صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۴۸
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 05
کد خبر: ۳۹۵۸۸

آخرین اخبار از وضعیت تعطیلی ادارات کشور

با ورود ویروس کرونا به کشور و سرعت انتقال این ویروس برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و قطع زنجیر انتقال آن تصمیماتی در خصوص تعطیلی ادارت کشور اتخاذ شد در ادامه این آخرین اخبار از وضعیت تعطیلی ادارات کشور را با هم می‌خوانیم

به گزارش راهبرد معاصر؛  تعطیلی ادارات کشور یکی از درخواست‌هایی بود که پس از شیوع ویروس کرونا در ایران برای پاکسازی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی و همچنینی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بار‌ها انجام شد که از اسفند ۹۸ نیز با تصمیم در خصوص کاهش ساعات اداری و تعطیلی برخی از ادات کشور شروع شد و اینک که تعطیلات نوروزی نیز به پایان رسیده است و تعطیلی مدارس و داننشگاه‌های کشور نیز تمدید شده است تصمیمات جدیدی نیز در خصوص تعطیلی ادارات گرفته شده است در ادامه برای کسب اطلاعت بیشتر در خصوص آخرین اخبار از وضعیت تعطیلی ادارات کشور  با راهبرد معاصر همراه باشید.

 

اظهار نظر علیرضا زالی رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران در باره تعطیلی ادارت در 15 ااسفند:

متأسفانه برخلاف انتظار ما و به رغم تعطیلی هنوز خیلی از فعالیت‌های اجتماعی در سطح شهر شتاب سابق و آهنگ قبلی خود را حفظ کرده است. و اصلاً این تعطیلی‌ها برای جلوگیری از این بیماری برای ما رضایت‌بخش نیست.

 

شایان ذکر است پیش از این ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفت که ساعت کاری ادارت تهران از 16 به 13 کاهش یابد تا با کاهش تردد و ترافیک از میزان شیوع آن کاسته شود.

 

 

وضعیت تعطیلی ادارات کشور از ۱۷ اسفتند تا ۲۳ اسفند

هفته دوم اسفند ماه به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هفته اوج گیری بیماری کرونا در کشور بود و پیش بینی‌های این وزارتخانه بر این است که در هفته پیش رو، روند ابتلا و درمان رو به بهبودی بگذارد از این رو تصمیم گیری درباره ساعت کاری ادارات و بانک‌ها به ستاد‌های استانی مقابله با بیماری کرونا واگذار شده است.

 

البته کاهش ساعت کاری ادارات شامل مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها و نیز واحد‌های عملیاتی دستگاه‌های خدمت رسان نمی‌شود.

 

جدول آخرین وضعیت ساعت کاری ادارات در استان‌های مختلف به شرح زیر است:

 

ساعت کاری استان ها در هفته سوم اسفند (۱۷ تا ۲۳ اسفند)
استان ساعت کاری
آذربایجان شرقی  بازگشت ساعت کار ادارات به روال عادی 
آذربایجان غربی  ۸:۳۰ تا ۱۳ 
اردبیل  ۸ تا ۱۲:۳۰ 
اصفهان هنوز تصمیم جدیدی اعلام نشده است
البرز هنوز تصمیم جدیدی اعلام نشده است
ایلام ادارات ۸ تا ۱۴ 
بانک ها ۸ تا ۱۳
بوشهر   ۸ تا ۱۲:۳۰ 
تهران ساعت کار از روز شنبه به حالت قبل بر می گردد اما تاکید مسوولان بر دورکاری و نوبت بندی فعالیت‌های اداری تا زمان بازگشت اوضاع به حالت عادی است.
چهارمحال و بختیاری هنوز تصمیم جدیدی اعلام نشده است
خراسان شمالی  ۹ تا ۱۳:۳۰
خراسان رضوی شنبه تعطیل است
ادارات ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰
بانک ها ۸ تا ۱۲:۳۰
خراسان جنوبی تمامی ادارات روز شنبه تعطیل است و در روزهای بعدی ۲ ساعت زودتر تعطیل می شود
خوزستان  از ساعت ۱۰ صبح 
زنجان هنوز تصمیم جدیدی اعلام نشده است
سمنان ادارات ۹ تا ۱۳ 
بانک ها ۸ تا ۱۳
سیستان و بلوچستان ۸ تا ۱۲
فارس   ۸ تا ۱۳ 
قزوین ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰
قم تعطیلی روز شنبه لغو شد
ساعت کار ادارات ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰
کردستان  ۸ تا ۱۳ 
کرمان ۸ تا ۱۳
کرمانشاه ساعت کاری ادارات به روال سابق برگشت اما کارکنان می توانند به صورت چرخشی در اداره حضور پیدا کنند و بقیه از طریق دورکاری وظایف خود را انجام دهند.
کهگیلویه و بویراحمد ۸ تا ۱۳
گلستان فعالیت ادارات طبق روال سابق
بانک ها ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰
گیلان ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰
لرستان  ۱۰  تا ۱۴:۳۰ 
مازندران شنبه تمامی ادارات و بانک ها دورکار هستند و تا پایان هفته ۲ ساعت کاهش زمان فعالیت دارند که در پایان روز کاری محاسبه می شود یعنی ادارات ساعت ۱۲:۱۵ تعطیل می شوند.
مرکزی ساعت کاری ادارات استان مرکزی به حالت عادی بازگشت.( ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰) 
تعطیلی روز شنبه ۱۷ اسفندماه لغو شد.
هرمزگان ۸ تا ۱۲:۳۰
همدان از ۹:۳۰ صبح
یزد  ۸ تا ۱۲ 

 

 

 

احتمال تعطیلی ادارات در فروردین ۹۹

 

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا از احتمال تعطیلی ادارات استان تهران در فروردین 99 خبر داد و گفت: به دلیل پیچیدگی استان تهران به لحاظ ترددها و تراکم جمعیت درخواست تعطیلی ادارات در بین‌تعطیلی تا ۱۵ فروردین ۹۹ را به وزیر بهداشت ارائه دادم.

 

علیرضا زالی طی نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ضمن خداقوت و آرزوی سالی سرشار از سلامتی، خیر و برکت، راهبردهایی مداخله‌ای برای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را پیشنهاد داد.

 

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه برای کاهش سرایت پذیری از طریق به حداقل رساندن ارتباطات بین فردی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اطلاع رسانی و اقدامات زیادی انجام شده است، افزود: متاسفانه عده‌ای از هموطنان علی‌رغم همه توصیه‌ها، مبادرت به انجام سفرهای نوروزی کرده‌اند که این موضوع میتواند نگرانی‌های جدیدی در زمینه کنترل بیماری کرونا فراهم کند.

 

وی توضیح داد: گزارشات دریافتی از بعضی استان‌ها، حاکی از بستری شدن تعدادی از مسافرین نوروزی به دلیل بروز علائم بالینی کرونا در مراکز درمانی شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها دارد که این موضوع باعث افزایش بار اضافی به بخش‌های بهداشتی درمانی نیز شده است.

 

زالی با اشاره به پیچیدگی استان تهران به لحاظ ترددها و تراکم جمعیت خواستار تعطیلی ادارات در بین‌التعطیلین تا ۱۵ فروردین ۹۹ شد و اظهار کرد: لازم است در مورد استمرار بیماری، در روزهای آتی نیز تصمیماتی متناسب با شرایط اتخاذ شود.

 

 

وضعیت تعطیلی ادارات از زبان کیانوش جهانپور

دو میلیون و ۵۰۰ هزار کارمند قطعی داریم که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفرشان یعنی ۵۰ درصد در همان ابتدای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند. از ۵۰ درصد بعدی ۵۰۰ هزار نفر کارکنان نظام سلامت هستند که نه‌تنها امکان تعطیلی آنان وجود ندارد بلکه به‌طور مضاعف هم کار می‌کنند که یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر شد. ۲۵۰ هزار نفر هم در شهرداری‌ها هستند که ۲۰۰ هزار نفر در حوزه خدمات عمومی فعالیت می‌کنند همچنین نیروهای امنیتی که کار این گروه‌ها تعطیل‌بردار نیست.

 

وی افزود: بنابراین تکلیف بیش از دو میلیون نفر از کارمندان ادارات مشخص است که تعطیل هستند یا در هیچ شرایطی امکان تعطیلی برایشان وجود ندارد. ۵۰۰ هزار نفر دیگر می‌ماند که تا سقف یک سوم از آنان با نظر وزیر یا رییس دستگاه اجرایی مربوطه در روزهای عادی صرفا جهت انجام امور ضروری و نه فرآیندهای اداری غیر ضروری، در دستگاه‌های مربوطه با رعایت فاصله‌گذاری و رعایت نکات بهداشتی فردی و عمومی حضور پیدا می‌کنند.

 

 

 

 

آخرین اخبار از وضعیت تعطیلی ادارات کشور از زبان روحانی/ از ۲۳ فروردین ساعت کاری از ۷ صبح تا ۱۴ است

رییس جمهور گفت: ادارت دولتی اکنون نیز فعال هستند و همه مشغول فعالیت هستند البته از هفته آینده از ۲۳ فرودین ماه فعالیت ادارات به این صورت خواهد بود که دو سوم سرکار حاضر می‌شوند و یک سوم از کارکنان مجاز هستند که سر کار نروند و بخش‌های مختلف درباره حضور یک سومی کارکنان به صورت گردشی تصمیم گیری کنند که یک سوم کمتر در محل کار حضور پیدا کنند مگر جا‌هایی که ضرورت داشته باشد بیش از دو سوم فعالیت بکنند.

 

وی بیان داشت: البته افرادی که سن بالاتری و یا بیماری‌های زمینه‌ای هستند در اولویت یک سومی قرار بگیرند. ساعات کاری اداری هم از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ خواهد بود و در آستانه ماه مبارک رمضان هم هستیم و این ساعت بهتری برای فعالیت در ادارات است.

 

رئیس جمهور اضافه کرد: قبل از ماه رمضان ناهار و نماز جماعت برگزار نمی‌شود و این ساعت کار پیوسته تا ۲ بعد ازظهر در نظر گرفته شده است و کارکنان بعد از آن به منزل بروند و در ماه رمضان اگر شرایط همین گونه باشد باز هم نماز جماعت برگزار نمی‌شود.

 

وی در مورد فعالیت بخش آموزش کشور، اظهار داشت: فعلا تصمیم بر این است که در بخش آموزش به استثنای آموزش تکمیلی در دانشگاه که می‌گویند از ۳۰ فروردین ما آموزش‌های تکمیلی ما حضوری خواهد بود به خصوص بخش دکترا و بعد هم ممکن است در بخش دیگر، ولی در بخش کارشناسی و همچنین آموزش و پرورش، فعلا تصمیم این است که تا ۳۰ فروردین فعالیت آموزشی آن‌ها در مدارس تعطیل باشد و از فضای مجازی استفاده کنند.

 

روحانی در این باره گفت: فعلا تصمیم بر این است که در بخش آموزش به استثنای آموزش تکمیلی (مخصوصا دکترا) که از ۳۰فروردین حضوری خواهد بود، مدارس و مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها تا ۳۰‌فروردین همچنان تعطیل باشند. اینکه برای ۳۰فروردین به بعد چه می‌شود، در جلسات بعدی تصمیم‌گیری می‌شود

مطالب مرتبط
نظر شما