صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 25
کد خبر: ۴۳۷۴۲

درگذشت صدیقه کیانفر بازیگر +عکس و علت فوت

صدیقه کیانفر بازیگر معروف و مسن سینما و تلویزیون صبح امروز دوشنبه پنجم خردادماه به علت ایست قلبی درگذشت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ صدیقه کیانفر صبح امروز دوشنبه پنجم خردادماه در منزل شخصی خود به علت ایست قلبی درگذشت.

 

 

سید محمد طباطبایی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تایید این خبر گفت: جزئیات مراسم خاکسپاری به زودی اعلام می‌شود.

 

این هنرمند پیشکسوت رادیو، تلویزیون و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت متولد ۱۳۱۱ بود و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۶ در رادیو شروع کرده بود.

 

سوابق هنری

وی در طول عمر هنری خود در آثار سینمایی متعددی از جمله «هامون»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «مأموریت آقای شادی»، «همسر» و «من زمین را دوست دارم» ایفای نقش کرده بود.

 

«بچه های کوچه دوستی» هنگامه مفید، «همه بچه های من» مرضیه برومند، «بی گناهان» احمد امینی، «میوه ممنوعه» حسن فتحی و «رسم عاشقی» سعید سلطانی نیز از جمله مجموعه های تلویزیونی هستند که صدیقه کیانفر در آن ها به ایفای نقش پرداخته بود.

 

 

حضور در نمایش های «دریاچه پنهان» مسعود دلخواه و «هایلایت» سوسن پرور از جمله تجربیات تئاتری زنده یاد کیانفر بودند.

 

مهاجرت به تهران

در کنار فعالیت رادیویی کنار استادش بازیگری تئاتر را نیز آموخت و در سال 1339 با گرفتن حکم انتقالی از شرکت نفت آبادان به تهران مهاجرت کرد

 

از تئاتر تا تلویزیون

در سال 1339 عضو گروه نمایشی باشگاه جوانان تهران شد تا اینکه بعنوان کارگردان با بچه های دانشگاه تهران شروع به همکاری کرد

 

با تاسیس تلویزیون ملی جذب آن شد و در شبکه ثابت پارسا (شبکه دو فعلی) ابتدا کارگردان بخش نمایش بود و در نهایت بصورت حرفه ای با سریال کلبه شوم جلوی دوربین رفت.

 

 

خانم بازیگر تا قبل انقلاب علاوه بر سریال کلبه شوم، در سریال آقای مربوطه و تلخ و شیرین سال 53 و سریال طلاق سال 56 حضور داشت

 

بعد از انقلاب

بعد از انقلاب چند سالی اجازه کار نداشت اما بخاطر اینکه کارمند سازمان سینمایی قبل و بعد انقلاب بود، در سال 1367 با مجموعه ترمینال به بازیگری بازگشت

 

دوستان صمیمی

خانم زهرا سعیدی، شهره لرستانی ، رابعه اسکویی و فلور نظری از جمله بازیگرانی هستند که گهگاهی از من سراغ می گیرند، من با همه دوست هستم

 

یک پسر خوانده دارم

خانم کیانفر یک پسر خوانده مهندس مخابرات و یک نوه بنام شهرزاد دارد. می گوید پسرش در واقع پسر خاله اوست، زمانی که پدرش فوت کرد 1/5 ساله بود و چون خاله من از یک پا علیل بود، مادرم گفت همه مان یکجا زندگی کنیم.

 

 

چون خاله ام نمی تواند بچه اش را به تنهایی نگه دارد من سرپرستی آنها را داشتم و بزرگش کردم، نوه و عروسم را کم می بینم، گله نمی کنم شاید گرفتار است.

 

همسر صدیقه کیانفر سالهاست فوت کرده و از وی فرزندی ندارد.

 

بیماری

به گزارش فتوکده، در سال 97 مدتی بخاطر خونریزی معده در بیمارستان بستری بود، مدتی هم هم بخاطر زمین خوردن از ناحیه کتف و لگن و پا مشکل داشت و امکان فعالیت از او گرفته شده بود.

 

وی در 5 خرداد به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. جزئیات مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: