صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 04
کد خبر: ۴۰۸۷

خبر خوش تسهیلاتی برای بازنشستگان

۴۰ هزار فقره وام مسکن به بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی با مستمری کمتر از ۳ میلیون تومان در سال ۹۸ اعطا می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر ، محمدمهدی مفتح پس از جلسه کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران افزود : براساس این مصوبه باید 5 سال از بازنشستگی این افراد گذشته باشد و این بازنشستگان و همسران آنها نیز نباید در 10 سال گذشته وام مسکن دریافت کرده باشند. سود این وامها 9 درصد در تهران، 7 درصد در مراکز استانها و 4 درصد در شهرها و روستاها خواهد بود.


وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد شرکت های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داشته باشند در سال آینده با تایید وزیر مربوطه 140 میلیارد تومان از منابع داخلی خود را برای کمک به سرمایه گذاری های خطرپذیر اختصاص دهند.

مفتح گفت: این امر به منظور رونق سرمایه گذاری در بخش های خطرپذیر و برای تشکیل شرکت ها و توسعه اشتغال در این حوزه صورت خواهد گرفت.
وی افزود: در مصوبه دیگری مقرر شد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق سازمان های توسعه ای و شرکت های تابعه خود طرح های دولت الکترونیک و همچنین خدمات الکترونیکی و پروژه هوشمندسازی مدارس را تامین اعتبار کند.


­سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98 گفت: همچنین براساس مصوبه دیگر کمیسیون، دولت اجازه یافت از طریق سازمان های توسعه ای برای ایجاد اشتغال و رونق تولید با رعایت سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی نسبت به اجرای طرح های سرمایه گذاری، زیرساختی و نوسازی صنایع با درنظرگرفتن مزیت های منطقه ای و آمایش سرزمین و با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته اقدام کند.


مفتح افزود: در مصوبه دیگری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد در سال آینده سامانه خدمات حمایتی را ایجاد کند و تمامی خدمات حمایتی را که دستگاه های دولتی و حتی آستان های مقدس، نهادهای انقلابی و دستگاه هایی که کمک های حمایتی انجام می دهند با ذکر کد ملی افرادی که کمک می گیرند در آن سامانه ثبت کند.


وی گفت: دولت همچنین در ماده دیگری از لایحه بودجه 98 اجازه یافت تا 10 درصد از اعتبارات عمرانی خود را در قالب یارانه سود وجوه اداره شده یا کمک بلاعوض برای اجرای پروژه های مصوب تخصیص دهد.


مفتح افزود: این امر به منظور ایجاد رونق در اجرا به ویژه سرمایه گذاری در مناطق کمترتوسعه یافته خواهد بود.

مقرر شد بانک مرکزی از محل سپرده های قرض الحسنه بانک های عامل 5 هزار میلیارد تومان برای اعطای وام قرض الحسنه تخصیص دهد

وی همچنین گفت: براساس یکی دیگر از مصوبات مقرر شد بانک مرکزی از محل سپرده های قرض الحسنه بانک های عامل 5 هزار میلیارد تومان برای اعطای وام قرض الحسنه تخصیص دهد که از این رقم سه و نیم هزار میلیارد تومان از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و مبلغ هزار و 500 میلیارد تومان از سوی سازمان بهزیستی برای طرح های اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی با اولویت زنان سرپرست خانوار تخصیص خواهد یافت.


­سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98 ابرازامیدواری کرد: با این وام بخش قابل توجهی از مشمولین و افرادی که تحت پوشش این دو نهاد هستند با طرح اشتغالزایی خودکفا شوند.


مفتح گفت: همچنین بانک مسکن مکلف شد از محل بازگشت وام های مسکن 40 هزار فقره وام مسکن به بازنشستگانی که 5 سال از بازنشستگی آنها گذشته و در 10 سال گذشته خود و همسرشان وام مسکن دریافت نکرده باشند اعطا کند.


وی همچنین گفت: به احتمال زیاد امروز بعدازظهر یا فردا بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق به پایان می رسد و روز یکشنبه آینده سخنگوی کمیسیون در جمع خبرنگاران به بیان چگونگی بررسی لایحه بودجه 98 و مصوبات باقیمانده خواهد پرداخت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: