صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۲۳
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 12
کد خبر: ۴۰۱۸۷

انتشار تصاویر خصوصی توسط همسر سابق

رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف پرونده انتشار عکس‌های خصوصی با انگیزه انتقام جویی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایتی مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی اش در فضای مجازی کرده است مراتب در دستور کار مأموران قرار گرفت.

 

این مقام مسئول در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و افزود: با توجه به حساسیت موضوع کاراگاهان پلیس فتا با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات بدست آمده متهم را که همسر سابق شاکی بود را شناسایی وطی هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر کردند.

 

سرهنگ سلیمانی بیان داشت: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه جرم انتسابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و ضمن اعتراف به جرم خود هدف از این کار را انتقام جویی از شاکی عنوان داشت.

 

رئیس پلیس فتا استان فارس تأکید کرد: کاربران گرامی در فضای سایبر از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی خودداری کنند و در تعامل با دیگران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رعایت احترام به حریم خصوصی افراد را نیز همواره مدنظر داشته باشند.

 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه فضای مجازی فضایی امن برای ارسال اطلاعات خصوصی نمی‌باشد، از کاربران خواست: در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک کلاه‌برداری و یا محتوای مجرمانه بلافاصله آن را از طریق بخش ارتباطات مردمی در وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با همکاران ما در میان بگذارند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: