صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۱۴
  • پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 11 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 03
کد خبر: ۴۱۹۶۵
آخرین آمار کرونا در ایران؛ شناسایی ۹۷۶ مورد جدید کرونا در کشور

کرونا ۱۴ اردیبهشت: تعداد مبتلایان به ۹۷۴۲۴ نفر افزایش یافت

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت هر روز جدیدترین آمار کرونا در کشور را گزارش می‌دهد برای اطلاع یافتن از آخرین آمار کرونا در ایران امروز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۹ با ما همراه باشید.

به گزارش راهبرد معاصر، شیوع ویروس کرونا دو هفته قبل در تاریخ ۳۰ بهمن و از قم در ایران گزارش شد و هر روز آمار تازه‌ای از کرونا را در ایران داریم که این آماررسمی و از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، که شامل: آمار مبتلایان جدیدکرونا؛ بهبود یافتگان کرونا و آمار مرگ کرونا در ایران می‌باشد، در ادامه آخرین آمار کرونا در ایران را امروز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۹ را به اطلاع می‌رسانیم.

 

ویروس کرونا بیماری تنفسی جدیدی است که تقریبا دو ماه پیش از چین نشئت در بیشتر کشور‌های جهان شیوع پیدا کرده و در تمام کشور‌ها نیز روند تصاعدی داشته است و هزاران نفر را در جهان مبتلا کرده است.


آمارکرونا در ایران امروز ۱۴ اردیبهشت

 

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت.

 

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

 

او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۷۴۲۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

 

جهانپور تصریح کرد: مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲۰۳ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۷۸۴۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: ۲۶۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۴۹۶ هزار و ۲۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: اگر با کشور‌هایی که همزمان با ما وارد اپیدمی کرونا شدند مقایسه کنیم، از همه کشور‌های حتی توسعه یافته نیز آمار بهبود یافتگان ما بهتر و قابل مقایسه است. با توجه به فاکتور‌های اقتصادی و تحریم و پراکندگی جمعیت، قادر خواهیم بود که این مقایسه را انجام بدهیم.
 

وی افزود: بعد از ۵۵ روز، تعداد مرگ و میر و فوت ناشی از این بیماری در کشور در بازه زمانی یک روزه به کمتر از ۵۰ مورد رسیده و امیدواریم این روند نزولی و کاهشی با رعایت مردم و تلاش همکاران ما در نظام سلامت ادامه داشته باشد. در دوره بلا و ابتلا به این ویروس منحوس هستیم و آمار فوتی‌ها در هفته‌های گذشته سه رقمی بود.


جهانپور گفت: از مردم می‌خواهیم با توفیق نسبی که در روز‌های اخیر حاصل شده و سهم عمده آن بر دوش مردم با رعایت بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی است، این روند را ادامه بدهند تا بتوانیم گزارش مهار این بیماری را به مردم ارائه کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: