صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۲:۴۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 03
کد خبر: ۴۱۹۲۴

ماجرای شکایت سیروان خسروی از بهاره رهنما

ماجرای شکایت سیروان خسروی از بهاره رهنما ار فروردین سال ۹۷ شروع شد. زمانی که سیروان به انتقاد از موضع گیری سیاسی سلبریتی ها پرداخت، بهاره رهنما واکنش تندی نشان داد.

به گزارش راهبرد معاصر، ساعتی پیش بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی در حساب توئیتری خود به ماجرای شکایت سیروان خسروی از بهاره رهنما پرداخت و با انتشار تصاویری ار حکم صادر شده، مشخص شد بهاره رهنما به 50 ضربه شلاق محکوم شده و این حکم قطعی است.

 

 

جزئیات دعوای سیروان خسروی و بهاره رهنما 

فروردین ماه سال 97 سیروان خسروی خواننده ایرانی پست انتقادی از دخالت سلبریتی ها در مسائل سیاسی منتشر کرد و بهاره رهنما در توئیتر خود واکنش تندی به این پست نشان داد و همین امر موجب شکایت سیروان خسروی از بهاره رهنما شد.

 

سیروان خسروی در آن زمان نوشته بود: “مشمئز کننده‌تر از وضعیت اسفناک کشور، پُست‌های انتقادی سلبریتی هایی هست که پارسال همین موقع در حال یارگیری بنفش بودن، قبل تر هم مشغول یارگیری سبز و امروز هم که منتقدند و فردا هم حامی رنگ مد روز و باب میل اکثریت خواهند بود.” .

 

 

این پست او واکنش های زیادی در پی داشت و بسیاری از دوستان سیروان خسروی از وی انتقاد کردند.  امیرمهدی ژوله نسبت به پست سیروان واکنش نشان داد اما در اتفاقی عجیب اینستاگرام این بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون هک شد. پس از هک صفحه امیرمهدی ژوله، بهاره رهنما در توئیتر ضمن حمایت از ژوله انتقادات تندی را علیه سیروان خسروی مطرح کرد  و در چندین توییت با نام بردن از او از الفاظی مانند بی‌ادب و مزدور استفاده کرده بود.

 

 

نتیجه شکایت سیروان خسروی از بهاره رهنما

در همان زمان و پس از صحبت‌های بهاره رهنما، سیروان خسروی سکوت کرد اما شایعاتی مبنی بر شکایت او از این بازیگر سینما و تلویزیون شنیده می‌شد. 

 

اکنون سیروان در پی شکایت از بهاره رهنما پس از دوسال، ساعاتی قبل عکس حکم شعبه 69 دادگاه تجدیدنظر استان تهران را منتشر کرد و بر این اساس رای دادگاه علیه بهاره رهنما 50 ضربه شلاق تعزیری به جرم افترا ، نشر اکاذیب، توهین و هتک حرمت است. 

 

 

 

 

اما نکته مهم در متن حکم منتشر شده از سوی سیروان خسروی این است که:«به علت فقدان سابقه کیفری متهم و همچنین وضعیت اجتماعی ایشان با رعایت ماده 46 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 ناظر به ماده 40 همان قانون تعلیق گردیده.»

 

گفتنی است رای صادره به استناد ماده ۴۴۳ قانون آیین دادرسی کیفری در این مرحله قطعی است و حالا باید دید واکنش بهاره رهنما نسبت به این اتفاق و حکم صادره از دادگاه تجدیدنظر چه خواهد بود و اینکه سیروان خسروی تا چه مرحله‌ای شکایتش را پیگیری می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: