صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۱۸
  • يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 11 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 10
کد خبر: ۴۴۸۸
ترقی در گفت و گو با راهبرد معاصر تشریح کرد:

مسیر پنج گانه دستیابی به افق مطلوب انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: برای رسیدن به شاخصه های مطلوب ناظر به نسخه انقلاب اسلامی باید یک فرآیند 5 مرحله ای طی شود که اکنون ما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در گام سوم این فرآیند قرار داریم و در دهه پنجم در مسیر دستیابی به قله پیشرفت سیاسی طی الطریق خواهیم کرد.

به گزارش "راهبرد معاصر"؛ جمهوری اسلامی طی 4دهه اخیر در حوزه های مختلف و متعدد جلوه گاهی از پیشرفت و ترقی برای نظام و جامعه اسلامی بوده و هست. یکی از حوزه هایی که شاید کمتر از آن سخن به میان آمده باشد، حوزه سیاسی است. پس از روی کارآمدن جمهوری اسلامی بود که بسترها برای مشارکت مردم در عرصه سیاسی فراهم شد و نقش مردم به عنوان موتور محرک پیشرفت کشور نهادینه شد.

 

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت و گو با "راهبرد معاصر" مهم ترین دستاورد جمهوری اسلامی در عرصه سیاسی را «مشارکت مردم در سرنوشت خودشان و فراهم شدن حق اعمال حاکمیت ملی» دانشت و تاکید کرد: «در رژیم گذشته مردم نقشی در تعیین آینده خویش نداشتند. حتی در روستاها خان ها شناسنامه ها را از مردم می گرفتند و به هرکسی که مدنظر داشتند رای می دادند. ملت نقشی در انتخاب منتخبین خود، حتی در انتخاب اعضای مجلس نداشتند. ازین رو شکل گیری انتخابات و حق مردم در تعیین سرنوشت خودشان بزرگترین دستاورد سیاسی جمهوری اسلامی ست که هروز نیز تعمیق پیدا کرده است.»

 

نماینده اسبق مجلس فاصله دستاوردهای سیاسی امروز را با نقطه مطلوب ترسیم شده از سوی حضرت امام ناظر به گزاره های ایدئولوژی آرمانی انقلاب اسلامی را یادآور شد و افزود «برای رسیدن به شاخصه های مطلوب ناظر به نسخه انقلاب اسلامی باید یک فرآیند 5 مرحله ای طی شود که اکنون ما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گام سوم این فرآیند قرار داریم.»

 

معاون سابق بین الملل حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت و گو به تشریح این فرآیند 5 گانه پرداخت و تصریح کرد: «گام اول تغییر رژیم شاهنشاهی به دست مردم بود، در گام دوم تدوین قانون اساسی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت. در گام سوم نیز دولت سازی اسلامی در دستور کار قرار گرفت و نهادینه شد.»

 

ترقی با بیان اینکه «جمهوری اسلامی اکنون در گام سوم این فرآیند 5گانه قرار دارد» افزود:«گام چهارم جامعه سازی اسلامی ست و گام نیز نیز رسیدن به قله پیشرفت در عرصه های مختلف به ویژه عرصه سیاسی ست که آن تمدن نوین اسلامی با الگوها و گزاره های اثربخش برای تمام دولت و ملت های دیگر. با تثبیت سه گام اول، اکنون جمهوری اسلامی در آغاز پنجمین دهه از عمر پربرکت خود، در مسیر دستیابی به دوگام دیگر است تا به گزاره های مطلوب عرصه سیاسی ناظر به خطوط ترسیم شده مدنظر بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری نائل آید.»

 

این فعال سیاسی رسیدن به تمدن نوین اسلامی را بستری برای پیشرفت های بیش از پیش کشور ارزیابی کرد و گفت: «بهبود رفاه و افزایش امنیت فرهنگی و شکل گیری عدالت کامل در کشور با رسیدن به گام پنجم محقق خواهد شد و اکنون کشور بر اساس نقش و جایگاه ولایت فقیه در پیشبرد اهداف متعالی نظام اسلامی، با وجود دشمنی های نظام سلطه و مسیر سنگلاخ و بعضا صعب العبور، اکنون در مسیر رسیدن به این اهداف مطلوب گام برمی دارد.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: