صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 03
کد خبر: ۳۷۴۰۳

 تحریم جهانی هند توسط دولتهای اسلامی و مسلمانان با تاکید بر محور مقاومت 

طبق آمار به زودی کشور هند پرجمعیت ترین کشور شیعه جهان خواهد شد، شیعیانی که بسیاری شان شيفته فرهنگ و آیین انقلابی ایران هستند. اکنون ۲۰۱ میلیون مسلمان در هند زندگی می‌کنند که معادل ۱۴/۲ درصد جمعیت این کشور می‌شود.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛  مسلمان کشی در هند همزمان با حضور ترامپ و پس از شکستن تابوی برقراری روابط با رژیم صهیونیستی و حضور  نخست وزیر هند در این رژیم و عادی سازی روابط پس از استقلال هند، به رویه ای غیرانسانی و وحشیانه هندوهای افراطی با هدایت و حمایت دولت و نیروی انتظامی این کشور، با نام تثبیت هندوئیسم و دفاع از فرهنگ هند، فشار را بر مسلمانان و به خصوص شیعیان هند بیشتر کرده و با نقض حقوق اولیه آنها و تبدیل آنها به شهروند درجه دو، آنان را وادار به اخراج از هند، نمایند.

 

طبق آمار به زودی کشور هند پرجمعیت ترین کشور شیعه جهان خواهد شد، شیعیانی که بسیاری شان شيفته فرهنگ و آیین انقلابی ایران هستند. اکنون ۲۰۱ میلیون مسلمان در هند زندگی می‌کنند که معادل ۱۴/۲ درصد جمعیت این کشور می‌شود. ابعاد کوچکتر این ماجرا را در کشمیر نیز می توان مشاهده کرد. قریب یک سوم جمعیت کشور هزار ادیان هند، شیعه هستند و با اقدامات اخیر، نخست وزیر حامی گروههای افراطی، قصد دارد با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، فلسطین دومی را در مقابله با مسلمانان ایجاد نماید.

 

 جز بیانیه ای از سوی سازمان همکاری اسلامی و کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در محکومیت این اقدام، مردم بی پناه هند، شاهد هیچگونه حمایتی از ۵۶ کشور اسلامی با بیش از ۱٫۷ میلیارد نفر مسلمان در جهان که ۲۳٪ جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، نمی باشند.

 

 این حرکت نشانه ای دیگر از هراس و استیصال امریکا و رژیم صهیونیستی در جلوگیری از رشد و قدرت یابی مسلمانان در جهان و نابودی حتمی استکبار در جهان می باشد، قبلا تلاش داشتند با داعش هراسی، گرایش به اسلام در جهان را مهار کنند که با شکست فضاحت بار خود، به معرفی بیشتر اسلام ناب در جهان منجر شد. اینک نیز همان محور مقاومت قادر است این توطئه را خنثی نماید.

 

جمهوری اسلامی ایران و کشورهای محور مقاومت لازم است هشدارهای لازم و جدی در توقف این تبعیض نژادی و قتل عام عمومی را به هند اعلام نماید. و در صورت تکرار و عدم جبران، مسلمانان جهان لازم است به موضوع واکنش جدی نشان داده و دولت هند را در افکار عمومی و رسانه های جهانی افشا نمایند، تجار جهان اسلام لازم است هرگونه مراودات تجاری و اقتصادی خود را با دولت هند تحریم نمایند و هندوهای افراطی در سراسر جهان با محدودیت و تحریم کشورهای اسلامی روبرو شوند.

 

 مگر نه این است که مسلمانان یک پیکر واحدند و حمله به بخشی از مسلمانان حمله به دارالاسلام تلقی میشود. با سکوت در این موضوع، این وضعیت تسری پیدا خواهد کرد و سرنوشت شوم مسلمانان بی پناه در دنیا خواهد شد. پس ای علمای اسلام و ای مسلمانان جهان، به داد اسلام برسید.

نظر شما