صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 18
کد خبر: ۴۰۳
با همراهی رژیم صهیونیستی صورت گرفت؛

تشکیل تیم تحریم ایران از سوی واشنگتن

گذشته از برنامه ریزی داخلی از سوی آمریکا، برخی اخبار از تشکیل کارگروه مشترک میان واشنگتن و تل آویو با محوریت اعمال تحریم علیه ایران حکایت دارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث پس از خروج آمریکا از برجام، تلاش این کشور برای بازگرداندن و اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران بوده است. مسئله ای که دونالد ترامپ درباره آن پس از خروج از توافق هسته ای، اینگونه می گوید: "ایالات متحده از توافق هسته ای با ایران خارج شده و تحریم‌های تعلیق شده علیه تهران را باز می‌گرداند. آمریکا قصد دارد علاوه بر این تحریم‌ها، مجازاتهای اقتصادی سنگینی را علیه ایران وضع کند و چنانچه شرکتهای بین‌المللی این تحریم‌ها را نقض کنند با تنبیهات سخت آمریکا مواجه خواهند شد."


همانگونه که مشخص است یکی از راهبردهای اصلی آمریکا علیه ایران، "تشدید فشار اقتصادی" با اعمال تحریم های جدید است. این کشور با نقض توافق هسته ای تلاش می کند با همسویی هم پیمانان خود، از طریق اهرم اقتصادی اهداف خود در قبال ایران را تحقق ببخشد. واشنگتن برای رسیدن به این هدف، وزارت خزانه داری را مامور بررسی و اجرایی کردن تحریم های ایران کرده است. (گزارش تفصیلی در این باره بخوانید)


گذشته از برنامه ریزی داخلی از سوی آمریکا، برخی اخبار از تشکیل کارگروه مشترک میان واشنگتن و تل آویو با محوریت اعمال تحریم علیه ایران حکایت دارد. در این باره رسانه صهیونیستی هاآرتص نوشته است: " در یک نشانه از تغییر ۱۸۰ درجه‌ای سیاست آمریکا در قبال ایران تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آمریکا یک تیم مشترک با اسرائیل برای اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه تهران تشکیل داده است. کمیته مشترک ایجاد شده بین آمریکا و این رژیم به منظور «درس گرفتن» از تجربیات دو طرف برای اجرای رژیم تحریم‌ها علیه ایران است؛ تحریم‌هایی که قرار است به دنبال خروج واشنگتن از برجام در فواصل زمانی ۱۸۰ و ۱۹۰ روزه اعمال شود."


لازم به ذکر است سیاست تشدید تحریم های علیه ایران موضوعی است که توسط وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئو به عنوان یکی از راهبردهای واشنگتن در قبال ایران در بنیاد هریتج با عنوان «پس از توافق: راهبرد جدید ایران» اینگونه بیان شد: "سخت ترین تحریم ها علیه تهران اعمال می شود. اگر ایران مسیر خود را تغییر ندهد؛ تحریم ها بیشتر نیز می شود. همه باید متوجه باشند که باید در این مسیر با ما همکاری کنند. تا ۱۵۰ روز آینده برای برگشتن تحریم ها تلاش می کنیم."


نظر شما