صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 11
کد خبر: ۴۲۶۲۶
جزییات افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو،

قرعه‌کشی برای خرید نقدی خودرو/ افزایش نرخ محصولات ایران‌خودرو ۱۰ درصد و سایپا ۲۳ درصد

رئیس شورای رقابت گفت: از این پس فروش خودرو‌ها صرفا به صورت قرعه کشی خواهد بود و کسانی می‌توانند ثبت نام کنند که ملی ثبت شده برای خرید خودرو نداشته و ظرف سه سال اخیر خودرو نخریده باشند.

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس شورای رقابت گفت: از این پس فروش خودرو‌ها صرفا به صورت قرعه کشی خواهد بود و کسانی می‌توانند ثبت نام کنند که ملی ثبت شده برای خرید خودرو نداشته و ظرف سه سال اخیر خودرو نخریده باشند.

 

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار گفت: تا جایی که امکان دارد قرار است که تقاضا برای خرید خودرو به گونه‌ای محدود شود که فقط تقاضای مصرف کنندگان واقعی به سمت پیش خرید از خودروسازان بیاید.

 

رئیس شورای رقابت افزود: براساس دستورالعمل جدید، در پیش فروش‌های جدید فروش خودرو به صورت قرعه کشی خواهد بود و افرادی که ظرف سه سال گذشته خودرویی خریداری نکرده باشند یا کارت ملی آن‌ها دارای کد تکراری ثبت شده در سامانه نباشد، اجازه خواهند داشت تا در این قرعه کشی شرکت کنند.

 

به گفته شیوا، هم اکنون تقاضا بالاتر از عرضه است و چاره‌ای نیست جز اینکه در کنار قرعه کشی مکانیزمی برای توزیع عادلانه خودرو لحاظ شود.

 

وی افزود: با توجه به این وضعیتی که وجود دارد، فرمول و دستورالعمل تنظیم قیمت به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و به طور متوسط قیمت خودرو‌های ایران خودرو ۱۰ درصد و قیمت خودرو‌های سایپا ۲۳ درصد افزایش خواهد یافت./ مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: