صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 14
کد خبر: ۴۲۹۳۳

عرضه اولیه زر ماکارون در بورس/ احتمال زیاد چهارشنبه

شرکت صنعتی زر ماکارون با پلاک ۵۳۸ در بورس تهران درج شد و تا به احتمال زیاد چهارشنبه آینده با عرضه اولیه ۱۲ درصد وارد بازار شود.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، در پی اعلام برنامه پذیرش در بورس شرکت صنعتی زر ماکارون و مصوبه ۶ اردیبهشت هیات پذیرش، نام این شرکت درج شد تا احتمالا" چهارشنبه آینده با ۱۲ درصد سهام، عرضه اولیه شود.

 

به این ترتیب، از دیروز این شرکت ۱۶۰ میلیارد تومانی با نماد "زر " و با پلاک ۵۳۸ در بازار معاملات دوم بورس و در بخش ساخت محصولات غذایی و انواع آشامیدنی‌ها، گروه ساخت سایر محصولات غذایی و طبقه ساخت ماکارونی، رشته فرنگی و محصولات آردی درج شد.

 

براساس این گزارش، چند روز پیش بود که محمود گودرزی درباره این شرکت به بورس پرس گفته بود: در صورت انتشار گزارش‌های مدنظر در کدال، سهام این شرکت اوایل خرداد ماه عرضه اولیه خواهد شد.

 

این شرکت با سرمایه ۱۶۰ میلیارد تومانی دارای سهامداران کاملا" حقیقی بوده و قرار است ۱۲ درصد از سهام آن شامل ۱۰ درصد عرضه به عموم و دو درصد برای صندوق‌های سرمایه گذاری واگذار شود.

 

براساس این گزارش، شرکت توسعه صنعتی غذایی زر (زر ماکارون) بزرگترین صادرکننده انواع ماکارونی در ایران و با سهم ۷۰ درصد سهم بازار داخلی پاستا و ۸۰ درصدی صادرات است، ۵ دی سال ۹۷ اقدام به خرید بلوک ۵۱ درصدی شرکت گلوکوزان (اولین و بزرگترین تولیدکننده ذرت ایران) کرده است.

 

این بلوک شامل بیش از ۱۰۲ میلیون و ۲۶۸ هزار سهم "غگل" بود که به قیمت پایه هر سهم ۱۷ هزار و ۲۲۸ ریال و به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط معامله شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: