صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 19
کد خبر: ۴۳۳۰۵

واریز حقوق بازنشستگان اردیبهشت 99 + جزئیات

روز گذشته واریز حقوق بازنشستگان اردیبهشت 99 انجام شد.

به گزارش راهبرد معاصر، روزگدشته حقوق اردیبهشت 99 درحالی واریز شد که هنوز افزایش حقوق ها اعمال نشده است. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات واریز حقوق بازنشستگان اردیبهشت 99 و همچنین زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان با راهبرد معاصر همراه باشید.

 

 

 

واریز حقوق بازنشستگان اردیبهشت 99

 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق اردیبهشت ۹۹، یک میلیون و ۴۷۱ هزار بازنشسته و وظیفه‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری از ساعت ۱۴ دیروز (دوشنبه) به حساب این عزیزان واریز و تا پایان شب قابل برداشت شد.


فتح الله شعبانی اظهار کرد: با استفاده از روش‌های نوین بانکداری و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی، حقوق اردیبهشت بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از ساعت ۱۴ به‌تدریج به حساب این عزیزان واریز و تا پایان شب (دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه) قابل برداشت شد.

 

وی گفت: با هدف تسریع در واریز حقوق و با همکاری بانک صادرات از این پس، حقوق بازنشستگان از طریق سیستم‌های جدید بانکداری به صورت مستقیم واریز می‌شود.

 

زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۹۹

 

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تهران در این خصوص گفت: از آنجایی که در شورای عالی کار نمایندگان کارگران مصوبه افزایش حقوق را امضاء نکرده‌اند و سپس کار به شکایت گروه کارگری کشیده شده، هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. همچنین قرار است که در روز چهارشنبه هفته جاری جلسه‌ای برگزار شود تا مصوبه افزایش حقوق کارگران مجددا بررسی یا تصمیم جدیدی گرفته شود تا منافع کارگران و بازنشستگان نیز تامین شود.

 

 

وی افزود: در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور مدیرعامل و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برگزار شد امکان اعمال شدن میزان افزایش دستمزد در حقوق اردیبهشت ماه وجود داشت اما بنا شد تا برگزاری جلسه چهارشنبه شورای عالی کار، دست نگه داشته شود.


دهقان‌کیا درباره واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه عنوان کرد: در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر ما، چون بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حداقل حقوق بازنشستگان به مجموعه درآمد حداقل‌بگیر شاغلان وصل است، باید منتظر باشیم تا تصمیم نهایی گرفته شود.

 

وی با بیان این که برای افزایش حقوق‌ها باید چند روز دیگر نیز صبر کرد، اظهار کرد: امیدوارم از این جلسه خبر خوشی منتشر شود تا ما هم برای حداقل‌بگیرانمان خبر خوشی داشته باشیم.

 

رئیس کانون بازنشستگان تهران در پاسخ به این سوال که آیا افزایش حقوق در اردیبهشت ماه اعمال می‌شود؟ گفت: چون حقوق‌ها به همان میزان قبلی در حال واریز شدن است، بعید می‌دانم مستمری‌بگیران افزایش دستمزد را این ماه دریافت کنند؛ احتمالا ما به‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، در خرداد ماه محاسبه می‌شود.

 


میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۹۹

 

 

دهقان کیا افزود: در سال گذشته حقوق هر بازنشسته تأمین اجتماعی یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بود که با افزایش ۲۱ درصدی، یک میلیون و ۸۳۹ هزار تومان می‌شود و پیشنهاد بیات این بود که حداقل حقوق بازنشسته‌ها از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمتر نشود.

 

رئیس کانون کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران تصریح کرد: طبق ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی همان حداقل حقوق کارگر مصوب در شورای عالی کار است.

 

گقتنی است؛ امسال در جلسات شورای عالی کار، افزایش ۲۱ درصدی دستمزد کارگران در سال ۹۹ تعیین شده است که البته هنوز این میزان به قطع مشخص نیست، چراکه نمایندگان کارگری بر این میزان افزایش انتقاداتی داشتند.

 

 

جدول حداقل حقوق و دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۹

 

اقلام حقوق حداقل دستمزد (بر مبنای تومان)
 حداقل دستمزد ماهانه بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۹ ۱.۸۳۵.۴۲۶

همچنین بن بازنشستگان تامین اجتماعی از ۴۸ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان، حق اولاد از ۱۲ به ۱۵ هزار تومان، حق مسکن از ۲۲ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان، حق همسر از ۵۹ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و در نهایت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین خواهد شد.

 

جدول حداقل حقوق و دستمزد بازنشستگان لشکری و کشوری سال ۹۹

اقلام حقوق حداقل دستمزد (بر مبنای تومان)
 حداقل دستمزد ماهانه بازنشستگان لشکری و کشوری در سال ۹۹ ۲.۸۰۰.۰۰۰
 
 
 

جدول حداقل حقوق و دستمزد بازنشستگان فرهنگی در سال ۹۹

اقلام حقوق حداقل دستمزد (بر مبنای تومان)
حداقل دستمزد بازنشستگان فرهنگی در سال ۹۹ ۲.۸۰۰.۰۰۰

 

 با بررسی‌های صورت پذیرفته در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، بخش دولتی و فرهنگیان میزان حداقل حقوق این دسته از عزیزان مطابق جدول فوق مورد برای سال ۹۹ مورد بازبینی قرار گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: