت شامل بانک مسکن نمیشه فقط لب ودهن هستن مسعولین ما شاه بخشید شاغلی نمیبخشه بیکار تو خونه موندیم مخارج زندگی جور کنیم وام بدیم خدایا کجای
رضا
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
دولت وقت حرف میزنه عملی توش وجود نداره
meysan
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
سلام چرا مملکت ایران همه چیزشون در حد حرفه الان تموم بانکا دارن میگن هنوز ابلاغ نشده چرا کسی پیگیری نمیکنه فقط می خوان جو اروم بشه وگرنه اینا همش حرفه همین طور که از صدا و سیما اعلام میکنن تا مردم اروم بشن تو اجراشم پیگیری کنن از صدا سیما تا ببینن اصلا درسته یا نه
اخلاقي
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
بعضي ازبانكها مثل بانك ملت ميگويد دوماه به تعويض مي اندازد اما جريمه ديركرد را ميگيرد، بانك ضرر نخواهد كرد و دولت هم خود را موظف به جبران ضرر بانك نكرده ، يكي بگويدبا اين فرصت طلبان چه كنيم ؟
بهار
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
بانک رسالت شعبه لاهیجان همچنان وام ها رو دریافت میکنه. و هیچ فکری هم به حال اقشار جامعه نمیکنه.. امروز تماس گرفتم گفتن شامل بانک ما نمیشه
پاسخ ها
حامد
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
وام مسکن و وام ازدواج هم تو این طرح هستش یا نه
میلاد
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
سلام اون بانک یا اقتصاد کشور وملت صد درصد کاری نداره و نخواهد داشت برین بریزین تا جریمه تون نکردن