صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 11
کد خبر: ۴۲۶۷۵
درباره سرپرست وزارت صمت

حسین مدرس خیابانی جانشین رحمانی وزیر صنعت کیست؟

با حکم غیرمنتظره روحانی رحمانی وزیر صنعت معدن تجارت به دلیل عدم لابی و مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی برکنار شد و حسین مدرس خیابانی جانشین او و سرپرست وزارت صمت شد.

به گزارش راهبرد معاصر، برکناری رحمانی وزیر صنعت معدن تجارت شوک خبری امروز بود که بازخوردهای بسیاری داشت و حتی بازار خودرو را نیز تحت تاثیر قرار داد. در حکم روحانی وزیر صمت برکنار و حسین مدرس خیابانی به عنوان جانشین و سرپرست وزارت صمت معرفی شده است.

 

نکته جالب در مورد انتصاب حسین مدرس خیابانی آن است که تا کنون او به عنوان قائم مقام وزیر در امور بازرگانی فعالیت می‌کرد و عملا روحانی یک چهره بازرگانی را جایگزین یک چهره صنعتی در این وزارتخانه کرده تا مدعای رحمانی درباره تهدید واعظی مبنی بر استعفای رحمانی به دنبال مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی قوت بیشتری گرفت.


روحانی از ماه های پیش به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی بود و دولت دو مدعی ضرورت تفکیک بازرگانی از حوزه صنعت شده بود.


مخالفان این تفکیک را عامل قربانی شدن صنعت و تولید کشور می دانند و آن را عامل قربانی شدن تولیدکنندگان داخلی با رشد واردات می دانند. به عقیده این دسته ادغلم تولید و بازرگانی در یک وزارتخانه باعث می شود مدیریت واحدی بر آنها حاکم باشد و مصالح بخش تولید در عرصه واردات رعایت شود و در زمینه هایی که امکان و مزیت تولیدی داریم از واردات جلوگیری شود.

 

 

بیوگرافی و سوابق حسین مدرس خیابانی جانشین رحمانی و سرپرست وزارت صنعت

حسین مدرس خیابانی که دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است، حدود ۱۷ سال در وزارت بازرگانی در مسئولیت‌هایی چون قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی، مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی، مدیر کل تامین و توزیع کالا ، مدیر کل دفتر تنظیم بازار، هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران و همچنین نزدیک به ۱۰ سال به عنوان مدیر عامل و عضو هیات مدیره چند واحد تولیدی و صنعتی از جمله شرکت‌های سیمان زنجان، سیمان فیروزکوه، مجتمع فولاد خراسان، موتور سازان (تراکتورسازی ایران)، سیمان مازندران، سیمان غرب و شرکت توسعه صادرات حضور داشته است.

 

متن حکم روحانی به مدرس خیابانی

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس حسین مدرس خیابانی

بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و با عنایت به مراتب تعهد و سوابق مدیریتی ارزشمندتان در حوزه صنعت و بازرگانی، به موجب این حکم جنابعالی را به سرپرستی «وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب می‌نمایم.

انتظار دارد نظر به ضرورت توجه ویژه به جهش تولید که در شرایط تحریم‌های ظالمانه موجب ارتقاء اقتدار و عزت ملی خواهد بود، ضمن افزایش هماهنگی درون سازمانی و تعامل مؤثر با دستگاه‌های ذیربط اعم از بخش دولتی و غیردولتی و صرف تمام توان و وقت خود را نیز با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه همکاران و آرای صاحب‌نظران نسبت به مدیریت بازار و تأمین کالا‌های اساسی، ساماندهی قیمت خودرو، رفع موانع تولید و تعمیق ساخت داخل، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار اقدام نمایید.

توفیق شما را در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت دارم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: