صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۱۵
  • سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 16 August 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 04
کد خبر: ۴۰۶۴

حمله تروریست ها به اتوبوس حامل زائران ایرانی در عراق

گزارش‌ها از وقوع حادثه تروریستی برای اتوبوس حامل زائران ایرانی در منطقه «بلد» استان صلاح‌الدین عراق و زخمی شدن چند تن از هموطنانمان حکایت دارد.

به گزارش راهبرد معاصر ، گزارش‌ها از وقوع حادثه تروریستی برای اتوبوس حامل زائران ایرانی در منطقه «بلد» واقع در استان صلاح‌الدین عراق و زخمی شدن چند تن از هموطنانمان حکایت دارد.

الفرات نیوز در خبری فوری به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد گروهی از تروریست‌ها به اتوبوس حامل زائران که عازم منطقه بلد در استان جنوبی صلاح الدین عراق بود، تیراندازی کردند.

بر اساس این گزارش، در این حادثه ۸ نفر که ۷ تن از آن‌ها ایرانی هستند، زخمی شده‌اند. حال یکی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است. برخی رسانه‌ها نیز از شهادت شماری از زائران در این حادثه خبر داده‌اند.

السومریه نیوز و خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی علت وقوع این حادثه را انفجار مین اعلام کرده‌اند. گفته می‌شود پس از این انفجار، تروریست‌ها به سمت اتوبوس اقدام به تیراندازی کرده‌اند.

همچنین، خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص این حادثه گزارش داد در پی تیراندازی افراد مسلح به کاروان زائران آزاد ایرانی در جنوب سامرا در استان صلاح الدین عراق، هفت تن از زائران زن ایرانی و یک راننده عراقی زخمی شدند.

مسئولان امنیتی عراق نیز شمار زخمی‌های این حادثه را هفت خانم ایرانی و یک راننده عراقی اعلام کرده‌اند.

براساس این گزارش، راننده زائران برای زود رسیدن مسیر جدیدی بر خلاف مسیر همیشگی انتخاب کرده بود. این مسیر میان‌بر تامین امنیت نشده و نیرو‌های عراقی از انحراف اتوبوس به آن مسیر مطلع نبودند.

این حادثه ساعت ۲۰ به وقت بغداد رخ داده و تیراندازی از داخل نیزار‌های حاشیه جاده انجام شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: