صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۴۷
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 05
کد خبر: ۳۷۵۶۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تعطیلی ادارات برای کرونا

آخرین اخبار تعطیلی و ساعت کاری ادارات تهران در روز شنبه 17 اسفند

به دنبال انتشار اخبار تعطیلی و ساعت کاری ادارات برخی استانها و همه مداری و دانشگاه ها تا عید نوروز، برخی از احتمال تعطیلی ادارات تهران در روز شنبه 17 اسفند خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، تعطیلی و ساعت کاری ادارات تهران و سایر استان ها یکی از درخواست های کارمندان پس از شیوع ویروس کرونا در ایران بود که مسئولان به دلیل آسیب های زیاد و حتی بی تاثیر بودن تعطیلی ادارات در کنترل کرونا تصمیمی برای تعطیلی ادارات دولتی نگرفتند. با این وجود روز شنبه که بین تعطیلی جمعه و روز پدر قرار گرفته در برخی استانها برای ضد عفونی شهرها و اماکن عمومی تعطیل شد و اعلام شده مردم در این روزها از خانه بیرون نیایند.


استانهای قم و البرز و خراسان رضوی و جنوبی و مرکزی تا کنون جزو استانهایی بوده اند که تصمیم بر تعطیلی ادارات آنها در روز شنبه 17 اسفند گرفته شده است.

 

 

تعطیلی ادارات تهران شنبه 17 اسفند؟

با انتشار مصاحبه یک پزشک مبنی بر ابتلای 40 درصد مردم تهران به کرونا و خطر تلفات گسترده با توجه به تراکم جمعیت 8 میلیونی در تهران نگرانی ها در بین کسانی که ناچارند از خانه بیرون بیایند بیشتر شده است.


کارمندان ادارات دولتی یکی از این اقشار هستند که درخواست تعطیلی اداره ها تا عید را دارند. با این وجود تا این لحظه هنوز ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران تصمیم مبنی بر تعطیلی ادارات نگرفته است.


برخی گفته اند علت عدم تعطیلی ادارات در کشور و خصوصا تهران احتمال افزایش سفرها است که باعث گسترش موج ابتلای به کرونا خواهد شد.

 

آخرین اخبار تعطیلی ادارت تهران از همین طریق به اطلاع شما خواهد رسید. بر این اساس تا این لحظه:

ادارات تهران فردا تعطیل نیست

 

ساعات کاری ادارات تهران به حالت عادی برگشت اما لغو شد

مصوبات جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در تهران روز قبل اینگونه بود: بازگشت ساعات اداری یه حالت عادی از روز شنبه. اما کارمندان ادارات بنا به تصمیم مدیران بصورت چرخشی و شیفت بندی در محل کار حاضر می شوند.تسهیل  درروند مرخصی گرفتن کارمندان و استفاده از ظرفیت دورکاری در ادارات

 

با وجود اینکه تصمیم قبلی ستاد لغو شده بود و ساعت کاری ادارات به 13 بازگشته بود طبق آخرین اخبار از استاندار تهران، ساعت کار دوباره به حالت عادی برگشت. بر این اساس اگر مسئولان مجددا تصمیماتشان را تغییر ندهند، ساعت کاری ادارت تهران تا ساعت 16 خواهد بود.

 

ادارات مازندران شنبه دورکاری می‌کنند

رقیه صفری سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت که بر اساس دستورالعمل کارگروه پدافند زیستی و مقابله با کرونا ، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در روز شنبه ۱۷ اسفند دور کاری می‌کنند.

 

وی گفت: همچنین از روز یکشنبه ۱۸ اسفند ماه تا پایان هفته ساعت کاری ادارات و دستگاه های دولتی با ۲ ساعت کاهش از صبح تا ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه ظهر خواهد بود.

 

صفری افزود: این دستورالعمل برای تمامی مدیران کل دستگاه های اجرایی ، مدیران ستادی استانداری ، روسای دانشگاه ها ، فرمانداران ۲۲ شهرستان ، روسای امور شعب بانک ها و شهرداران ابلاغ شده است.

 

اظهار نظر علیرضا زالی رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران در باره تعطیلی ادارت:

متأسفانه برخلاف انتظار ما و به رغم تعطیلی هنوز خیلی از فعالیت‌های اجتماعی در سطح شهر شتاب سابق و آهنگ قبلی خود را حفظ کرده است. و اصلاً این تعطیلی‌ها برای جلوگیری از این بیماری برای ما رضایت‌بخش نیست.

 

شایان ذکر است پیش از این ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفت که ساعت کاری ادارت تهران از 16 به 13 کاهش یابد تا با کاهش تردد و ترافیک از میزان شیوع آن کاسته شود.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مادر
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
خواهش میکنم ادارات تهران و تعطیل کنین شوهر من با اینکه خیلی مراعات میکرد از محل کارش گرفت بعدشم من من و بچه دو ساله ام خیلی از همکاراش هنوز با مترو میان سرکار. بچه بیچاره من نصفه جون شد نفسش بالا نمی اومد رحم کنین توروخدا
مادر
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
خواهش میکنم ادارات تهران و تعطیل کنین شوهر من با اینکه خیلی مراعات میکرد از محل کارش گرفت بعدشم من من و بچه دو ساله ام خیلی از همکاراش هنوز با مترو میان سرکار. بچه بیچاره من نصفه جون شد نفسش بالا نمی اومد رحم کنین توروخدا
م_ن
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
تو رو خدا جون هرکی دوست دارین بانکهارو تعطیل کنین . ما کارمندای بانکها قبل ار کرونا داریم از استرس میمیریم
ناشناس
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
هنوز نفهمیدین هدف،حجامت با کروناویروسه؟
ناشناس
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
هنوز نفهمیدین هدف،حجامت با کروناویروسه؟
م.خ
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
آخه چرا این طوری صحبت می کنید مردم خودمون که از همه بدترن دارن میگن بیماری واگیر داره این اپیدمی سه هفته ادامه داره طرف تا تعطیل میشه جمع می‌کنه بره شمال خب پس تعطیل نکن حداقل یه عده بی گناه تو استان های دیگه هم مریض نشن
اگر از قم شمال نمیرفتن الان اینقدر وضع بدتر نمیشد فقط بلدیم به بقیه ایراد بگیریم
م.م
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
واقعا متاسفم برای خودمون که ادمایی دارن برامون تصمیم میگیرن که انقدر بی کفایت و نفهمن
تعطیلی مدارس و دانشگاهها وقتی یه نفر از خانواده مجبور باشه از خونه بره بیرون بی معنیه قرنطینه باید کامل باشه کسی بیرون نره دو هفته همه خانواده تو خونه بمونن که مریضی تموم بشه
وقتی یکی تو خونواده بره بیرون یعنی مریضی بیرون و میاره تو خونه باز فرقی نمیکنه
واقعا انقدر سخته فهمیدنش یا عمدن میخواید مردم بمیرن؟
سید ابو رسول
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
سلام خدا قوت ..مملکت گلن تعطیل است اکر فرداشنبه تعطیل شود خوبه ..ببخشی مملکت خدا کرفت نه مدیران بسواد ..صبح یحرف میکن وشب یی حرف مکن ..این مملکت داری نیست خدا عاقبت بخیر
ایرانی
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
این تصمیم مزخرف چیه اه
ناشناس
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
چرا بانكها رو تعطيل نميكنينن جون مردم به ولاه
م.الف
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
کل ستاد کرونا و همچنین آقای روحانی بعلت عدم تعطیلی بانکها و ادارات دولتی باید بخاطر جرم جنایت علیه سلامت مردم محاکمه شوند.حد اقل شنبه رو که بین التعطیلی هست باید تعطیل میکردن.
ناشناس
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
چراکارمندای تهران تعطیل نمی کنید