صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۵۸
  • سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 26 July 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 10
کد خبر: ۴۲۳۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
وام یارانه

جزئیات واریز و ثبت نام وام دو میلیون تومانی یارانه در اردیبهشت 99

با تصمیم دولت علاوه بر وام یک میلیونی یارانه برای هه خانوارها، 4 میلیون سرپرست خانوار وام دو میلیون تومانی یارانه دریافت خواهند کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، ثبت نام وام یارانه از اوایل اردیبهشت 99 با دستور رئیس جمهور و هماهنگی هدفمندی یارانه ها، وزارت تعاون و کار و بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفت و از 4 اردیبهشت افراد می توانند با ثبت نام وام یارانه یک میلیون تومانی ظرف مدت کوتاهی آن را دریافت کنند و اقساط آن بدون بهره طی 30 ماه از مبلغ یارانه آنها کسر خواهد شد. در کنار این خبر ثبت نام وام یارانه دو میلیون تومانی نیز بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت که چگونه برای وام یارانه ثبت نام کنیم و کی پرداخت می شود و نحوه بازپرداخت آن چگنه خواهد بود.

 

ثبت نام وام یارانه یک میلیون تومانی

برای ثبت نام وام یارانه یک میلیون تومانی کافی است سرپرست خانوار که ماهانه مبلغ یارانه به حساب او واریز می شود از طریق شماره تلفن همراهی که به اسم خودش باشد عدد کد ملی را به سامانه *6369# ارسال کند و پس از آن یک پیام از طرف وزارت رفاه برای او ارسال می شود که درخواست او ثبت شد و پس از بررسی اطلاعات وام یارانه به حسابش واریز می شود.


در مرحله اول ثبت نام که از 4 اردیبهشت آغاز شد 10 میلیون نفر برای وام یارانه ثبت نام کردند و آخر همان هفته یک میلیون تومان به حساب آنها واریز شد و مرحله دوم هفته پس از آن انجام شد که بالغ بر 7 میلیون نفر ثبت نام کردند که عمدتا وام یارانه این افراد نیز واریز شده و جاماندگان نیز تا پایان اردیبهشت 99 وام یارانه به حسابشان واریز می شود.

 

مهلت ثبت نام وام یارانه یک میلیون تومانی اردیبهشت 99

بر این اساس از 23 میلیون خانواری که یارانه دریافت می کنند 17 میلیون برای وام یارانه ثبت نام شدند. پس از پایان مهلت دوم ثبت نام وام یارانه به دلیل جاماندن برخی افراد دولت محدوده زمانی واریز وام یارانه را حذف کرد و کسانی که قبلا موفق به ثبت نام نشدند تا هر زمان که بخواهند می توانند با ارسال کد ملی به شماره *6369# برای وام یارانه درخواست دهند و ظرف مدتی پس از تایید هویت و اطلاعات آنها مبلغ یک میلیون تومان به حسابشان واریز می شود.

 


همان طور که قید شد هزینه اقساز این وام ماهانه 30 هزار تومان است که هر ماه از مبلغ واریزی یارانه افراد کسر می شود و به جای 45 هزار تومان 15 هزار تومان به حسابشان خواهد رفت.

 

جزئیات ثبت نام وام دو میلیون تومانی یارانه اردیبهشت 99

در کنار وام یک میلیون تومانی که برای همه 23 میلیون خانوار ایرانی دارای یارانه تخصیص داده شده است، به 4 میلیون خانواده که شامال افراد با درآمد پایین و آسیب دیده کرونا هستند دو میلیون تومان واریز می شود.


البته در مجموع دو میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد یعنی پس از واریز وام یارانه یک میلیون تومانی اگر در پایش وزارت رفاه فردی مشمول دریافت وام یارانه دو میلیون تومانی شناخته شده ما به التفاوت مبلغ در یک نوبت دیگر به حسابش ریخته می شود.

 


در خصوص ثبت نام وام یارانه دو میلیون تومانی باید گفت در واقع افراد نیازی نیست برای این موضوع کاری انجام دهند و وزارت رفاه و تعاون خودش بر اساس اطلاعات موجود و پایش های صورت گرفته 4 میلیون خانواده را به بانک مرکزی معرفی خواهد کرد و هیچ درگاه و سایتی برای این کار وجود ندارد و باید صبر کنید تا نتیجه بررسی های وزارت رفاه مشخص شود و زمان واریز وام یارانه دو میلیون تومانی متعاقبا از همین طریق اطلاع رسانی خواهد شد.

 

چه کسانی وام دو میلیون تومانی یارانه دریافت می کنند؟

مبنای دولت برای پرداخت وام دو میلیون تومانی یارانه سطح درآمد و اسیب وارده در ماجرای قرنطینه کرونا است و طبق اعلام مقامات مسئول این مبلغ به رانندگان تاکسی و اتوبوس و دستفروشان و کارگران فصلی در نظر گرفته شده است.


مبلغ دقیق وام برای همه افراد در این دسته دو میلیون تومان نیست بلکه بین یک و نیم میلیون الی دو میلیون تومان خواهد بود. به این نحو که اگر تعداد افراد خانواده بین یک الی دو نفر باشد مبلغ وام یارانه یک و نیم میلیون و اگر بیش از دو نفر باشد دو میلیون تومان واریز خواهد شد.

 

شرایط یارانه بگیران تعداد اعضای خانواده مبلغ وام یارانه
عادی همه خانواده ها یک میلیون تومان
4 میلیون خانواده کم درآمد 1-2 نفر یک و نیم میلیون تومان
4 میلیون خانواده کم درآمد بیش از دو نفر دو میلیون تومان

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پروین
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
اگر برای ما پیامی نيومد میتوانیم بازم کد ملی خودمون را برای مرحله دوم وام یارانه بفرستید