صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 04
کد خبر: ۴۴۵۹۴
میدل ایست نیوز مدعی شد

سردار قاآنی به بغداد سفر کرد

میدل ایست نیوز در خبری به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که سردار قاآنی به بغداد سفر کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، میدل ایست نیوز در خبری به نقل از منابع آگاه مدعی شده است «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران روز چهارشنبه به همراه هیات ایرانی متشکل از وزیر برق این کشور وارد بغداد شد.

 

میدل ایست نیوز در ادامه نوشت که منبع مذکور افزود: هدف از سفر سردار قاآنی که به صورت رسمی و در قالب هیات مذکور ایرانی وارد بغداد شده است، یکپارچه‌سازی مواضع گروه‌های عراقی در قبال گفت‌وگوهای راهبردی قریب الوقوع میان بغداد و واشنگتن است.

 

توافق بر سر سرنوشت نیروهای امریکایی مستقر در عراق یکی از مهم‌ترین محورهای این گفت‌وگوهای راهبردی به شمار می رود که گروه‌های همسو با ایران به شدت بر خروج نظامیان امریکایی از عراق به ویژه پس از مصوبه پارلمان عراق در این باره تاکید دارند.

 

«رضا اردکانیان»، وزیر نیروی ایران پیشتر در تشریح دستاوردهای سفر خود به عراق اعلام کرد تمامی قراردادهای صادرات برق به عراق تا پیش از این یکساله بوده اما در این سفر، مذاکرات نهایی شده و قرارداد دو ساله صادرات برق برای سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با وزارت برق عراق به امضا رسید.

 

وی اضافه کرد با پیگیری هایی که نمایندگی ایران در عراق داشته، در این سفر حدود ۴۰۰ میلیون دلار (معادل نیمی از مطالبات برق ایران) از طرف عراقی وصول شد.

 

به گفته وی، در جریان این سفر علاوه بر دیدار با «ماجد مهدی حنتوش» همتای عراقی، با مقام های ارشد دولت عراق از جمله رییس جمهوری، نخست وزیر، وزیر دارایی و روسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق با هدف پیگیری توافق ها و مذاکرات قبلی، نشست های موثری داشته است.

 

منبع: میدل ایست نیوز

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: