صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 31
کد خبر: ۳۹۳۱۰

بازگشایی دوباره بازار خفاش و سگ در چین

با کند شدن روند همه گیری کرونا در چین بازار‌های این کشور به تدریج در حال بازگشایی هستند. فروش سگ و خفاش و ... در بازار‌های مواد غذایی این کشور کمافی السابق از سر گرفته شده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ با کند شدن روند همه گیری کرونا در چین بازار‌های این کشور به تدریج در حال بازگشایی هستند. جالب است که این فاجعه دنیاگیر ظاهرا هیچ تاثیری بر رفتار چینی‌ها با حیوانات و فرهنگ تغذیه آن‌ها نداشته است. فروش سگ و خفاش و ... در بازار‌های مواد غذایی این کشور کمافی السابق از سر گرفته شده است.

 

به نقل از دیلی میل، حیوانات زنده هنوز برای فروش در بازار‌های مواد غذایی چینی که پس از پیروزی بر کرونا ویروس فعالیتشان از سرگرفته شده در این کشور دوباره بازگشایی شده اند.

 

به گزارش خبرنگاران داخل کشور با روزنامه دیلی میل، قفس‌های پر از گربه و سگ در انتظار کشتار و آماده سازی غیر بهداشتی حیوانات در بازار‌های مواد غذایی چینی، که اغلب به آن بازار‌های مرطوب گفته می‌شود هستند.

 

پس از آنکه مشخص شد کرونا ویروس ابتدا از طریق خفاش‌ها و سایر حیوانات زنده فروخته شده منتقل می‌شود، چین دستور داده بود که بازار‌های خیس خود را در ماه ژانویه تعطیل کنند.

 

با این حال، اکنون که چین می‌گوید بر ویروس کرونا غلبه کرده و به نظر می‌رسد که بازار‌ها فعالیتشان را طبق معمول از سر گرفته اند.

 

یک خبرنگار روزنامه دیلی میل گفت: "بازار‌ها دقیقاً به همان روشی که قبل از کروناویروس کار می‌کردند، به کار خود بازگشته‌اند. " "تن‌ها تفاوت این است که ماموران امنیتی سعی می‌کنند جلوی هر کسی را که عکاسی میکند بگیرند که این کار قبلا هرگز اتفاق نمی‌افتاد. "

 

یکی دیگر از خبرنگاران در گیلین، شهری در جنوب غربی چین، از خفاش‌های تبلیغاتی، مار‌ها، عنکبوت‌ها، مارمولک و عقرب برای فروش به عنوان داروی درمان بیماری‌های شایع عکاسی کرده است.

 

جیم کرامر، میزبان CNBC، ویدئویی از عقرب‌های زنده را برای فروش توییت کرد.

 

اگرچه چین می‌گوید بر کووید ۱۹ غلبه کرده است، اما بسیاری از افراد نسبت به اینکه حزب کمونیست حاکم چینی در گزارش آمار در سراسر بیماری همه گیر صادق بوده است شک دارند.

 

طبق گزارش World In Data، چین ۸۲۳۴۲ مورد ویروس را ثبت کرده است. به گزارش LiveScience، اولین مورد کرونا در ووهان در ماه نوامبر ظاهر شده است.

«اسکان نیوز»

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: