صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 07
کد خبر: ۳۷۶۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

استعفای رئیس سازمان بورس؛ گزینه جایگزین هم مشخص شد!

پس از کش و قوس ها درباره تصمیم اخیر شورای عالی بورس درباره کاهش دامنه نوسان سهام به ۲ درصد، برخی اخبار منتشر شده حکایت از استعفای شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس دارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ عصر روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه ۹۸، شورای عالی بورس و فرابورس در ابلاغیه از کاهش دامنه نوسان سهام به ۲ درصد خبر داد. بلافاصله بعد از انتشار این خبر، بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی این تصمیم را در شرایط فعلی که بازار سرمایه محل جذب نقدینگی های سرگردان است، غیرمنطقی ارزیابی کردند.

 

تداوم انتقادات، باعث شد امروز رئیس بانک مرکزی طی اظهارنظری از مخالفت خود و وزیر اقتصاد با این تصمیم شورای عالی بورس و فرابورس سخن گفت و ساعتی پس از این اظهارات، سایت وزارت اقتصاد با انتشار نامه این وزارت خانه در مخالفت با این تصمیم، از اعمال آن با قید «فعلا» جلوگیری کرد.پس از آن بود که بورس و فرابورس با انتشار نامه رسمی، اعمال این مصوبه را تا ۲۰ اسفند و جهت بررسی بیشتر تعلیق کرد.

 

پس از این کش و قوس ها، اخباری در فضای مجازی مبنی بر استعفای شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس خبر دادند.‌ در اخبار منتشر شده آمده است « مدیر عامل سازمان بورس پس از بروز برخی اختلافات با سایر اعضا شورای عالی بورس از سمت خود استعفا داده است و ظاهرا بهروز خدارحمی به عنوان جایگزین وی معرفی شده است.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
چرا به جای ایجاد ساختار مناسب برای جذب نقدینگی دزر کشور مانند افزایش عمق بازار افزایش شناوری سهام بهبود و ارتقای هسته مرکزی معاملات سازمان بورس دنبال ایجاد دست انداز و مشکل برای سرمایه گذار هاست؟ به جای حل مسیله میخوان صورت مسیله را پاک کنن
پس انداز به تاراج رفته در سهام گروه سایپا
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
طی 5-6 سال گذشته که ایشون ریس بورس هستن بیشترین رانتخوری و فساد در بورس ایجاد شده و ظلم زیادی به دهها هزار سهامدار خرد بخصوص در سهام خودرویی شده است. مثلا با رشد چند صد درصدی تمام قیمتها در چند سال گذشته نه تنها اجازه رشد به سهام خودرویی ندادند بلکه برخی از انها حتی به قیمتهای سال 94 خود نرسیدند و سهامدارانشان همگی ورشکسته بحساب می ایند.مثل سهام سرمایه گزاری سایپا و رنا که سال 94 330 تومن بودن و امروز 260تومن هستن.
ناشناس
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
بهتر که استعفا داد
محمدرضا
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
اوکی، دغدغه‌ی درستی داشتند ولی خب حقیقتا راه حل جلوگیری از این وضع محدود کردن دامنه نوسان به ۲ نیست. حتی محدودیت ایجاد کردن برای دریافت کد بورسی هم نیست. من ام نمی‌دانم چیست ولی مطمئنم راه حل های زیاد و درستی دارد که متخصصان میتوانند پیشنهاد کنند.